-
Căutare
Lăsați totul în urmă. Audi R8 Spyder V10 quattro
În spate: sunetul gutural al motorului V10 aspirat. Deasupra: cerul senin. Audi R8 Spyder V10 quattro îmbină elementele din motorsport cu stilul de viață exclusiv. Este o promisiune dublă, îndeplinită fără rezerve de acest sportiv de înaltă performanță.
Libertate deplină: plafonul
Din principiu, bolidul Audi R8 se supune întru-totul legilor construcției ușoare. Plafonul modelului Audi R8 Spyder V10 quattro contribuie cu masa sa redusă, de 44 kg, la masa totală excelentă și asigură totodată un centru de greutate coborât, ceea ce însemnă mai multă stabilitate în viraje. Sistemul electro-hidraulic pliază plafonul la viteze de până la 50 km/h în doar 20 de secunde, sub capota din material plastic ranforsat cu fibră de carbon. Iar luneta din paravânt poate fi deschisă și închisă, de asemenea, prin simpla acționare a unui buton.
Motorul V10 aspirat: putere de le centru
Inima modelului Audi R8 bate între cele două punți, luând forma motorului V10
aspirat. Propulsorul FSI de 5,2 litri, cu puterea sa neîmblânzită, definește clar
caracterul mașinii: cei 560 Nm vă stau la dispoziție la 6.200 rotații/minut. Dar
legătura strânsă cu tehnologiile de înaltă performanță din motorsport se vede și în
multe alte aspecte. Astfel, de exemplu, ungerea sub presiune cu carter uscat
permite montajul motorului în poziție foarte joasă, ceea ce influențează precizia
enormă cu care vă puteți controla mașina în orice situație. Succesiunea specială în
care sunt detonați cei 10 cilindri generează un sunet gutural inconfundabil, ce
accelerează garantat bătăile inimii, mai ales când mașina este decapotată.
Motorul instalat central generează 419 kW (570 CP), ceea ce vă permite să ajungeți
la 100 km/h în doar 3,5 secunde. De acolo, aveți încă 222 km/h până la viteza
maximă. Pe drumul într-acolo vă însoțește noua transmisie S tronic cu 7 trepte
setată extrem de sportiv, precum și tracțiunea quattro optimizată, ce vă asigură în
permanență avansul, în condiții optime de tracțiune, de dinamism și siguranță.
Soundcheck
Șasiul: precizie în toate formele sale
Alături de performanțe, în motorsport este întotdeauna importantă precizia cu care
puterea poate fi transpusă pe șosea. O parte decisivă a soluției în acest sens
provine de la șasiu: brațele triunghiulare duble din aluminiu controlează toate
cele patru roți. Ca dotare standard, Audi R8 este echipat și cu sistemul Audi drive
select, ce vă permite să influențați caracteristicile dinamice ale automobilului,
în baza a patru moduri diferite. Audi magnetic ride este un sistem opțional de
suspensie ce adaptează modul de lucru al amortizoarelor la stilul dumneavoastră de
condus, precum și la profilul drumului: în câteva milisecunde și individual, pentru
fiecare roată în parte.
Asistența direcției beneficiază, de asemenea, de reglaje noi și asigură un feedback
extrem de direct dinspre suprafața de rulare, în timp ce direcția dinamică
opțională adaptează unghiul de virare în funcție de viteză, permițând astfel o
manevrabilitate agilă excelentă. Reducerea vitezei este asigurată în dotarea
standard de discurile de frână din oțel, perforate și ventilate din interior.
Designul lor complex tip wave arată măsura profundă în care construcția ușoară
influențează fiecare detaliu al modelului R8. Etrierele sunt negre ca dotare
standard, dar pot fi comandate și în versiunea roșie.
Forma urmează fascinația: designul
Când este închis, plafonul accentuează linia de ansamblu atletică a modelului Audi
R8 Spyder V10 quattro, iar plafonul deschis îndrumă privirile spre pasajele
accentuate ale roților, ce amintesc de istoria bogată scrisă de Audi în motorsport,
la fel ca fantele înguste de deasupra grilei Singleframe a radiatorului.
Liniile orizontale coborâte accentuează lățimea părții frontale și conferă
modelului Audi R8 o caroserie și mai sportivă și mai joasă. Iar partea din spate,
cu difuzorul ce ocupă întreaga lățime a mașinii, plus terminațiile ovale noi,
asigură o încheiere spectaculoasă pentru sportivul puternic de performanță. Jantele
de 19 inchi incluse în dotarea standard pot fi înlocuite opțional cu noile jante de
20 de inchi cu design în V și cu trei variante diferite de finisaj.
Mai multe despre design
Desăvârșiți bolidul cu propria dumneavoastră semnătură: Audi exclusive
Și dumneavoastră puteți să influențați aspectul exterior al mașinii, căci Audi exclusive vă oferă opțiunea de a crea culoarea exterioară care să aibă exact nuanța dumneavoastră preferată. Pentru accente de culoare contrastante, aveți la dispoziție trei culori diferite pentru plafon, iar blade-urile laterale sunt oferite în cinci variante de culoare și în culori individuale. Mai mult, emblema și înscrisul vă oferă în premieră opțiunea de a vă semna explicit pe exteriorul propriului Audi R8.
Interiorul: concentrare deplină și eleganță
Conexiunile cu motorsport-ul sunt clar sesizabile și la interior: direct în fața dumneavoastră sunt cumulate toate elementele de comandă, într-un arc de design de mari dimensiuni, amintind de arhitectura monoposturilor ce este îndreptată în toate aspectele către pilot. Iar scaunele încălzite cu reglaje electrice și pneumatice sunt acoperite cu piele fină Nappa. Combinațiile de culori oferite pentru Audi R8 Spyder V10 quattro sunt noi: Silver Pastell cu cusături contrastante gri Stone, maro Palomino cu cusături gri Steel și negru cu cusături albastru Utopia. Și bineînțeles că gusturile personale nu vă sunt îngrădite în niciun fel, gama Audi exclusive oferind numeroase combinații de culoare și diverse materiale.
Audi virtual cockpit: totul dintr-o privire
Conceptul de bază, și anume de a-i facilita celui de la volan concentrarea optimă asupra șoselei, trece și în digital, datorită combinației standard a sistemului MMI Navigation plus cu afișajul Audi virtual cockpit. Întregul concept de operare are țelul principal de a face ca toate funcțiile să fie cât mai ușor accesibile, fără să fiți nevoit să luați mâinile de pe volan sau privirea de pe șosea. În poziția centrală a afișajului Audi virtual cockpit de 12,3 inchi se situează turometrul, iar în jurul acestuia sunt dispuși ceilalți indicatori de performanță, precum cuplul, forțele g, timpii de circuit, temperatura motorului și a uleiului, precum și presiunea din anvelope și temperatura la nivelul anvelopelor. Sistemul MMI poate fi utilizat prin comandă vocală și poate fi în general controlat fără să fie nevoie să luați mâinile de pe volan.
Valorile privind consumul și emisiile de CO2 au fost determinate în baza procedurilor de măsurare stabilite de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite vehicule noi sunt omologate de tip folosind procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizata la nivel mondial (WLTP - World Harmonised Light Vehicle Test Procedure), care este o procedură de testare nouă și mai realistă pentru măsurarea consumului și a emisiilor de CO2. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui progresiv noul ciclu de conducere european (NEDC - New European Driving Cycle). Datorită condițiilor de testare mai realiste, consumul și emisiile de CO2 măsurate în cadrul WLTP sunt în multe cazuri mai ridicate comparativ cu cele măsurate în cadrul NEDC. Mai multe detalii despre procedura WLTP, valorile de consum și emisii, precum și elementele care influențează aceste valori pot fi obținute accesând pagina de internet https://www.audi.ro/stiri/wltp. Informațiile nu se referă la un anumit vehicul și nu constituie parte integrantă a ofertei, ci sunt destinate exclusiv scopurilor comparative între diferitele tipuri de vehicule. Valorile de consum și emisii ale vehiculului la momentul utilizării efective a acestuia pot să devieze față de cele menționate în materialele de prezentare sau în documentele cu privire la vehiculul în cauză. Aceste valori sunt influențate inclusiv de conduita în trafic, ponderea parcursului urban/extraurban, consumatorii utilizați in timpul deplasării (de exemplu, utilizarea instalației de climatizare), gradul de încărcare al vehiculului, precum și de alți factori ce nu țin de domeniul tehnic (de exemplu, condițiile de vreme sau condițiile de trafic). De asemenea, dotările opționale și accesoriile (de exemplu, pneuri mai late, bare transversale, portbagaj auto), pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, de exemplu, greutatea, rezistența la rulare și aerodinamicitatea, rezultând astfel abateri ale datelor de consum și emisii CO2 în ceea ce privește vehiculul.