-
Căutare
Audi va deveni primul producător de automobile ce va transforma automobilul într-o platformă de experiențe pentru realitatea virtuală începând cu vara anului 2022
29.04.2022
· Automobilele Audi echipate cu sistemul de infotainment MIB 3 vor fi compatibile cu tehnologia holoride începând cu luna iunie a anului 2022
· Startup-ul holoride a oferit drive teste cu Audi la festivalul de muzică, film și tehnologie South by Southwest din SUA
· Noua tehnologie îmbină în premieră conținutul din realitatea virtuală cu mișcările reale ale automobilului
Audi este primul producător de automobile din lume ce va aduce tehnologia de realitate virtuală holoride în producția de serie de automobile. Începând cu vara aceasta, pasagerii de pe locurile din spate își pot pune ochelarii de realitate virtuală VR și se pot lăsa în voia diferitelor formate media VR, ca, de pildă, jocuri, filme și conținut interactiv. Atracția principală: conținutul virtual se adaptează la mișcările automobilului aflat în mișcare. Începând cu iunie 2022, modelele Audi echipate cu cel mai nou upgrade al sistemului modular de infotainment (MIB 3) vor fi compatibile cu sistemul holoride. Noua tehnologie a fost prezentată la festivalul South by Southwest® (SXSW) din SUA. Vizitatorii au avut posibilitatea să testeze sistemul holoride la bordul unui automobil în mișcare.
În viitor, pasagerii vor putea folosi timpul petrecut în automobil pentru experiențe incitante, bucurându-se de jocuri VR, de exemplu. Începând cu luna iunie a anului 2022, pasagerii Audi de pe locurile din spate pot beneficia de experiențe mult mai realiste când privesc filme, joacă jocuri video sau urmăresc diferite tipuri de conținut interactiv cu ochelarii VR. Astfel, fiecare călătorie poate deveni un eveniment de gaming multimodal.
Tehnologia a fost prezentată publicului la festivalul de muzică, film și tehnologie South by Southwest® (SXSW) din Austin, Texas. Vizitatorii au avut ocazia de a face aici drive-teste pe locurile din spate ale unor automobile electrice Audi. holoride are legături strânse cu South by Southwest și a câștigat prestigiosul SXSW Pitch 2021 la categoria "Entertainment, Gaming & Content", precum și premiul "Best in Show".
holoride creează experiențe imersive
holoride face uz de o tehnologie ce adaptează în timp real conținutul virtual la deplasarea automobilului. De pildă, dacă automobilul virează la dreapta, nava spațială din lumea imaginară va zbura, de asemenea, spre dreapta. Dacă automobilul accelerează, nava accelerează la rândul ei. Inițiat de Audi, conceptul acestei tehnologii VR inovatoare, respectiv al tehnologiei realității extinse XR (extended reality) a fost dezvoltat și comercializat de către holoride pentru diferiți producători. holoride este un startup din domeniul tehnologiilor pentru entertainment și în baza acesti abordări, compania cu sediul în München a dat naștere unei categorii media absolut noi, pe care a denumit-o "Elastic Content", adică un conținut ce se adaptează mișcărilor automobilului, duratei călătoriei și rutei de deplasare. Rezultatul constă în experiențe imersive, la un nivel de calitate nemaiîntâlnit până în prezent.
Numeroase modele Audi vor fi compatibile cu tehnologia holoride începând cu
luna iunie
Începând cu luna iunie a acestui an, vor fi compatibile cu tehnologia
holoride mai multe modele Audi echipate cu sistemul modular de infotainment de
generația a treia (MIB 3), precum și cu cel mai nou cluster de software. Mai
precis, modelele compatibile sunt: Audi A4, A5, A6, A7, A8, Audi Q5, Q7, Q8, Audi
e-tron* și Audi e-tron GT quattro*. Modele acestea de automobile vor fi pregătite
pentru holoride începând cu luna iunie pentru întreaga piață europeană, precum și
pentru Canada, Statele Unite ale Americii, Japonia și China. Este posibil însă ca
termenul de la care va fi disponibilă tehnologia holoride să varieze în funcție de
țară. Noua tehnologie va fi astfel introdusă inițial în Germania, Marea Britanie și
SUA. Celelalte piețe vor prelua succesiv noua tehnologie. Pentru a putea folosi
holoride, automobilul trebuie conectat la căști VR speciale. Conexiunea se face
wireless, prin tehnologie Bluetooth Low Energy (BLE).
holoride are deja o istorie animată
Tehnologia holoride a fost prezentată în premieră la CES 2019 (Consumer Electronics Show) din Las Vegas. De asemenea, holoride a implementat o experiență VR de gaming pentru automobile din Marvel Universe, în colaborare cu Disney Games and Interactive Experiences. Printre activitățile de prezentare și demonstrațiile organizate de holoride, se numără și roadshow-ul din vara anului 2021 prin California, de la Los Angeles la San Francisco. Atunci holoride a vizitat și diferite alte studiouri de producție, precum și studiouri de dezvoltare de jocuri, pentru a demonstra potențialilor clienți posibilitățile acestei tehnologii. Vizitatorii salonului auto IAA 2021 din München s-au numărat printre primele persoane care au avut ocazia de a face drive teste cu holoride, sub mottoul sugestiv "Let's talk about progress". Spectatorii Festivalului din Salzburg au avut, la rândul lor, posibilitatea de a experimenta holoride pe locurile din spate ale unui Audi e-tron* și de a călători astfel în timp, prin epocile muzicale ale orașului Salzburg, în căutarea tânărului Mozart.
Condusul autonom deschide noi drumuri
În viitor, automatizarea progresistă a călătoriilor cu automobilul va permite noi forme de divertisment, dar va deschide și noi oportunități pentru a putea învăța și munci în timpul călătoriilor. Atunci când nici cei de pe locurile din față nu vor mai fi nevoiți să se concentreze asupra condusului, ei își vor putea îndrepta atenția spre alte activități, putând munci, citi, urmări filme sau juca jocuri. Cu mișcările sale sincronizate, voiajul holoride prin universurile virtuale reduce, de asemenea, fenomenul frecvent al răului de mașină, ce afectează adeseori pasagerii care citesc o carte sau urmăresc materiale audio-vizuale pe dispozitive electronice, precum tabletele.
Interiorul va deveni astfel un spațiu liber personal pentru utilizatori, iar pentru designeri va deveni un nou spațiu de design. Pentru că, desigur, procesul de design al automobilului pornește de la întrebarea: cine va lua loc în noul model și ce vor dori acești ocupanți să facă în automobil? Pe viitor, designerii nu vor mai proiecta automobilele de la exterior spre interior, ci de la interior spre exterior și astfel, clienții vor fi efectiv în centrul atenției designerilor.
Detalii despre holoride sunt disponibile în kit-ul nostru pentru presă.
Despre holoride
holoride este liderul soluțiilor Elastic Content pentru divertismentul la bordul automobilelor. Înființat în 2018 de Nils Wollny, Marcus Kuehne, Daniel Profendiner și Audi, holoride face în timp real legătura între conținutul din realitatea extinsă (XR) și mișcarea automobilului și datele de navigație, creând conținut și experiențe XR hiper-imersive pentru pasagerii automobilului.
Făcând uz de puterea tehnologiei blockchain, holoride și-a lansat și propria criptomonedă numită RIDE, cu scopurile de a alimenta ecosistemul pentru conținutul tehnologiei, de a încuraja dezvoltarea tehnologiei și a crea valoare pentru toți cei implicați. Token-ul RIDE va conecta producătorii de automobile cu creatorii de conținut, cu diferitele mărci și cu pasagerii, în sfera economiei acestor inedite experiențe in-car.
În aprilie 2021, holoride a strâns 10 milioane de euro în runda de finanțare A gestionată de Terranet AB, holoride fiind astfel cotată la 30 de milioane de euro. În același ani, holoride a câștigat și prestigiosul SXSW Pitch și a primit, de asemenea, distincția Best in Show. Compania a fost distinsă de patru ori cu titlul "Best of CES 2019", iar TIME Magazine a inclus-o în "100 Best Inventions of 2019". Totdată, holoride face parte și din "STARTUP AUTOBAHN powered by Plug and Play".
Pentru detalii, vă rugăm să vizitați https://www.holoride.com/.
Consumul de combustibil/electric și emisiile** modelelor menționate
anterior:
Audi e-tron
Consum electric mixt în kWh/100 km: 26,1-21,0 (WLTP); 24,3-20,9 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0
Audi e-tron GT quattro
Consum electric mixt în kWh/100 km: 21,8-19,9 (WLTP); 19,6-18,8 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0
În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.
**Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate de tip conform Procedurii Armonizate la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o procedură mai realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui treptat Noul ciclu de conducere european (New European Driving Cycle, sau NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Informații adiționale despre diferențele dintre WLTP și NEDC puteți găsi la www.audi.de/wltp.
În prezent este încă obligatorie comunicarea valorilor conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC sunt derivate din valorile conform WLTP. Valorile WLTP pot fi comunicate dacă se dorește până la momentul la care acestea devin obligatorii. Dacă valorile NEDC sunt comunicate ca interval, acestea nu se referă la un autovehicul anume și nu reprezintă o parte integrantă a ofertei. Acesta valori sunt comunicate doar cu scopul de a servi comparării diferitelor tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, precum și stilul individual de condus, pot influența consumul de energie electrică, emisiile de CO₂ și performanțele automobilului.
Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.