-
Căutare
Cine cunoaște Audi, cunoaște quattro.
Și cine a condus o dată un automobil cu quattro nu vrea să mai conducă niciodată unul fără. De ce? Pentru că acest sistem de tracțiune are pur și simplu capacitatea de a transpune puterea motorului pe șosea în manieră fără egal. Tehnologia quattro oferă dinamism și siguranță și asigură totodată senzații dinamice premium, nemaiîntâlnite la volan. Automobilele Audi cu sistem quattro de tracțiune ajung în siguranță și fără dificultăți în locurile unde mașinile cu tracțiune pe o singură punte nu mai reușesc să avanseze, ca de exemplu pe suprafețele alunecoase sau neconsolidate.
Adaptând cu precizie sistemul quattro la fiecare model de automobil în parte, Audi
oferă quattro în mai multe variante. La gamele de modele compacte cu motor
transversal, de pildă, cuplajul acționat hidraulic cu control electronic este
montat pe punte spate. În schimb, la automobilul sport R8 cu motor central,
cuplajul este montat pe puntea din față, iar sistemele active distribuie cuplul
variabil către cele două punți, în funcție de situația curentă de mers.
Diferențialul auto-blocant central ce este folosit pentru numeroase modele Audi cu
motorul montat longitudinal în față este un angrenaj planetar pur mecanic. În
situații normale, acest sistem transmite cuplul în raport 40:60 către punțile față
și spate.
Pentru anumite motorizări din vârful gamei, clienții pot opta pentru diferențialul
sport de pe puntea spate, ce poate distribui cuplul activ și diferențiat către
roțile din spate, dispunând de cuplaj lamelar electrohidraulic și de două trepte
suprapuse. În cazurile extreme, aproape întregul cuplu este transmis către o
singură roată, ceea ce împinge practic mașina în viraj, eliminând subvirarea încă
din faza incipientă.
Audi avansează deja de 35 de ani cu ajutorul tehnologiei quattro. Însumând opt milioane de automobile fabricate cu tehnologia quattro, Audi este cel mai de succes producător premium de automobile cu tracțiune integrală permanentă din lume. Și poate în curând și de pe lună... cu ajutorul Audi lunar quattro. quattro reprezintă o realizare a mărcii Audi ce a definit un reper de netăgăduit în întreaga istorie universală a automobilului. Astfel, în anul 1980, când niciun alt producător nu putea oferi un sistem de tracțiune integrală agil și ușor pentru automobilele de volum.
Audi lansa quattro la Salonul Auto de la Geneva, montat pe modelul quattro originar sau "Ur-quattro" cum este numit în germană. Apoi, în 1986, Audi a înlocuit diferențialul central blocabil manual al primei generații cu diferențialul Torsen, ce avea capacitatea de a distribui cuplul variabil. În 2005 a urmat angrenajul planetar cu distribuția dinamică asimetrică a cuplului. Iar sistemele cu diferențial central auto-blocant au fost continuu dezvoltate până în ziua de azi și sunt recunoscute în universul auto ca fiind un benchmark pentru sistemele de tracțiune, oferind caracteristici dinamice de excepție, în condiții de greutate redusă.
Tracțiunea integrală quattro este unul dintre pilonii de bază, pe care se sprijină succesul mărcii Audi și marca își consolidează în continuare acest pilon: cu noi modele și noi tehnologii. De remarcat sunt și noile sisteme quattro pentru automobilele electrificate, ce introduc un concept absolut inedit, având menirea de a asigura bazele mobilității viitorului.