-
Căutare
Automobilul sport în formă pură. Audi R8 Coupé V10 performance quattro.
Audi are în gene sportul cu motor. Și de multe dintre aceste gene beneficiază și Audi R8 Coupé V10 performance quattro. Se vede imediat din orice perspectivă: de la prizele enorme de aer, ce flanchează grila Singleframe lată, din partea din față a mașinii, la linia tensionată a profilului, ce sugerează poziția centrală a motorului și până la difuzorul înalt din spate. Acest coupe de 620 CP marchează cu precizie trecerea dintre șosea și pista de curse.
Performanțe mai ridicate, mai multă putere: iată ce înseamnă “performance”
Inima modelului Audi R8 bate între cele două punți și ia forma motorului V10
aspirat. În varianta sa performance, propulsorul adaugă 50 CP, ajungând astfel la
456 kW/620 CP. Astfel sprintul de la 0 la 100 km/h se scurtează de la 3,4 la 3,1
secunde, iar viteza maximă crește de la 324 la 331 km/h. Diferența se observă clar
și la cuplu: cei 580 Nm pot fi accesați la 6500 rot/min.
Eleronul din spatele modelului Audi R8 Coupé V10 performance quattro este un semn
exterior clar al performanțelor interioare.
Mai multe despre motor
Tehnologie de raliu optimizată pentru șosea
Valorile ce leagă Audi R8 Coupé V10 performance quattro de sportul cu motor merg
mai departe decât forma exterioară: ele încep din profunzimea sa. Astfel, de
exemplu, ungerea sub presiune cu carter uscat este o tehnologie din sportul cu
motor. Motorul V10 de 5,2 litri reușește un raport extrem de comprimare (12,7:1),
iar cele 40 de ventile ale sale au, exclusiv pentru versiunea performance,
componente din titan ultra/ușor și ultra/rezistent.
Instalarea deosebit de joasă a motorului și poziționarea sa centrală amintesc, de
asemenea, de pista de curse și vă oferă posibilitatea de a dirija mașina cu
precizie extremă, în orice situație.
Transmisia S tronic cu 7 trepte cu reglaje extrem de sportive a fost refăcută de la
zero și poate fi controlată cu ajutorul padelelor de pe volan. Tracţiunea quattro
optimizată pentru montajul central al motorului asigură în fiecare secundă
distribuția optimă a cuplului și permit modelului Audi R8 Coupé V10 performance
quattro să câștige mereu avansul necesar, în condiții optime de tracţiune, de
dinamism și siguranţă.
Șasiul: precizie în toate formele sale
Alături de performanțe, în motorsport este întotdeauna importantă precizia cu care
puterea poate fi transpusă pe șosea. O parte decisivă a răspunsului provine de la
șasiu: brațele triunghiulare duble din aluminiu controlează toate cele patru roți
pe care rulează Audi R8 Coupé V10 performance quattro, ce are arcurile și
amortizoarele reglate și mai ferm. Audi magnetic ride este un sistem opţional de
suspensie ce adaptează modul de lucru al amortizoarelor la stilul dumneavoastră de
condus, precum și la profilul drumului: în câteva milisecunde și individual pentru
fiecare roată în parte.
Asistența direcției beneficiază, de asemenea, de reglaje noi și asigură un feedback
extrem de direct dinspre suprafața de rulare, în timp ce direcția dinamică
opţională adaptează unghiul de virare în funcție de viteză, permițând astfel o
manevrabilitate agilă excelentă. Reducerea vitezei este asigurată la Audi R8 Coupé
V10 performance quattro de frânele ceramice ranforsate cu fibră de carbon ca dotare
standard. Ca dotare standard, etrierele sunt Gri Antracit, dar pot fi comandate
opţional în varianta vopsită în roșu.
Mai multe despre caroserie
Construcție ușoară: avans fără greutate
Caroseria mașinii este realizată dintr-o combinație optimizată din aluminiu și
material plastic ranforsat cu fibră de carbon, în baza conceptului Audi Space
Frame. Cu această caroserie, Audi R8 Coupé V10 performance quattro cântărește doar
1.595 de kilograme. Dar masa redusă și puterea mare nu sunt suficiente pentru un
bolid sport de înaltă performanță, ci forțele ce intervin trebuie să fie, de
asemenea, susținute perfect de întreaga arhitectură. Iar aceasta este asigurată la
Audi R8 de construcția inteligentă și perfecționată până în cel mai mic detaliu a
celor două punți.
Acestea sporesc rigiditatea torsională, care este la rândul ei baza pentru o
manevrabilitate excelentă, directă și precisă și pentru balansul echilibrat al
super-sportivei.
Modelul de pe pista de curse
Fratele cel mare al modelului Audi R8, renumitul Audi R8 LMS, se poate lăuda cu
nenumărate succese pe circuite de prestigiu: astfel, a repurtat până în prezent
patru victorii generale la Cursa de 24 de Ore de pe Nürburgring și Spa, precum și o
victorie în Dubai și a dominat deja de trei ori la Cursa de 12 Ore din Bathurst,
printre alte titluri de sprinter și campion.
Iar gradul apropiat de rudenie se poate vedea în baza componentelor identice ale
celor doi sportivi: este vorba de 50%, comparativ cu versiunea GT3. Astfel, de
exemplu, motorul V10 este la ambele mașini aproape identic. Cu Audi R8 LMS GT4,
modelul de serie are chiar 60% dintre piese în comun.
Designul: linia ideală
Cu celula pasagerilor poziționată mult în partea din față a caroseriei, pasajele
puternic accentuate ale roților și difuzorul marcant, Audi R8 citează numeroase
elemente de design din motorsport și din istoria mărcii Audi în domeniul
motorsport-ului.
Liniile orizontale coborâte accentuează lăţimea părții frontale și conferă
modelului Audi R8 Coupé V10 performance quattro o caroserie și mai sportivă și
joasă. Profilul este dominat de blade-urile caracteristice, iar partea din spate,
cu difuzorul ce ocupă întreaga lățime a mașinii, plus terminațiile ovale, negre,
conturează o încheiere apoteotică, susținută de eleronul fix mare, din material
plastic ranforsat cu fibră de carbon.
Atât pachetul pentru exterior cu detalii cu finisaj Titan Mat, cât și culoarea
caroseriei Albastru Ascari sunt rezervate exclusiv modelului Audi R8 Coupé V10
performance quattro. Jantele de 19 inchi incluse în dotarea standard pot fi
înlocuite opţional cu noile jante de 20 de inchi cu design în V și cu trei variante
diferite de finisaj.
Interiorul: concentrare deplină și eleganţă
Conexiunile cu motorsportul sunt clar sesizabile și la interior: direct în fața dumneavoastră sunt cumulate toate elementele de comandă într-un arc de design, de mari dimensiuni, amintind de arhitectura monoposturilor ce este îndreptată în toate detaliile către pilot. Audi R8 Coupé V10 performance quattro este echipat cu scaune tip scoică. În dotarea standard, interiorul este echipat cu tapițerii din piele/Alcantara, cu accente de culoare Albastru Mercato și elemente de decor din carbon gloss. Pedalierul și suportul pentru picior este finisat cu oţel inoxidabil și inserţii decorative de Carbon în dotarea standard. Și bineînţeles că gusturile personale nu vă sunt îngrădite în niciun fel, gama Audi exclusive incluzând multe combinații de culoare și materiale, ce vă permit să adaptați super-sportiva la stilul dumneavoastră personal.
Audi virtual cockpit: totul dintr-o privire
Conceptul de bază, și anume de a-i permite celui de la volan concentrarea optimă asupra șoselei, trece în digital datorită combinaţiei standard a sistemului MMI Navigation plus cu afișajul Audi virtual cockpit. Întregul concept de operare are țelul principal de a face ca toate funcțiile să fie cât mai ușor accesibile, fără să fiți nevoit să luați mâinile de pe volan sau privirea de pe șosea. În poziția centrală a afișajului Audi virtual cockpit de 12,3 inchi se situează turometrul, iar în jurul acestuia sunt dispuse celelalte valori de performanță, precum cuplul, forţele g, timpii de circuit, temperatura motorului și a uleiului, precum și presiunea din anvelope și temperatura la nivelul anvelopelor. Audi R8 Coupé V10 performance quattro oferă aici și o tastă adițională, care vă permite să accesați direct programele performance special concepute.