-
Căutare
Fascinație la standarde de ultimă oră. Audi R8 Coupé V10 quattro.
Conexiune nemijlocită cu motorsport-ul, pasiune pentru performanță, formă lipsită de orice compromis: niciun alt automobil nu scoate în evidență genele Audi la fel de marcant ca Audi R8. Este esența a tot ceea ce însemnă motorsport și exclusivitate. Audi R8 Coupé V10 quattro este Audi în formă pură. La cel mai înalt nivel.
Motorul V10 aspirat: puterea de le centru
Inima modelului Audi R8 bate între cele două punți, luând forma motorului V10 aspirat. Propulsorul FSI de 5,2 litri, cu puterea sa neîmblânzită, indică deja caracterul mașinii: cei 560 Nm vă stau la dispoziție la 6.200 rotații/minut. Dar legătura strânsă cu tehnologiile de înaltă performanță din motorsport se vede și în multe alte aspecte. Astfel, de exemplu, ungerea sub presiune cu carter uscat permite montajul motorului în poziție foarte joasă, ceea ce influențează precizia enormă cu care vă puteți controla mașina în orice situație. Succesiunea specială în care sunt detonați cei 10 cilindri rezultă într-un sunet gutural inconfundabil, ce accelerează garantat bătăile inimii.
Șasiul: precizie în toate formele sale
Alături de performanțe, în motorsport este întotdeauna importantă precizia cu care
puterea poate fi transpusă pe șosea. O parte decisivă a soluției în acest sens
provine de la șasiu: brațele triunghiulare duble din aluminiu controlează toate
cele patru roți. Ca dotare standard, Audi R8 este echipat și cu sistemul Audi drive
select, ce vă permite să influențați caracteristicile dinamice ale automobilului,
în baza a patru moduri diferite. Audi magnetic ride este un sistem opțional de
suspensie ce adaptează modul de lucru al amortizoarelor la stilul dumneavoastră de
condus, precum și la profilul drumului: în câteva milisecunde și individual, pentru
fiecare roată în parte.
Asistența direcției beneficiază, de asemenea, de reglaje noi și asigură un feedback
extrem de direct dinspre suprafața de rulare, în timp ce direcția dinamică
opțională adaptează unghiul de virare în funcție de viteză, permițând astfel o
manevrabilitate agilă excelentă. Reducerea vitezei este asigurată în dotarea
standard de discurile de frână din oțel, perforate și ventilate din interior.
Designul lor complex tip wave arată măsura profundă în care construcția ușoară
influențează fiecare detaliu al modelului R8. Etrierele sunt negre ca dotare
standard, dar pot fi comandate și în versiunea roșie.
Mai multe despre Audi R8 LMS
Audi R8 LMS
Fratele cel mare al modelului Audi R8, renumitul Audi R8 LMS, se poate lăuda cu
nenumărate succese pe circuite de prestigiu: astfel, a repurtat până în prezent
patru victorii generale la Cursa de 24 de Ore de pe Nürburgring și Spa, precum și o
victorie în Dubai și a dominat deja de trei ori la Cursa de 12 Ore din Bathurst,
printre alte titluri de sprint și campion.
Iar gradul apropiat de rudenie dintre mașina de curse și cea de șosea se poate
vedea în baza componentelor identice ale celor doi sportivi: este vorba de 50%,
comparativ cu versiunea GT3. Astfel, de exemplu, motorul V10 este la ambele mașini
aproape identic. Cu Audi R8 LMS GT4, modelul de serie are chiar 60% dintre piese în
comun.
Designul: linia ideală
Cu celula pasagerilor poziționată mult în partea din față a caroseriei,
pasajele puternic accentuate ale roților și difuzorul marcant, Audi R8 citează
numeroase elemente de design din motorsport și din istoria mărcii Audi în domeniul
motorsport-ului.
Liniile orizontale coborâte accentuează lățimea părții frontale și conferă
modelului Audi R8 o caroserie și mai sportivă și mai joasă. Profilul este dominat
de blade-urile caracteristice, iar partea din spate, cu difuzorul ce ocupă întreaga
lățime a mașinii, plus terminațiile ovale noi asigură o încheiere spectaculoasă.
Jantele de 19 inchi incluse în dotarea standard pot fi înlocuite opțional cu noile
jante de 20 de inchi cu design în V și cu trei variante diferite de finisaj.
Detalii despre arhitectura mașinii
Construcția ușoară: avans fără greutate
Caroseria modelului Audi R8 Coupé V10 quattro are o greutate de doar 200 kg. Această masă redusă se datorează combinării aluminiului cu materialul plastic ranforsat cu carbon. Dar masa redusă și puterea mare nu sunt suficiente pentru un bolid sport de înaltă performanță, ci forțele ce intervin trebuie să fie, de asemenea, susținute perfect de întreaga sa arhitectură. Iar aceste condiții sunt asigurate la Audi R8 de construcția a celor două punți: inteligentă și perfecționată până în cel mai mic detaliu. Astfel este sporită rigiditatea torsională, care este la rândul ei baza pentru o manevrabilitate excelentă, directă și precisă și pentru balansul echilibrat al super-sportivei.
Interiorul: concentrare deplină și eleganță
Conexiunile cu motorsport-ul sunt clar sesizabile și la interior: direct în fața dumneavoastră sunt cumulate toate elementele de comandă într-un arc de design, de mari dimensiuni, amintind de arhitectura monoposturilor ce este îndreptată în toate detaliile către pilot. Iar scaunele încălzite cu reglaje electrice și pneumatice sunt acoperite cu piele fină Nappa. Combinațiile de culori oferite pentru Audi R8 Coupé V10 quattro sunt noi: Silver Pastell cu cusături contrastante gri Stone, maro Palomino cu cusături gri Steel și negru cu cusături albastru Utopia. Și bineînțeles că gusturile personale nu vă sunt îngrădite în niciun fel, gama Audi exclusive incluzând multe combinații de culoare și materiale.
Audi virtual cockpit: totul dintr-o privire
Conceptul de bază, și anume de a-i permite celui de la volan concentrarea optimă asupra șoselei, trece și în digital datorită combinației standard a sistemului MMI Navigation plus cu afișajul Audi virtual cockpit. Întregul concept de operare are țelul principal de a face ca toate funcțiile să fie cât mai ușor accesibile, fără să fiți nevoit să luați mâinile de pe volan sau privirea de pe șosea. În poziția centrală a afișajului Audi virtual cockpit de 12,3 inchi se situează turometrul, iar în jurul acestuia sunt dispuși ceilalți indicatori de performanță, precum cuplul, forțele g, timpii de circuit, temperatura motorului și a uleiului, precum și presiunea din anvelope și temperatura la nivelul anvelopelor. Sistemul MMI poate fi controlat prin comandă vocală și poate fi în general controlat fără să fie nevoie să luați mâinile de pe volan.
Personalizare: semnătură exclusivă
Și dumneavoastră puteți să influențați aspectul exterior al mașinii, căci Audi exclusive vă oferă opțiunea de a crea culoarea exterioară care să aibă exact nuanța dumneavoastră preferată. Iar pentru tușe de culoare contrastante, sub forma blade-urilor laterale, aveți la dispoziție cinci variante de culoare din gama nuanțelor individuale. Mai mult, emblema și înscrisul pe care le puteți alege după preferințe, vă oferă în premieră opțiunea de a vă semna explicit pe exteriorul propriului Audi R8.