-
Căutare
Facelift pentru nava amiral a flotei Audi: A8 beneficiază acum de actualizări atractive
15.02.2022
· Faruri digitalizate pentru siguranță crescută și experiențe progresiste, datorate noilor tehnologii
· Portofoliu amplu de tehnologii, cu numeroase funcții inteligente avansate
· A8 L Horch este modelul din vârful gamei dedicate pieței din China
Adăugând noi tehnologii inovatoare și conferindu-i un design și mai intens și tăios, mai ales pentru partea frontală și cea posterioară, Audi accentuează în manieră și mai atractivă personalitatea și eleganța sportivă a limuzinei sale premium A8. În acest sens, marca a subliniat și mai pregnant alura progresistă și impunătoare a modelului său de lux. Tehnologiile avansate folosite pentru faruri și blocurile optice din spate impresionează cu funcții inovatoare, provenind din vârful portofoliului de tehnologii atractive disponibile pentru A8. Astfel, nava-amiral a mărcii Audi asigură experiențe în pas cu vremurile și orientate spre utilizatori, fie că aceștia iau loc pe scaunul șoferului sau pe oricare dintre scaunele pasagerilor.
Fiind succesorul modelului Audi V8, A8 este încă din 1994 vârful de lance al segmentului limuzinelor de lux din gama Audi. Audi A8 este simbolul și portavocea statusului și al prestigiului mărcii. A patra generație a limuzinei de lux a fost introdusă în 2017 și ridică acum din nou ștacheta, la un nou nivel de putere, design și dotare. În calitate de prim model de serie, A8 a revelat prin lansarea sa limbajul de design viitor, influențând până în ziua de azi semnificativ fața progresistă a mărcii. Designul cu linii mai tăioase, însoțit de tehnologiile consacrate și confortul extraordinar definesc modul în care Audi vede automobilele premium ale acestui segment. Astfel, limuzina combină simbiotic confortul fără de compromis la rulare, cu manevrabilitatea sportivă, acoperind astfel întreaga plajă de experiențe dinamice posibile. Iar cu precizia detaliilor sale și cu numeroasele funcții inteligente, A8 este un avangardist premium și în privința tehnologiilor, asigurând mobilitate la cele mai ridicate standarde.
Prestigiu și mai accentuat, alură și mai impunătoare: designul exterior
Audi A8 este o limuzină cu valoare reprezentativă, emanând în urma facelift-ului o alură și mai accentuată de suveranitate, exteriorul fiind acum și mai atletic și impunător. Baza grilei Singleframe a radiatorului a devenit acum și mai lată și este decorată cu elemente atractive în formă de L, ce devin tot mai mari în partea de sus. Prizele de aer de pe lateral au devenit mai verticale și, la fel ca farurile au căpătat un nou design, pe când muchiile exterioare inferioare ale farurilor desenează un contur distinctiv aparte. Pe scurt, elementele cu design nou din față au fost orchestrate cu precizie, într-un ansamblu armonios, pentru a conferi automobilului de lux A8 situat în vârful gamei Audi o ținută și mai impunătoare și o alură mai tăioasă.
În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.
Din profil, caracterul progresist al limuzinei atrage în mod deosebit atenția. Calota plafonului este desenată de o linie dreaptă, iar liniile alungite ale caroseriei accentuează lungimea mare a automobilului, pe când pasajele ample ale roților sugerează sistemul de tracțiune integrală quattro. La toate variantele modelului, pragurile au o formă concavă și se încheie într-un blade înspre șosea.
Partea din spate este dominată de elementele de decor cromate, precum și de semnătura luminoasă personalizabilă a blocurilor optice spate OLED digitale, dar și de bandoul luminos segmentat. Difuzorul integrat în bara de protecție din spate este accentuat delicat și are un design nou, cu elemente orizontale. Audi S8* are patru terminații cu flux optimizat pentru evacuare. Acestea sunt așezate sub un contur rotund, specific modelelor gamei Audi S, iar acesta este doar unul dintre detaliile sport specifice modelului S8.
Alături de exteriorul de bază, Audi le oferă clienților săi și un pachet de elemente cromate pentru exterior și, în premieră pentru A8, este disponibil acum și noul pachet S line pentru exterior. Acesta din urmă conferă părții din față o alură dinamică și diferențiază automobilul și mai mult față de modelul de bază, deoarece blade-urile distinctive de lângă prizele de aer laterale completează designul frontal în manieră asemănătoare ca la S8*. Look-ul devine și mai pătrunzător cu pachetul adițional negru de design. Gama de culori pentru caroserie este compusă din 11 nuanțe, dintre care noi sunt opțiunile Verde District metalizat, Albastru Firmament, Gri Manhattan și Albastru Ultra. O altă noutate pentru A8 sunt cele cinci culori cu finisaj mat: Gri Daytona, Argintiu Florette, Verde District, Gri Terra și Alb Glacier. Dacă clientul optează pentru gama specială de dotări Audi exclusive, automobilul va fi vopsit în culoarea aleasă de client.
Caroseria de 5,19 metri
Optimizările aduse acum reduc doar ușor dimensiunile navei-amiral a mărcii Audi ce este încadrată în segmentul limuzinelor de lux. A8 are ampatamentul de 3,00 metri, lungimea de 5,19 metri, lățimea de 1,95 metri și înălțimea de 1,47 metri. Caroseria A8 a fost proiectată pe baza principiilor construcției ușoare Audi Space Frame (ASF) și astfel este construită în proporție de 58% din componente din aluminiu. Compartimentul pasagerilor este însă realizat din componente din oțel format la cald, completate cu un panou posterior fabricat din polimer ranforsat cu fibră de carbon ultra-rezistent și cu rigiditate torsională extrem de ridicată. Brațele din magneziu ale suspensiei completează optim conceptul de construcție ușoară. Această rigiditate extraordinară a caroseriei reprezintă baza manevrabilității excelente, a confortului superior și a proprietăților acustice avansate din habitaclu.
Farurile Matrix LED digitale și blocurile optice spate OLED
Comparabile cu proiectoarele video, farurile Matrix LED digitale fac uz de tehnologia DMD (digital micromirror device): fiecare far are aproximativ 1,3 milioane de micro-oglinzi ce fracționează în pixeli minusculi lumina. Astfel, lumina poate fi controlată cu precizie maximă,
ceea ce permite, printre altele, funcțiile speciale de iluminare pentru banda de rulare și pentru orientarea pe autostradă, care sunt, de asemenea, noi: farurile emit un covor luminos ce iluminează banda proprie cu o lumină deosebit de puternică. Rolul principal al acestei funcții speciale de iluminare este de a ajuta șoferii să își păstreze intuitiv banda de rulare în zonele cu șantiere rutiere. Farurile Matrix LED digitale pot genera funcții dinamice Coming home / Leaving home atunci când este descuiat automobilul și când ocupanții coboară din automobil. În aceste situații, farurile proiectează lumina pe sol sau pe un perete, asemeni unor proiectoare.
A8 facelift oferă, de asemenea, și blocuri optice spate OLED digitale (OLED = organic light emitting diode) în dotarea standard. Când clienții își comandă automobilul, ei pot alege dintre două semnături luminoase pentru luminile din spate. La S8* sunt oferite chiar trei opțiuni Când este selectat modul Dynamic al funcției de manevrabilitate dinamică Audi drive select, luminile se preschimbă într-o semnătură diferită, disponibilă doar pentru acest mod.
În combinație cu sistemele de asistență, blocurile optice spate OLED digitale au și senzor de proximitate: dacă un alt vehicul se apropie din spate la mai puțin de doi metri de A8 când acesta staționează, segmentele OLED se aprind automat în semn de avertizare. Printre funcțiile adiționale se numără luminile dinamice de semnalizare și animațiile Coming home / Leaving home.
Design minimalist
Interiorul limuzinei A8 poate fi comparat cu un lounge spațios, de dimensiuni ample, ce asigură confort și stare de bine. Arhitectura este strict orizontală, accentuând dimensiunile generoase. Limbajul formal este minimalist. Pe întuneric, pachetul Plus de iluminare ambientală (dotare standard pentru Audi design selection și S8*) pune interiorul în scenă cu eleganță. Luminile pentru citit din spate folosesc, de asemenea, tehnologie Matrix LED.
Gama de opțiuni pentru scaune și de dotări pentru scaune este extrem de variată pentru noua versiune actualizată a modelului A8, punând accentul pe confort și pe alura premium impunătoare. Mai ales scaunele din spate se fac remarcate cu o gamă vastă de opțiuni atractive. Scaunul pentru relaxare oferit pentru A8 L* reprezintă vârful gamei, oferind numeroase opțiuni pentru ajustare și un suport pentru picioare instalat pe spătarul scaunului copilotului. Pasagerii pot folosi acest suport pentru a-și încălzi picioarele și a le răsfăța cu funcția de masaj ce permite setări pe diferite niveluri. Pachetul pentru scaunul de relaxare include funcția de masaj pentru spate cu 18 perne pneumatice, tetiere Confort ajustabile electric, consola centrală continuă opțională (disponibilă, de asemenea, și cu măsuțe rabatabile opționale), sistemul de aer condiționat Deluxe automat și cu reglaje pe 4 zone și noile ecrane pentru locurile din spate. Cutia frigorifică inclusiv compartimentul pentru bar din gama Audi exclusive cresc și mai mult confortul ocupanților.
Caracterul rafinat al interiorului este subliniat și de finisajele de calitate excelentă: de la perforațiile precise ale tapițeriei, la măștile decorative cu deschidere și închidere electrică ce acoperă prizele de aer sau pielea moale și fină de pe tetierele Confort. Scaunele sunt acoperite cu piele Valetta ca dotare standard. Alternativ, clienții pot comanda opțional piele Valcona cu noua nuanță Maro Cognac. Nou este și materialul din microfibră Dinamica, oferit pentru capitonajele portierelor. Acesta poate fi comandat opțional și pentru capitonajele montanților și plafonului.
Facelift-ul A8 se face remarcat și cu gama largă de configurații pentru interior. Printre acestea se numără și un pachet Audi design selection în nuanța Argintiu Pastel și interiorul S line negru, Roșu Merlot sau Cognac. Gama este completată cu mai multe pachete de piele și cu elementele speciale din piele ale gamei Audi exclusive. Pachetul opțional pentru calitatea aerului include un ionizator și o funcție de odorizare cu parfum.
Sensibil și logic: sistemul de operare
Conceptul de operare MMI touch response de care dispune Audi A8 oferă două display-uri (10,1" și 8,6") și comandă vocală. Dialogul începe prin mesajul rostit de utilizator: "Hey Audi!" Conceptul de afișare și operare este completat de afișajul pe deplin digitalizat Audi virtual cockpit cu display head-up opțional, ce subliniază orientarea spre persoana de la volan, pentru că astfel informațiile importante sunt afișate în câmpul vizual direct al șoferului.
Soluții noi: navigația și Audi connect
MMI Navigation plus este o dotare standard pentru gama actualizată a modelului Audi A8 și are la bază a treia generație a platformei modulare de infotainment MIB 3. De asemenea, incluse în dotarea standard, serviciile on-line și Car-2-X din gama Audi connect completează sistemul de navigație și cu alte funcții avansate. Acestea sunt împărțite pe două pachete: Audi connect Navigation & Infotainment și Audi connect Safety & Service cu Audi connect Remote & Control.
De ultimă oră: noile ecrane pentru locurile din spate
Audi oferă desigur și opțiuni atractive pentru dispozitivele de infotainment. Astfel, noile ecrane din spate corespund pe deplin celor mai pretențioase cerințe, ce ar putea fi dorite de pasagerii ce călătoresc pe banchetă. Aceasta constau în două display-uri de 10,1 inchi cu rezoluție full HD, instalate pe spătarele scaunelor frontale. Pe acestea poate fi afișat conținutul dispozitivelor pasagerilor și astfel poate fi, de asemenea, făcut streaming audio și video prin casting, inclusiv de pe platformele cunoscute de streaming sau din librăriile media TV.
Sistemul Bang & Olufsen Advanced Sound System a fost rafinat special pentru fanii HiFi și asigură sunet 3D și informații ample pentru ocupanții locurilor din spate. Amplificatorul furnizează 1.920 wați pentru cele 23 de difuzoare, iar tweeter-ele ies electric din planșa de bord. Rear Seat Remote este acum integrat fix în cotiera centrală și permite pasagerilor din spate să controleze numeroase funcții de confort și infotainment. Unitatea de comandă cu ecran OLED touch are aproximativ mărimea unui smartphone
Trei pachete: sistemele de asistență pentru șofer
Versiunea actualizată a modelului Audi A8 oferă acum aproximativ 40 de sisteme asistență pentru șofer. O parte dintre acestea, inclusiv sistemele pentru siguranță Audi pre sense basic și Audi pre sense front sunt dotări standard. Opțiunile sunt grupate în pachetele "Park," "City" și "Tour". Alături de acestea, A8 oferă și pachetul de asistență Plus, iar printre dotările disponibile separat se numără asistentul night vision pentru vizibilitatea pe timp de noapte și camerele video cu vederi panoramice. Dotarea cea mai spectaculoasă a Pachetului "Park" este remote park assist plus: această funcție poate manevra automat limuzina pe și de pe locurile de parcare paralele sau perpendiculare. Șoferul nici măcar nu trebuie să se afle în automobil pentru această manevră.
Pachetul de sosteme de asistență "City" include asistentul pentru intersecții, asistentul pentru traficul perpendicular, funcția side assist, funcția de avertizare la ieșirea din automobil și sistemul de siguranță Audi pre sense 360°, ce, împreună cu suspensiile active, sporește siguranța în caz de coliziune laterală.
Pachetul "Tour" include un portofoliu deosebit de generos de dotări. Sistemul său central este adaptive cruise assist ce ajustează direcția longitudinal și lateral pe întreaga plajă de viteze. În spatele sistemelor de asistență cu care este echipat Audi A8 lucrează unitatea centrală de comandă a sistemelor de asistență zFAS, ce calculează continuu un model exact al mediului din jurul automobilului.
Puternice, dar eficiente: motorizările
Audi A8 facelift le oferă clienților o gamă largă de sisteme de propulsie, compusă din cinci motorizări: motoarele cu capacitatea cilindrică de 3 litri V6 TFSI și V6 TDI, sistemul hibrid plug-in TFSI e, ce combină motorul V6 TFSI cu un motor electric și motorul 4,0 TFSI, ce este disponibil în diferite variante de putere pentru A8 și S8*. Cilindreea de 4 litri deservește aici cei 8 cilindri dispuși în V și controlați detehnologia cylinder on-demand.
Motorul 3,0 TFSI antrenează Audi A8 55 TFSI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km**: 8,3 - 8,1; emisii CO₂ mixte în g/km**: 191 - 186 și A8 L 55 TFSI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km**: 8,4 - 8,2; emisii CO₂ mixte în g/km**: 191 - 187) cu o putere de 250 kW (340 CP). Pentru piața chineză este disponibilă o variantă de 210 kW (286 CP). Între 1.370 și 4.500 rpm, acest motor generează un cuplu de 500 Nm și propulsează mașina de pe loc la 100 km/h în doar 5,6 secunde (modelul L: 5,7 secunde).
În versiunea oferită pentru modelele A8, motorul 4,0 TFSI generează 338 kW (460 CP) și un cuplu de 660 Nm, disponibil între 1.850 și 4.500 1/min. Astfel sunt posibile performanțe deosebit de sportive: A8 60 TFSI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km**: 10,8 - 10,7; emisii CO₂ mixte în g/km**: 247 - 245 și A8 L 60 TFSI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km**: 10,8 - 10,7 emisii CO2 mixte în g/km**: 248 - 246) sprintează ambele de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde. O dotare foarte specială a motorului V8 este sistemul COD de dezactivare temporară a patru cilindri la condusul moderat, pentru reducerea consumului de combustibil.
Motorul 3,0 TDI antrenează Audi A8 50 TDI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km**: 6,7 - 6,5; emisii CO₂ mixte în g/km**: 176 - 170 și A8 L 50 TDI quattro (consum mixt de combustibil în
l/100 km**: 6,7 - 6,5; emisii CO₂ mixte în g/km**: 177 - 171). Puterea acestui motor se ridică la 210 kW (286 CP), iar cuplul la 600 Nm. Motorul diesel accelerează A8 și A8 L de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și are viteza maximă limitată electronic la 250 km/h, o valoare constantă pentru toate modelele A8.
Două motoare, o baterie: Audi A8 cu sistemul de propulsie hibrid plug-in
Modelele hibride plug-in ale gamei sunt Audi A8 60 TFSI e quattro* și A8 L 60 TFSI e quattro*. La acestea, motorul 3,0 TFSI este susținut de un motor electric, iar bateria litiu-ion integrată în spatele automobilului poate stoca net 14,4 kWh (brut: 17,9 kWh). La o putere totală a sistemului de 340 kW (462 CP) și un cuplu al sistemului de 700 Nm, Audi A8 60 TFSI e quattro (Consum mixt de combustibil în l/100 km**: 2,1 - 2,0; consum electric mixt în kWh/100 km**: 20,5 - 19,6 (NEDC); emisii de CO2 mixte în g/km**: 49-45) accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde (A8 și A8 L).
Cei de la volanul modelului hibrid plug-in pot alege dintre patru moduri de conducere. Modul "EV" permite condusul 100% electric, iar modul "Hybrid" combină în manieră eficientă ambele sisteme de propulsie. "Hold" are menirea de a conserva energia electrică disponibilă. În modul "Charge", motorul cu ardere internă va încărca bateria. La încărcarea cu ajutorul cablului, capacitatea maximă de încărcare în curent alternativ este de 7,4 kW. Clienții pot folosi sistemul compact de încărcare e-tron pentru a încărca automobilul acasă sau pot folosi cablul MODE 3 atunci când sunt la drum.
Audi S8*: performanțe impresionante în clasa de lux
Audi S8 TFSI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km**: 10,8 - 10,7; emisii CO2 mixte în g/km: 246 - 245) este modelul sportiv din vârful gamei. Motorul său biturbo V8 generează 420 kW (571 CP) și un cuplu de 800 Nm între 2.050 și 4.500 rpm. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează doar 3,8 secunde. Sistemul COD de dezactivare a cilindrilor crește eficiența și pentru S8*, iar clapetele din sistemul de evacuare pot intensifica sunetul motorului, dacă se dorește. mai mult, cel mai puternic model al familiei A8 iese de pe linia de producție cu dotări standard deosebit de generoase. Printre acestea se numără și o combinație unică de componente pentru sistemul suspensiilor inovatoare. Astfel, S8* este singura variantă echipată din fabrică cu suspensiile dinamice predictive, cu diferențial sport și direcția dinamică integrală.
Caracterul sportiv este pus în scenă deosebit de distinctiv cu elemente marcante de design la interior și exterior. Pe piețele mari din China, SUA, Canada și Coreea de Sud, Audi S8* este oferit exclusiv cu ampatamentul lung. Lungimea crescută a automobilului și înălțimea mai mare cresc confortul pentru ocupanții automobilului, aceștia beneficiind de mai mult spațiu la nivelul capului și al picioarelor.
Toate motorizările menționate dispun de tehnologie mild hybrid (MHEV) în echiparea standard. Acesta funcționează pe baza sistemului electric de 48 de volți.
tiptronic, quattro și diferențial sport: toată gama de experiențe dinamice
Toate motoarele oferite pentru Audi A8 dispun de o transmisie tiptronic cu 8 trepte, ce schimbă rapid și lin treptele. Datorită pompei electrice de ulei, transmisia automată poate schimba treptele chiar și atunci când motorul nu este pornit. Sistemul permanent de tracțiune integrală quattro cu diferențial auto-blocant central este inclus în dotarea standard și poate fi suplimentat opțional cu diferențialul sport (dotare standard pentru S8*). Acesta distribuie cuplul activ între roțile din spate la virajele abordate rapid, astfel că manevrabilitatea devine chiar și mai sportivă și stabilă.
Tehnologii progresiste: sistemul de suspensie
Sistemul standard de suspensie cu care este dotata Audi A8 facelift impresionează cu caracterul său echilibrat. De asemenea, sistemul combină plăcerea condusului cu confortul, inclusiv datorită sistemului de manevrabilitate dinamică Audi drive select ce permite selectarea diferitelor moduri de condus. Suspensiile pneumatice adaptive cu amortizare controlată sunt o dotare standard. Printre dotările standard se mai numără și direcția progresivă. Direcția integrală dinamică este inclusă în lista dotărilor opționale, dar este o dotare standard pentru Audi S8*.
Suspensia activă predictivă
O dotare deosebit de specială pentru A8 facelift este suspensia activă predictivă. Aceasta poate adăuga sau reduce forțele exercitate asupra fiecărei roți în parte, făcând uz în acest sens de un motor electric. Astfel, sistemul poate ajusta poziția șasiului în orice situație de mers. Suspensia activă predictivă asigură o plajă fascinantă de experiențe dinamice. Astfel, de pildă, când cel de la volan selectează modul Dinamic din Audi drive select, limuzina de talie mare își arată fața sportivă. Mașina abordează virajele fără ezitare, ruliul este redus și tangajul caroseriei nu se simte aproape deloc la frânare. În modul Confort+, în schimb, automobilul plutește lin peste denivelări. Direcția funcționează în acest caz în combinație cu camera video frontală, recunoscând denivelările, în anumite limite, pentru a ajusta predictiv actuatorii.
În modul Confort+, suspensia activă predictivă are o funcție specială: funcția sa integrată de control al ruliului în viraje reduce accelerația laterală ce acționează asupra ocupanților. La intrarea într-un viraj, sistemul ridică partea laterală a automobilului de pe exteriorul virajului și coboară partea laterală opusă, înclinând astfel caroseria cu până la 3 grade în viraje. La viteze între 80 și 130 km/h și la o accelerație laterală de până la 0,4g, virajele devin astfel aproape imperceptibile. La deplasarea în linie dreaptă în modul Confort+, suspensia activă predictivă compensează mișcările de ruliu și tangaj ale șasiului. Pentru a ajuta ocupanții la intrarea în automobil și la coborâre, caroseria se ridică și coboară cu până la 50 mm.
Gama de jante oferă variante între 18 și 21 de inchi și include șase noi modele din gamele Audi și Audi Sport. Pentru versiunile de top, precum Audi S8**, producătorul pune la dispoziție opțional și frâne cu discuri ceramice.
A8 L Horch: un model special rezervat pieței chineze
Audi A8 L Horch este versiunea de top din gama oferită pe piața chineză și are o lungime de 5,45 metri, ceea ce reprezintă un plus de 13 cm față de A8 L. Caracterul exclusiv al acestui model este accentuat la interior de elementele extinsele cusute în romburi ale tapițeriei, de emblemele imprimate pe capitonaje și de covorașele groase din spate. La exterior se face remarcată imediat grila Singleframe cu design specific cu lamele verticale, indicând statutul de model de lux special al acestei limuzine. Se fac remarcate și aplicațiile cromate, de exemplu la carcasele oglinzilor, semnătura luminoasă specifică a blocurilor optice din spate, plafonul panoramic mai mare, emblema Horch de pe montantul C, designul H-Crown al jantelor și dotările standard adiționale, inclusiv scaunul cu pachetul de relaxare. În premieră în segmentul D, acest model de top pentru China oferă finisaje exterioare în două nuanțe diferite pentru clienții ce doresc să confere automobilului lor un look deosebit de elegant.
Sunt disponibile trei combinații de culori aplicate manual: Negru Mythos și Argintiu Florette, Argintiu Florette și Negru Mythos, plus Albastru Firmament și Albastru Ultra. Audi vopsește în acest caz automobilul cu prima nuanță menționată pe partea de sub așa-numita linie Tornado. Astfel, modelul Audi Audi A8 L Horch cu dotările sale orientate spre prestigiu și un statut ridicat întruchipează viziunea Audi a limuzinei de lux progresiste, orientate la maximum spre client.
A8 L Security: protecție maximă și tehnologie mild hybrid eficientă.
Și clienții Audi care optează pentru automobile blindate beneficiază de optimizările introduse pentru A8. Conceput pentru cerințele extrem de ridicate ale segmentului automobilelor de siguranță, A8 L Security este pus în mișcare de un motor biturbo V8 de 420 kW (571 CP) (Consum combustibil mixt l/100 km**: 13,8; emisii CO2 mixte în g/km**: 315). Tehnologia mild hybrid (MHEV) face uz de un sistem electric de 48 volți, asigurând eficiență excepțională pentru limuzina blindată.
Consumul de combustibil/electric și emisiile** modelelor menționate anterior:
Audi S8
Consum combustibil mixt în l/100 km: 10,8 - 10,7;
Emisii de CO2 mixt în g/km: 246 - 245
Audi A8 L
Consum combustibil mixt în l/100 km: 10,8 - 2,0;
Emisii de CO2 mixt în g/km: 248 - 45
Audi A8 55 TFSI quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8,3 - 8,1;
Emisii de CO2 mixt în g/km: 191 - 186
Audi A8 L 55 TFSI quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 8,4 - 8,2;
Emisii de CO2 mixt în g/km: 191 - 187
Audi A8 60 TFSI quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 10,8 - 10,7;
Emisii de CO2 mixt în g/km: 247 - 245
Audi A8 L 60 TFSI quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 10,8 - 10,7;
Emisii de CO2 mixt în g/km: 248 - 246
Audi A8 50 TDI quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 6,7 - 6,5;
Emisii de CO2 mixt în g/km: 176 - 170
Audi A8 L 50 TDI quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 6,7 - 6,5;
Emisii de CO2 mixt în g/km: 177 - 171
Audi A8 60 TFSI e quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 2,1 - 2,0; consum electric mixt în kWh/100 km: 20,5 - 19,6 (NEDC); emisii mixte de CO2 în g/km: 49 - 45
Audi A8 L 60 TFSI e quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 2,1 - 2,0; consum electric mixt în kWh/100 km: 20,5 - 19,6 (NEDC); emisii mixte de CO2 în g/km: 49 - 45
Audi A8 L Security
Consum combustibil mixt în l/100 km: 13,8;
Emisii de CO2 mixt în g/km: 315
**Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate de tip conform Procedurii Armonizate la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o procedură mai realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui treptat Noul ciclu de conducere european (New European Driving Cycle, sau NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Informații adiționale despre diferențele dintre WLTP și NEDC puteți găsi la www.audi.de/wltp.
În prezent este încă obligatorie comunicarea valorilor conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC sunt derivate din valorile conform WLTP. Valorile WLTP pot fi comunicate dacă se dorește până la momentul la care acestea devin obligatorii. Dacă valorile NEDC sunt comunicate ca interval, acestea nu se referă la un autovehicul anume și nu reprezintă o parte integrantă a ofertei. Acesta valori sunt comunicate doar cu scopul de a servi comparării diferitelor tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, precum și stilul individual de condus, pot influența consumul de energie electrică, emisiile de CO₂ și performanțele automobilului.
Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.