Pentru cea mai buna experienta posibila pe site-ul web
Acest site utilizeaza cookie-uri pentru cea mai buna experienta posibila a utilizatorului. Prin continuarea utilizarii site-ului nostru, acceptati utilizarea cookie-urilor noastre (cookie-uri esentiale). Cookie-urile supuse aprobarii obligatorii (cookie-uri analitice, cookie-uri functionale, cookie-uri pentru continut personalizat) sunt activate numai dupa acceptarea si activarea lor de catre utilizator. Daca consimtiti la utilizarea cookie-urilor, datele de identificare vor fi procesate de partenerii nostri (furnizorii de cookie-uri si furnizorii de servicii IT). Porsche Romania SRL este responsabila pentru acest site si pentru cookie-uri. Informatii suplimentare despre cookie-urile utilizate si activarea/dezactivarea acestora pot fi gasite in
Activati toate cookie-urile

Audi Q4 e-tron concept

Dezvăluind primele detalii ale unui nou automobil electric, Audi a prezentat în 2019 la Salonul Auto de la Geneva un nou prototip: Audi Q4 e-tron concept este denumirea SUV-ului compact cu patru uși și cu lungimea exterioară de 4,59 metri, ce își divulgă de la prima privire înrudirea cu Audi e-tron.

 

Cele două motoare electrice dezlănțuie o putere totală de 225 kW, pentru a pune în mișcare Audi Q4 e-tron concept cu asistența tracțiunii integrale quattro. Astfel, datorită tracțiunii excelente, automobilul reușește sprintul de la 0 la 100 km/h în doar 6,3 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h. Acumulatorul mare ocupă aproape întreaga suprafață dintre punți și are o capacitate de 82 kWh. Autonomia de peste 450 de kilometri conform WLTP redefinește standardele clasei. Sistemele de la bordul noului Audi Q4 e-tron concept sunt controlate de platforma modulară electrificată MEB, ce va reprezenta pe viitor baza a numeroase automobile electrice din Concernul Volkswagen, de la cele din clasa medie superioară, la cele compacte.

Platforma modulară electrificată permite un portofoliu amplu de variante de propulsie și de niveluri de putere. Pentru Audi Q4 e-tron concept este folosită versiunea Performance a sistemului de propulsie electrică. Astfel puntea din față și cea din spate sunt fiecare antrenate de câte un motor electric: Q4 este deci un quattro. Dar punțile nu sunt conectate mecanic, ci în acest caz sistemul electronic asigură coordonarea optimă a distribuției cuplului: în doar câteva fracțiuni de secundă. Astfel, SUV-ul beneficiază de tracțiune optimă pe orice suprafață și în toate condițiile meteo.

 

Exterior compact...

...cu o lungime de 4,59 metri, lățimea de 1,90 metri și înălțimea de 1,61 metri: Audi Q4 e-tron concept se poziționează cu aceste dimensiuni în partea superioară a clasei compacte. Astfel SUV-ul electric se califică în clasa automobilelor urbane cunoscute sub denumirea de allrounder. Dar în ceea ce privește spațiul interior, ampatamentul său de 2,77 metri îl clasează cu cel puțin un segment mai sus.

Viziunea e-tron fascinează din toate perspectivele. Audi Q4 e-tron concept este un automobil electric impresionant, nu doar datorită performanțelor sale extraordinare, ci și datorită liniilor extrem de sportive, cu suprafețe late și hayonul teșit. Inelele iluminate și oglinzile exterioare virtuale contribuie, de asemenea, la fascinația irezistibilă a designului marcat de forță și totodată de eleganță. La interior, veți fi impresionat din prima clipă de finisajul inovator strălucitor, ce creează accente inedite.

 

...interior generos

Senzația de spațiu vast este subliniată până și de selecția cromatică, nuanțele luminoase și calde dominând partea superioară a compartimentului dedicat pasagerilor, în timp ce partea sa inferioară contrastează cu mocheta închisă la culoare. Plafonul interior, montanții și partea de deasupra panourilor portierelor, precum și baza bordului sunt acoperite cu microfibră albă și bej. Sustenabilitatea nu caracterizează doar sistemul electric de tracțiune, ci are prioritate în toate detaliile noului Audi Q4 e-tron concept. Astfel, de pildă, mocheta este realizată din materiale reciclate. Ramele decorative cromate au fost înlocuite cu suprafețe finisate în mai multe straturi, cu o alură rafinată, cu adevărat specială. Plexiglasul lăcuit și mătuit de pe aplicații creează senzația de adâncime profundă. Cele patru scaune cu tetiere integrate sunt acoperite cu Alcantara plăcută la atingere, finisată la calitate artizanală. Capitonajul este fixat cu cusături duble cu firul gros.

În spatele volanului veți descoperi afișajul Virtual Cockpit ce vă informează cu privire la cele mai importante date, precum viteza, nivelul de încărcare a bateriei și instrucțiunile de navigație. O noutate este și display-ul head-up cu funcție de realitate augmentată, ce poate reda grafic informații importante, precum săgețile ce arată direcția de mers direct pe traiectoria de mers.

Evident un Audi, evident un e-tron.

Exteriorul

Grila Singleframe arată de la prima privire că Audi Q4 e-tron concept este un Audi. Iar cel târziu la a doua privire veți vedea că este vorba de un Audi e-tron cu propulsie electrică. Pentru că la fel ca primul Audi de serie pus în mișcare electric, și noul concept are înlocuită grila clasică a radiatorului cu o suprafață închisă, încadrată de o ramă octogonală aproape verticală. Prizele de aer mari se deschid sub cele două faruri Matrix LED și ajung până jos, la masca frontală.

O altă trăsătură caracteristică mărcii Audi sunt aripile marcante de deasupra tuturor roților, acest detaliu de design fiind deja clasic pentru marcă. Iar la Audi Q4 e-tron concept, aceste evazări sunt accentuat organice, cursive, conferindu-i astfel perspectivei frontale o notă specifică. Accentuarea pragului dintre punți este însă o altă trăsătură caracteristică gamei e-tron, aceasta fiind zona în care este instalată bateria automobilului. Jantele mari de 22 de inchi nu permit nicio îndoială în privința puterii generoase ce pune în mișcare Audi Q4 e-tron concept. Linia plafonului coboară ușor spre spate, conferind siluetei accente dinamice.

Pe hayon atrage atenția banda luminoasă lată, ce unește cele două blocuri optice și citează un alt element cunoscut deja de la Audi e-tron.  Înrudirea este marcată și de interiorul blocurilor optice, unde forma de săgeată a modulelor LED este inspirată de la fratele mai mare.

Vopseaua "Solar Sky" a caroseriei își schimbă nuanțele albastre în funcție de incidența luminii și reprezintă o inovație sustenabilă în dublu sens: vopseaua special concepută pentru Audi Q4 e-tron concept și fabricată în manieră deosebit de ecologică reflectă componenta undelor scurte din lumina solară, apropiată de spectrul infraroșu. Astfel, se reduce semnificativ încălzirea suprafeței caroseriei, dar și a interiorului. Pe de o parte este asigurată astfel starea de bine a ocupanților automobilului, iar pe de altă parte, astfel se reduce consumul de energie al sistemului de climatizare, ce nu mai trebuie să funcționeze la maximum în zilele caniculare. Și mai departe, aceasta însemnă optimizarea autonomiei, dar și a amprentei CO₂ de ansamblu a noului Audi Q4 e-tron concept.

* Consum si emisii

Audi Q7 e-tron quattro: consum combinat: Diesel 1,8-1,9 l/100 km | Curent 18,1-19,0 kWh/100km; Emisii CO₂ combinate: 48-50 g/km