-
Căutare
Echipa Audi Sport la Raliul Dakar: rezultate individuale bune și dificultăți neprevăzute
19.01.2023
· 14 locuri pe podium la etape și de 7 ori în top 3 în clasamentul general
· Sistemul electric de propulsie al mașinii inovatoare de curse cu emisii reduse s-a dovedit a fi extrem de eficient
· Membru al Consiliului de administrație AUDI AG, Oliver Hoffmann: "Ne vom întoarce și în 2024"
Eforturile au dat roade: echipa Audi Sport a marcat până la final ediția de anul acesta a Raliului Dakar, prin inovație și prin performanțe avansate și în ciuda impedimentelor. Automobilul electric de curse Audi RS Q e-tron a repurtat un total de 14 locuri pe podium la etape în cele 15 zile de concurs, inclusiv prologul. Mai mult, în premieră, piloții prototipului Audi au condus timp de 3 zile raliul din Arabia Saudită. Dar o serie de pene de cauciuc, de retrageri cauzate de accidentele suferite de Carlos Sainz/Lucas Cruz și Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger, precum și pierderile considerabile de timp ale echipei Mattias Ekström/Emil Bergkvist au adus echipa pe locul 14.
Oliver Hoffmann, membru al Consiliului de Administrație AUDI, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică a vizitat echipa în Arabia Saudită, în ultima săptămână a raliului și a confirmat numeroasele reușite ale echipei: "Inovatorul nostru Audi RS Q e-tron a intrat de la bun început într-un ritm excelent, de care a dat dovadă și la final. Din păcate însă am avut și ghinion în deșert și ne-am confruntat cu multe pene de cauciuc. În ciuda dificultăților însă, am sărbătorit totuși o sosire la final, datorită echipei noastre performante și extrem de motivate. Vom analiza acum toate aspectele. Obiectivul nostru a fost un loc pe podium, și ne menținem acest obiectiv, pentru că vom participa cu siguranță din nou în 2024." După a doua participare a mărcii Audi la Dakar, Rolf Michl, Designerul Motorsport Audi a tras la rândul său concluziile experienței ce a prilejuit echipei sentimente amestecate: "Am trecut prin numeroase situații extraordinar de bune, dar și extraordinar de neplăcute la această ediție a Raliului Dakar. Rezultatele de vârf în clasificările zilnice ne-au arătat că suntem printre cei mai rapizi concurenți, cu inovatorul nostru RS Q
e-tron, ce generează cele mai reduse emisii. Dar am trăit și multe dezamăgiri, de la avariile la anvelope și șasiu, cauzate de obstacolele de pe porțiunile dificile, la accidente. Acum analizăm în detaliu fiecare aspect." În acest context, motivația și performanțele echipei Audi Sport de la boxe și din camionul echipei, în toate etapele, este și mai demnă de laudă. "Pe parcursul celor 15 zile cât a durat evenimentul, echipa a dat totul la sesiunile de service de seară. Același lucru este valabil și pentru Michael Baumann, Philipp Beier și inginerul Audi Sport Sebastian Lindner de pe camionul ce a însoțit raliul," a apreciat Uwe Breuling, Directorul departamentului Aplicații automobile. "Eforturile unite ale echipei Q Motorsport și ale angajaților noștri au dat roade. Fără acestea, rezultatele individuale bune și atingerea liniei de finiș ar fi fost de neimaginat."
După prolog, clasamentul a fost condus de Mattias Ekström/Emil Bergkvist, iar apoi Carlos Sainz/Lucas Cruz au fost în următoarele două zile pe primul loc. Dar cele 14 pene de cauciuc din primele patru etape de deșert au afectat toate cele trei echipe de piloți și au costat timp valoros.
Situația a fost apoi destabilizată și mai mult, când Carlos Sainz și-a avariat suspensiile în bolovanii din a treia etapă și apoi în accidentul din a șasea etapă. La fel, o piatră ce nu a fost vizibilă sub praful din deșert a distrus suspensiile lui Mattias Ekström în a șaptea etapă. De 14 ori câștigător de Dakar, Stéphane Peterhansel nu mai era în cursă la momentul respectiv. După ce a sărit de pe o dună, mașina sa a aterizat atât de dur, încât copilotul lui, Edouard Boulanger, a fost dus la spital cu dureri de spate Leziunea vertebrală constatată acolo a fost apoi tratată în Germania, de medici specializați. "Cele trei poziționări în top trei la etape au demonstrat ce este posibil," a arătat Stéphane Peterhansel. "Dar nu îmi mai amintesc absolut nimic de la accidentul ce ne-a răpit toate speranțele." Cu o zi înainte de retragere, copilotul francez și colegul său, de asemenea, francez ocupau încă o promițătoare poziție doi la general. Ei erau urmați de echipa Audi Carlos Sainz/Lucas Cruz, pe locul patru. "Dar după aceea toate au părut că se întorc împotriva noastră anul acesta," a rezumat Carlos Sainz situația. "Întreaga echipă a fost bine pregătită, dar cele două accidente ne-au împiedicat să ajungem la finiș. Uneori așa este în motorsport, din păcate!" Spaniolul și copilotul său Lucas Cruz au ajuns de cinci ori în top trei în clasamentul etapelor, până la momentul la care au fost nevoiți să se retragă.
De aceea, toate speranțele au fost orientate spre Mattias Ekström/Emil Bergkvist. Suedezii ce sunt abia la a treia lor participare la Dakar au reușit să fie cea mai bună echipă Audi din acest an și să ajungă la linia de finiș a acestei competiții dure, în urma parcurgerii a peste 4.200 de kilometri de etape speciale și a în total aproape 8.900 de kilometri. "A fost un raliu dur: nu am renunțat în niciun moment, nici măcar după pierderile mari de timp," a spus Ekström, dublu campion DTM și campion mondial WRC. "În situațiile în care nu am avut încredere în roadbook, în anumite zile de concurs, am redus viteza, dar în rest ne-am măsurat cu cei din top." Cu mare succes, căci începând cu a noua etapă, scandinavii s-au situat în top patru, de șase ori consecutiv. Pe dunele dificile din deșertul Empty Quarter, în 12 și 13 ianuarie, Ekström/Bergkvist au ajuns chiar pe locurile trei și respectiv doi, chiar dacă nu au putut beneficia de service-ul de seară. Per total, ei au urcat de șase ori în top trei în clasamentul la etape pe parcursul Raliului Dakar 2023. Situându-se cu aproape șase ore în spate în urma reparațiilor la propria lor mașină, dar și ca urmare a ajutorului acordat colegilor lor de echipă din mașina pilotată se Sainz, ei au încheiat concursul pe locul 14 la general.
"În anumite privințe, Raliul Dakar a revenit la originile sale, anul acesta," a conchis Sven Quandt, Directorul Q Motorsport, ce dispune de trei decenii de experiență în calitate de fost pilot și proprietar de echipă. "Ritmul nemilos, problemele întâmpinate de mai mulți piloți de vârf, decalările corespunzătoare din clasament, lungimea multor etape și terenul dificil îmi amintesc toate de cum era Dakar în trecut. Mă bucur că, în echipă cu Audi, am reușit să ducem la bun sfârșit acest concurs și să ajungem la finiș. Pentru Mattias și Emil această disciplină este încă relativ nouă. Jos pălăria pentru rezultatele lor."