-
Căutare
Echipa The Part-Time Scientists și Audi lunar quattro sunt pregătiți să pornească spre Lună
08.12.2016
- A fost finalizată faza de dezvoltare a rover-ului selenar "Audi lunar quattro"
- Echipa germană The Part-Time Scientists implicată în călătoria în spațiu semnează acordul vizând lansarea rachetei
- Au fost cooptați pentru proiect mai mulți parteneri din domeniul afacerilor și al cercetării
Masa a fost redusă cu 8 kilograme, fiind totodată înzestrat cu puterea Audi e-tron: după ce a fost supus unor teste aprofundate, rover-ul "Audi lunar quattro" este pregătit să abordeze unul dintre cele mai dificile tipuri de teren posibile, pe cele de pe suprafaţa Lunii. După finalizarea etapei de dezvoltare a vehiculului selenar, misiunea a mers acum cu un pas şi mai departe: echipa germană The Part-Time Scientists implicată în călătoria în spațiu a anunțat recent la Audi City în Berlin că intenționează să efectueze călătoria de 385.000 km către Lună, de la finele anului 2017, utilizând un sistem de lansare spațial rezervat la Spaceflight inc. Fiind un partener tehnic încă de la începuturile proiectului și un ambasador al misiunii The Part-Time Scientists, Audi a avut un rol esențial în generarea unei ample publicități pentru proiect, cooptând totodată și alți parteneri puternici în cadrul proiectului.
Audi și echipa germană de ingineri și-au anunțat parteneriatul la începutul anului 2015. Obiectivul comun al acestora: să unească expertiza tehnică a ambilor parteneri, cu scopul de a realiza un rover care să se deplaseze pe Lună, sub auspiciile competiției Google Lunar XPrize. De atunci, un grup de 16 experți ai Audi a sprijinit echipa The Part-Time Scientists cu expertiză într-o vastă gamă de domenii tehnice și a optimizat rover-ul pentru misiunea selenară. Mai presus de toate, Audi a fost în măsură să contribuie cu experiența sa în privinţa tehnologiei quattro, cunoștințele sale despre construcția ușoară, expertiza vizând tehnologia e-tron și designul, ajutând echipa din Berlin la dezvoltarea vehiculului selenar care se deplasează fără pilot.
"Suntem mândri că am conferit rover-ului aspecte importante ale ADN-ului celor
patru inele: acesta folosește tehnologia quattro, are baterie e-tron, se deplasează
autonom și are la bază un mix inteligent de materiale", a remarcat Michael
Schöffmann, Șeful Departamentului de Dezvoltare Transmisii de la Audi și
Coordonator de Dezvoltare al Audi lunar quattro. "Colaborarea cu The Part-Time
Scientists aduce un plus de valoare și pentru noi: cu Audi lunar quattro, pătrundem
pe un nou teren tehnic și putem învăța multe despre modul în care componentele auto
se comportă în condiții extreme".
Pe parcursul ultimelor câteva luni, experții Audi au lucrat la sistemul inteligent de distribuție a puterii cu tracțiune integrală al rover-ului, optimizând dotările sale electronice de înaltă performanță și contribuind la procesul de dezvoltare cu expertiza sa în domeniul deplasării autonome. Pentru a spori stabilitatea și a crește suprafața de contact, inginerii și designerii au mărit dimensiunile rover-ului și ale roților sale. Cu toate acestea, au redus masa vehiculului de la 38 la 30 de kilograme, folosind un mix optimizat de materiale și utilizând tehnologia 3D printing cu aluminiu. Au fost, de asemenea, efectuate teste sofisticate în camera de simulare solară Audi, pentru a reproduce condițiile extreme de pe Lună și pentru a verifica potrivirea componentelor rover-ului.
Pe Lună, Audi lunar quattro va fi dotat cu patru camere video, pentru a-l ajuta să
se orienteze în spațiu. Vehiculul le va utiliza pentru a inspecta obiectele și
pentru a capta imagini 3D, de 360 grade. Un laitmotiv bine-cunoscut va fi rover-ul
misiunii Apollo 17, care se află încă în Valea Taurus-Littrow. ALINA, modulul de
aterizare al oamenilor de știință The Part-Time Scientists, va aseleniza în
apropierea punctului de aterizare din 1972, având la bord două vehicule Audi lunar
quattro. Ansamblul de explorare va călători spre Lună la bordul unui sistem de
lansare spațială de tipul Falcon 9 și are o capacitate totală de transport de 100
kilograme. În afară de cele două rovere, echipa The Part-Time Scientists va avea
deci posibilitatea să transporte către Lună echipament de cercetare pentru alți
parteneri. În acest context, parteneri de proiect precum Agentia Spațială a
Statelor Unite ale Americii NASA, Agenția Spațială Europeană ESA și Wikipedia au
fost cooptați datorită amplului interes științific al acestora în ceea ce privește
misiunea.
The Part-Time Scientists intenționează să lanseze călătoria spre lună începând cu
finele anului 2017. În prealabil, ei vor trebui să efectueze în continuare teste de
rezistență aprofundate asupra celor două vehicule Audi lunar quattro și asupra
ansamblului de explorare ce va aseleniza. În acest scop, echipa va simula întreaga
misiune în Orientul Mijlociu, pe parcursul următoarelor câteva luni, iar în prezent
efectuează câteva reglaje fine finale.
The Part-Time Scientists s-au reunit la finele anului 2008 la inițiativa expertului
IT Robert Böhme și își desfășoară activitatea în Berlin. În prezent, numără 35
de ingineri, de pe trei continente. Lucrând alături de experți spațiali
internaționali, țelul acestora este de a transforma misiunea selenară în realitate
și de a colecta cât mai multe cunoștințe cu putință, pentru a promova dezvoltarea
tehnică și a încuraja progresul științific.
Google Lunar XPRIZE, un proiect cu o valoare de peste 30 milioane USD, este o
competiție pentru călătoria în spațiu ce se adresează inginerilor și
antreprenorilor din întreaga lume. Pentru a câștiga, o echipă privată trebuie să
transporte un rover pe Lună, să parcurgă o distanță de minimum 500 de metri și să
transmită imagini de înaltă rezoluție înapoi către Pământ. Din cei iniţial
aproape 30 de competitori, în prezent au rămas cinci echipe în cursa care îi va
permite uneia dintre acestea să pornească spre Lună. The Part-Time Scientists
reprezintă unica echipă originară din Germania.