-
Căutare
Deschizătoare de drumuri pentru mobilitatea electrică și sustenabilitate: fabrica Audi Bruxelles a produs deja peste 8 milioane de automobile
02.12.2021
· Mașina cu numărul de ordine 8.000.000 este un Audi e-tron* Alb Glacier metalizat
· Primul ministru belgian Alexander De Croo și Președintele AUDI AG Markus Duesmann își arată aprecierea față de unitatea din Bruxelles, aceasta fiind o fabrică de importanță esențială pentru mobilitatea electrică
· Volker Germann, Președintele Audi Brussels, a adăugat: "Pentru noi, angajații noștri sunt punctul central al investițiilor în digitalizare, precum și în procesele și produsele inteligente."
O ceremonie specială în Belgia: a ieșit automobilul cu numărul 8.000.000 de pe linia de asamblare a fabricii Audi Bruxelles. Markus Duesmann, Președintele AUDI AG, s-a arătat entuziasmat în cadrul vizitei sale în Bruxelles, la fabrica ce abia anul trecut a primit distincția "Factory of the Future". Din toamna anului 2018, Audi Bruxelles a început să producă primul SUV 100% electric al mărcii cu patru inele, și anume Audi e-tron*, iar la începutul anului 2020 a lansat și producția de volum a modelului Audi e-tron Sportback*.
Audi Bruxelles a sărbătorit recent un moment special: 8 milioane de automobile produse de fabrica belgiană începând din anul 1949. Mașina aniversară cu numărul de ordine 8.000.000 este un Audi e-tron* Alb Glacier metalizat și va intra în colecția de automobile istorice Audi tradition. Pentru început însă, acest Audi e-tron* de mare semnificație istorică va rămâne o vreme la unitatea de producție unde a fost fabricat, pentru a fi admirat de vizitatori.
Alexander De Croo, Primul ministru al Belgiei, alături de Vicepremierul Belgiei și Ministru al Transporturilor,Georges Gilkinet, precum și consiliul executiv Audi s-au întrunit la unitatea de producție pentru a sărbători aniversarea și a vizita incinta.
"Un model reprezentativ aflat în avangarda mobilității electrice"
Markus Duesmann, Președintele Consiliului Director al AUDI AG, a privit spre viitor și a subliniat în acest sens rolul acestei unități de producție, ce reprezintă "un factor esențial pentru mobilitatea electrică în Grupul Audi". Odată cu lansarea în producție a modelului Audi e-tron*, aici nu a început doar producția primului SUV 100% electric al mărcii, ci aici și linia de asamblare a bateriilor are o însemnătate revoluționară pentru Grup, inclusiv datorită soluțiilor inovatoare, precum softul de analiză a bateriei de înaltă tensiune BattMAN (Battery Monitoring Analysis Necessity), ce a fost implementat după Audi, de asemenea, și de mai multe mărci ale Grupului Volkswagen. "Tranziția portofoliului nostru la mobilitatea electrică ridică cea mai mare provocare in istoria companiei. Iar unitatea noastră de producție din Bruxelles este un model reprezentativ aflat în avangarda mobilității electrice. În procesele de transformare ale celorlalte unități ale noastre facem uz de experiența acumulată aici în Bruxelles," a explicat Duesmann.
Volker Germann, Președintele Audi Bruxelles, a accentuat rolul angajaților: "Pentru noi, angajații noștri sunt punctul central al investițiilor în procesele și produsele inteligente, precum și în digitalizare. Angajații noștri au parcurs sute de mii de ore de training pentru a se pregăti pentru trecerea la mobilitatea electrică." Sabine Maassen, Membru al Consiliului de Administrație Audi, responsabilă pentru Resurse Umane și Organizare a adăugat: "Audi urmează un plan amănunțit în dezvoltarea sa tehnică, punând accent în mod deosebit pe mobilitatea electrică și pe digitalizare. La Audi Bruxelles se poate observa în mod foarte clar cum am aliniat în detaliu transformarea Resurselor Umane cu strategia companiei, cu obiective clar formulate, cu angajamente clare față de echipa noastră și cu un program țintit de instruire și calificare. Pentru că putem reuși transformarea doar împreună." Modelele Audi e-tron*, e-tron Sportback*, e-tron S* și e-tron S Sportback* sunt produse în prezent de mai mult de 3.000 de angajați. Până în prezent au fost fabricate peste 115.000 de unități. Iar modelele e-tron vor ieși și în anii viitori de pe liniile de producție din Bruxelles, căci SUV-ul premium 100% electric cu cele mai mari vânzări din Europa nu a trecut încă de mijlocul ciclului său de viață.
Deschizător de drumuri în materie de sustenabilitate
Câștigătoare a numeroase premii prestigioase, fabrica Audi din Bruxelles nu este un reper avangardist doar în ceea ce privește mobilitatea electrică, ci și în privința sustenabilității: în 2018, unitatea a fost prima fabrică Audi și prima fabrică de producție de serie în segmentul premium la nivel mondial ce a reușit să asigure o amprentă de carbon neutră pentru producție. Unitatea de producție folosește energie electrică verde și face uz de un sistem fotovoltaic de mari dimensiuni, cu o suprafață de 107.000 metri pătrați. Căldura necesară pentru producție provine, de asemenea, din energie regenerabilă, fiind acoperită și de certificate de biogaz. Emisiile ce nu pot fi încă evitate din motive tehnice sunt compensate prin proiecte de creditare a carbonului. Peter Kössler, Membru al Consiliului de Administrație Audi, responsabil pentru Producție și Logistică: "Noi considerăm că succesul economic este inseparabil de protecția mediului. Mobilitatea premium nu înseamnă doar că produsele noastre îndeplinesc cele mai înalte standarde, ci înseamnă, de asemenea, că produsele noastre sunt fabricate în manieră sustenabilă. În cadrul programului nostru Mission:Zero, Audi Bruxelles a fost prima fabrică Audi din întreaga lume ce a reușit să producă automobile în condiții neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon, devenind astfel un avangardist și un exemplu încurajator și pentru celelalte unități ale noastre." În cadrul programului Mission:Zero, Audi lucrează, de asemenea, la utilizarea apei, eficiența resurselor și biodiversitate, cu scopul de a-și reduce amprenta ecologică a producției și logisticii, în paralel cu reducerea emisiilor de carbon.
Prima mașină ce a ieșit vreodată de pe linia de producție a fost un Studebaker
Fabrica ce în prezent aparține mărcii Audi are o istorie bogată la bază. Primul automobil ce a ieșit de pe linia sa de producție a fost un sedan Studebaker Champion, în 7 aprilie 1949. În anul 1965 a ieșit de aici ultimul Studebaker, al 21.675-lea. Între timp, Volkswagen AG devenise principalul contractant pentru fabrică, producând aici VW Beetle și VW Transporter. În suburbia din Bruxelles au fost construite, de asemenea, circa 1.000 de Porsche 356 Cabriolet, la începutul anilor 60. În 1970, Volkswagen a preluat fabrica integral. La începutul anilor 80, gama a fost completată cu VW Golf. Astfel în Bruxelles au fost fabricate aproape 4 milioane de exemplare ale acestui model.
Audi a preluat fabrica în anul 2007
Următorul punct de turnură din istoria fabricii a urmat în 2007, când fabrica a intrat în proprietatea AUDI AG. După aceea, Audi a transformat fabrica din Bruxelles în care la momentul respectiv erau produse modelele VW Polo și Audi A3, astfel încât să poată fabrica modelul Audi A1, ce a fost introdus în gama de modele Audi aproximativ în perioada aceea. Modelul premium Audi e-tron* produs în prezent la fabrica Audi Bruxelles a fost lansat în anul 2018, când fabrica a introdus primul său model 100% electric din Grupul Audi. Astfel, unitatea de producție a devenit o fabrică ce produce exclusiv modele electrice și ce reprezintă un deschizător de drumuri în domeniul mobilității electrice.
În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.
Consumul de combustibil/electric al modelelor menționate anterior:
Consumul de combustibil/consumul electric și emisiile de CO₂ indicate ca plaje de valori variază în funcție de anvelopele/roțile folosite, precum și de dotările alese.
Audi e-tron
Consum electric mixt în kWh/100 km: 26,1-21,0 (WLTP); 24,3-20,9 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0
Audi e-tron Sportback
Consum electric mixt în kWh/100 km: 25,9-21,0 (WLTP); 24,0-20,9 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0
Audi e-tron S
Consum electric mixt în kWh/100 km: 28,4-26,2 (WLTP); 26,3-25,1 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0
Audi e-tron S Sportback
Consum electric mixt în kWh/100 km: 28,1-25,8 (WLTP); 26,0-24,6 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0
Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate de tip conform Procedurii Armonizate la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o procedură mai realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui treptat Noul ciclu de conducere european (New European Driving Cycle, sau NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Informații adiționale despre diferențele dintre WLTP și NEDC puteți găsi la www.audi.de/wltp.
În prezent este încă obligatorie comunicarea valorilor conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC sunt derivate din valorile conform WLTP. Valorile WLTP pot fi comunicate dacă se dorește până la momentul la care acestea devin obligatorii. Dacă valorile NEDC sunt comunicate ca interval, acestea nu se referă la un autovehicul anume și nu reprezintă o parte integrantă a ofertei. Acesta valori sunt comunicate doar cu scopul de a servi comparării diferitelor tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, precum și stilul individual de condus, pot influența consumul de energie electrică, emisiile de CO₂ și performanțele automobilului.
Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.