-
Căutare
Dinamism și mai pronunțat: noile pachete Competition pentru Audi RS 4 Avant și Audi RS 5
19.05.2022
· Noile suspensii coilover în combinație cu diferențialul și mai sportiv Audi quattro sport, plus anvelopele Pirelli Corsa P Zero accentuează și mai mult
caracteristicile dinamice fenomenale ale acestor automobile
· Sistemul de evacuare RS Sport Plus este folosit aici în premieră și ridică intensitatea sunetului la noi cote incitante
· Numeroasele accente de la exterior și interior subliniază caracterul exclusiv al pachetelor Competition
Audi Sport GmbH a făcut din nou uz de deja proverbialele sale reglaje fine, accentuând și mai pregnant caracterul sportiv al sportivelor sale Audi RS 4 Avant* și Audi RS 5*. Noul pachet Competition impresionează astfel cu dotări speciale menite să amplifice designul sport al acestor automobile, dar și senzațiile sportive incitante de la volan. Cu suspensiile opționale coilover (RS Sport Suspension Pro), pachetul Competition Plus asigură niveluri spectaculoase de dinamism și de plăcere a condusului, fără a impune însă compromisuri la utilizarea mașinii în viața cotidiană. Și pentru că uneori mai puțin este mai mult: reducerea izolației dintre compartimentul motorului și habitaclu înseamnă că Audi RS 4 Avant* și Audi RS 5* vor încânta clienții și cu experiențe sonore intensificate. Puternicul motor Bi-turbo V6 generează 331 kW (450 CP) și un cuplu de 600 Nm între 1.900 și 5.000 rpm (Consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,8-8,7; emisii mixte de CO2 în g/km: 201-199).
Sportivitate avansată
În ciuda accentului pus pe plăcerea condusului dinamic, suspensiile RS Sport Pro oferă suspensii overcoil ajustabile manual, asigurând o plajă ideală de setări de amortizare, de la confort, la performanțe avansate. Astfel, clienții pot călători la drum lung în condiții de confort, beneficiind fără limitări de toate sistemele de asistență din dotare. Clienții care optează pentru suspensiile coilover vor primi din fabrică automobilul lor Audi RS 4 Avant* sau Audi RS 5* cu garda la sol redusă cu 10 mm față de modelele RS standard. De asemenea, clienții pot reduce garda la sol cu încă 10 mm, condiții în care garda la sol va fi în total cu 20 mm mai joasă decât la modelele standard ale gamei. Rata de amortizare mai mare, amortizoarele ajustabile în 3 direcții și stabilizatoarele mai rigide asigură experiențe dinamice generale mai sportive și contribuie la reducerea timpilor de circuit. Clienții beneficiază, totodată, de o manevrabilitate mai precisă și mai agilă. Ambele pachete Competition au, de asemenea, viteza maximă crescută la 290 km/h.
Audi RS 4 Avant* (consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,8-8,7; emisii mixte de CO2 în g/km: 201-199) cu pachetul Competition Plus accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde, ceea ce reprezintă o optimizare de 0,2 secunde față de modelul standard al gamei. Audi RS 5 Coupé* și RS 5 Sportback* (consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,8-8,7; emisii mixte de CO2 în g/km: 201-199) execută acest sprint în 3,8 secunde, ceea ce înseamnă o optimizare de 0,1 secunde.
Raportul de transmitere al direcției dinamice este fixat la 1:13.1.
Cu aceste optimizări, Audi Sport GmbH asigură o manevrabilitate mai fermă și o stabilitate și mai mare a traiectoriei la viteze mari și foarte mari. Diferențialul sport quattro optimizat crește agilitatea și plăcerea condusului, mai ales în modul de condus Dynamic. Un set nou de date pentru unitatea de comandă cu parametri modificați pune accentul pe puntea spate. De asemenea, softul actualizat al unității de comandă a transmisiei oferit doar în combinație cu pachetele Competition, reduce timpii necesari pentru schimbarea treptelor și crește considerabil intervalul dintre diferitele moduri de conducere. Dar plusul de dinamism necesită în schimb același plus de accelerație negativă. Astfel, combinația anvelopelor Pirelli P Zero Corsa cu setările noi ale softului ABS și sistemul de frâne ceramice reduce distanța de frânare cu până la 2 metri la frânarea de la 100 km/h.
Audi Sport GmbH a dezvoltat special pentru pachetele Competition și un nou sistem de evacuare RS Sport Plus cu terminațiile finisate în negru mat. Sunetul devine mai intens, dar nu doar datorită sistemului în sine, ci și, mai ales, datorită reducerii izolației între compartimentul motorului și interior. Mai mult, această modificare, de asemenea, reduce cu circa 8 kilograme greutatea mașinii. Reglajele fine aplicate unității de comandă a motorului asigură un schimb mai tensionat de sarcini în modul S, când este selectat modul de conducere Dynamic al sistemului Drive Select, ceea ce amplifică și mai mult intensitatea senzațiilor la volan.
Un look și mai dinamic
Ambele pachete, Competition și Competition Plus, impresionează cu inovații atractive și la interior. Astfel, de pildă, panourile laterale ale scaunelor sunt finisate în negru Piano. Pentru scaunele standard RS Sport este oferită și combinația opțională Dinamica / Pearl Nappa. Materialul Dinamica este realizat în proporție de 45% din fibre PET reciclate. Pentru fiecare scaun sunt procesate aproximativ 215 de grame de fibre PET. Caracterul sportiv al designului este accentuat și de finisajul negru gloss al celor patru inele ale siglei de pe capotă și de pe hayon, precum și de finisajul negru al înscrisului cu denumirea modelului. Pentru prima dată este oferită în gamele RS 4 și RS 5 și culoarea asortată Negru Sebering cu efect de cristal pentru caroserie. Clienții care doresc să accentueze și mai mult look-ul sportiv al automobilului lor, pot opta și pentru jantele Competition finisate în Negru Phantom. Opțional și contra-cost, Audi poate, de asemenea, combina jantele de 20 de inchi cu anvelopele de înalte performanță Pirelli P Zero Corsa concepute atât pentru șosea, cât și pentru pista de curse. Farurile Matrix LED sunt o dotare standard pentru Audi RS 5* și iluminează șoseaua cu Audi laser light. Pachetul Competition de decor desăvârșește designul modelelor Audi RS 4 Avant* și Audi RS 5* cu pachetul exclusiv Carbon Matte Optics cu finisaje de carbon mat pe oglinzile exterioare, blade-ul din față și flaps-urile laterale, precum și extensiile pragurilor și difuzorul din spate. Celelalte componente sunt finisate în negru lucios.
Opțional și contra-cost, Audi oferă acest pachet și în varianta Glossy Carbon. Acest pachet este oferit în varianta Carbon Matte exclusiv pentru pachetele Competition.
Consumul de combustibil/electric și emisiile** modelelor menționate anterior:
Audi RS 4 Avant
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8,8; emisii CO2 mixte în g/km: 201
Audi RS 5 Coupé
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8,7; emisii CO2 mixte în g/km: 199
Audi RS 5 Sportback
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8,8 - 8,7; emisii CO₂ mixte în g/km: 200
**Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate de tip conform Procedurii Armonizate la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o procedură mai realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui treptat Noul ciclu de conducere european (New European Driving Cycle, sau NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Informații adiționale despre diferențele dintre WLTP și NEDC puteți găsi la www.audi.de/wltp.
În prezent este încă obligatorie comunicarea valorilor conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC sunt derivate din valorile conform WLTP. Valorile WLTP pot fi comunicate dacă se dorește până la momentul la care acestea devin obligatorii. Dacă valorile NEDC sunt comunicate ca interval, acestea nu se referă la un autovehicul anume și nu reprezintă o parte integrantă a ofertei. Acesta valori sunt comunicate doar cu scopul de a servi comparării diferitelor tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, precum și stilul individual de condus, pot influența consumul de energie electrică, emisiile de CO₂ și performanțele automobilului.
Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.
În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.