-
Căutare
Plăcerea condusului purist întâlnește performanțele avansate: Audi R8 V10 performance RWD
07.10.2021
- Audi R8 V10 performance RWD** generează acum 570 CP
- Automobilul sport de înaltă performanță se alătură acum modelului R8 V10 performance quattro** și impresionează cu dotări noi cu adevărat speciale, precum și cu caracteristici dinamice extraordinare
- 60 % dintre piesele modelului produs la unitatea germană Bollinger Hofe sunt preluate de la LMS GT4
Putere și mai mare, clipe și mai incitante la volan: întruchiparea fidelă a tot ceea ce înseamnă Performance pentru Audi Sport GmbH. Noul R8 V10 performance RWD (Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 13,0 - 12,9; emisii CO₂ mixte în g/km: 298 - 294) este oferit în variantele Coupe și Spyder și dispune de un plus de 30 CP, reprezentând completarea sportivă ideală pentru R8 V10 performance quattro**. Noul automobil sport R8 V10 performance RWD dă formă plăcerii incitante a condusului, cu tracțiunea sa pe puntea spate și cu motorul montat central ce generează 419 kW (570 CP). Modelul atrage atenția, de asemenea, cu dotări avansate și tehnologii de ultimă oră, precum scaunele scoică, direcția dinamică, barele stabilizatoare din polimer ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și frânele cu discuri ceramice.
Audi R8 V10 performance RWD** (acronimul pentru Rear Wheel Drive - tracțiune spate) este noul vârf de lance avangardist al automobilelor sport cu tracțiune spate din producția de serie a mărcii Audi. "Audi R8 V10 RWD** a impresionat profund clienții încă din prima clipă, cu sistemul său de tracțiune de pe puntea spate preluat de la mașina de curse R8 LMS, precum și cu caracteristicile sale dinamice fără egal. Acum, modelul oferă un plus de 30 CP, la care adaugă și un plus de 10 Nm, ridicând experiența condusului la un nivel și mai înalt," explică Sebastian Grams, Directorul General Audi Sport GmbH. Versiunile de bază ale ambelor modele, R8 V10 quattro** și R8 V10 RWD** în variantele Coupe și Spyder vor fi înlocuite de noile modele de înaltă performanță. Astfel gama R8 își va consolida și mai ferm poziția de vârf.
Viteza maximă: 329 km/h
Automobilul sport cu motorul central se catapultează de la 0 la 100 km/h în doar 3,7 secunde (versiunea Spyder: 3,8 secunde) și impresionează cu o viteza maximă de 329 km/h (Spyder: 327 km/h). Esența spiritului noului R8** este concentrată în renumitul motor cu aspirație naturală V10 FSI de 5,2 litri, ce generează un sunet fără egal, reacționează cu viteză fulgerătoare și se face remarcat, de asemenea, cu o vivacitate incredibilă. Pentru R8 V10 performance RWD (Consum mixt de combustibil în l/100 km: 13,0 - 12,9; Consum mixt de CO2 în g/km: 298 - 294), acest motor generează 479 kW (570 CP) și un cuplu de 550 Nm, distribuit pe roțile din spate cu ajutorul transmisiei automate S tronic cu 7 trepte. Aceasta însemnă un plus de 10 Nm, față de Audi R8 V10 RWD. Diferențialul blocabil mecanic cu derapare limitată distribuie cuplul în manieră ideală în funcție de situația curentă, ceea ce asigură o tracțiune excelentă, chiar și în condiții de carosabil umed. La fel ca toate modelele din gama R8, și acest automobil are caroseria fabricată din aluminiu, pe baza conceptului de construcție ușoară Audi Space Frame (ASF), cu componentele mari fabricate din polimer ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Versiunea Coupe a modelului R8 V10 performance RWD** are astfel o greutate de doar 1.590 kilograme, iar versiunea Spyder de 1.695 kilograme.
Drift-uri controlate
Suspensiile și caracteristicile dinamice sunt special reglate pentru specificul tracțiunii de pe puntea spate. Când este activat modul Sport pentru sistemul electronic de control al stabilității (ESC), setările suspensiilor și sistemele de control vor permite drift-uri controlate. Direcție electromecanică servo-asistată asigură legătura nemijlocită cu șoseaua, iar direcția dinamică disponibilă pentru prima dată pentru R8 cu tracțiune spate asigură o reacție și mai precisă și un feedback și mai direct. Astfel condusul devine și mai dinamic, grație setărilor mai directe ale sistemului de direcție, ca de pildă pe serpentine, dar și în viraje în general. Astfel crește și confortul, controlul direcției devenind mai facil, de exemplu la parcare sau la alte manevre strânse. Suspensiile sport RWD ce sunt adaptate special pentru tracțiunea spate au arhitectură triunghiulară dublă și diferențial blocabil pasiv. Distribuția pe punți este de 40:60. Jantele super-ușoare de 19 și 20 de inchi sunt turnate din aluminiu, amplificând precizia manevrabilității și a controlului în virajele abordate rapid. Opțional sunt oferite și anvelopele Cup de 245/30 R20 în față și 305/30 R20 în spate, asigurând aderență adițională, în vederea optimizării și mai avansate a caracteristicilor dinamice. Sistemul de frânare de înalte performanțe din oțel de 18 inchi cu design Wave și sistemul ceramic opțional de înalte performanțe de 19 inchi asigură forțele de decelerare necesare propulsiei puternice.
Detalii de design inconfundabile pentru Audi R8 V10 performance quattro**
Designul sport de ansamblu este inspirat de frații din gama GT4. Printre elementele specifice se numără grila Singleframe lată și aplatizată a radiatorului cu finisaj negru mat și cu emblema R8 flancată de prize de aer mari, splitterul frontal și grila de la priza de aer din spate, precum și terminațiile ovale ale sistemului de evacuare. Fanta de sub capota frontală provine de la legendarul Audi sport quattro. R8** este disponibil în zece variante de culoare pentru caroserie. Una dintre acestea este Albastru Ascari metalizat, o nuanță disponibilă până acum doar pentru R8 V10 performance quattro**. Pachetul de design R8 performance atrage atenția cu interiorul în care predomină Alcantara neagră, cusăturile decorative Albastru Mercato și inserțiile decorative de carbon.
Atmosferă de mașină de curse la interior
Liniile tensionate caracterizează și interiorul, în care elementul ce atrage din prima clipă atenția este monopostul, un arc mare, puternic conturat, ce delimitează în partea de sus zona din fața scaunului șoferului, amintind nemijlocit de cockpit-ul unei mașini de curse. Acest monopost include afișajul Audi virtual cockpit cu ecran de 12,3 inchi. Volanul R8 multifuncțional Plus îmbrăcat în piele oferă două sau, la versiunea Performance patru module de control, fiecare putând fi folosite pentru Audi drive select, pentru a porni motorul, a activa Performance Mode și sunetul motorului, precum și pentru a controla Audi virtual cockpit. Șoferul și pasagerii se pot bucura de călătorii din noile scaune scoică R8 sau de pe scaunele Sport, acoperite cu tapițerie din piele și Alcantara. În fața scaunului pasagerului din față strălucește emblema RWD.
Fabricarea se realizează în mare parte manual
R8 V10 performance RWD** este construit în cea mai mare parte manual, la fabrica Bollinger Hofe de la sediul Audi din Neckarsulm, Germania. Tot aici este fabricat și automobilul de curse LMS GT4, ce este derivat din modelul de serie, cu care împărtășește aproximativ 60% din piese. Pe suprafața de producție de aproximativ 40.000 de metri pătrați lucrează circa 1.000 de angajați calificați, pentru a asambla automobilele sport avansate.
În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.
*Consumul de combustibil și emisiile de CO₂, precum și clasele de eficiență indicate ca intervale de valori variază în funcție de jantele din aliaj și anvelopele alese, precum și de nivelul de echipare și de accesoriile alese pentru automobil.
*Consumul de combustibil și emisiile de CO₂, precum și clasele de eficiență indicate ca intervale de valori variază în funcție de jantele din aliaj și anvelopele alese, precum și de nivelul de echipare și de accesoriile alese pentru automobil.Consumul de combustibil al modelelor menționate anterior
Consumul de combustibil/electricitate și emisiile de CO₂ indicate ca intervale de valori variază în funcție de jantele din aliaj și anvelopele alese, precum și de nivelul de echipare și de accesoriile alese pentru automobil.
Audi Coupe R8 V10 quattro
Consum combustibil mixt în l/100km: 13,5*;
Emisii de CO2 mixte în g/km: 310*
Audi Spyder R8 V10 quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 13,6*;
Emisii de CO2 mixte în g/km: 311*
Audi Coupe R8 V10 RWD
Consum combustibil mixt în l/100 km: 13,1*;
Emisii de CO2 mixte în g/km: 300*
Audi Spyder R8 V10 RWD
Consum combustibil mixt în l/100 km: 13,2*;
Emisii de CO2 mixte în g/km: 303*
Audi Coupe R8 V10 performance quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 13,0*;
Emisii de CO2 mixte în g/km: 299 - 297*
Audi Spyder R8 V10 performance quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 13,4 - 13,3*;
Emisii de CO2 mixte în g/km: 306 - 304*
Audi Coupe R8 V10 performance RWD
Consum combustibil mixt în l/100 km: 12,9*;
Emisii de CO2 mixte în g/km: 295 - 294*
Audi Spyder R8 V10 performance RWD
Consum combustibil mixt în l/100 km: 13,0*;
Emisii de CO2 mixte în g/km: 298 - 297*
Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate de tip conform Procedurii Armonizate la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o procedură mai realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui treptat Noul ciclu de conducere european (New European Driving Cycle, sau NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Sistemul de impozitare a autovehiculelor se poate modifica conform prevederilor de la 01 septembrie 2018. Informații adiționale despre diferențele dintre WLTP și NEDC puteți găsi la www.audi.de/wltp.
În prezent este încă obligatorie comunicarea valorilor conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC sunt derivate din valorile conform WLTP. Valorile WLTP pot fi comunicate dacă se dorește până la momentul la care acestea devin obligatorii. Dacă valorile NEDC sunt comunicate ca interval, acestea nu se referă la un autovehicul anume și nu reprezintă o parte integrantă a ofertei. Acesta valori sunt comunicate doar cu scopul de a servi comparării diferitelor tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, precum și stilul individual de condus, pot influența consumul de energie electrică, emisiile de CO₂ și performanțele automobilului.
Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.