-
Căutare
Audi RS Q e-tron a fost pus la încercare sub soarele torid al Spaniei
25.08.2021
· Prototipul pentru Raliul Dakar a trecut printr-o sesiune de testare de opt zile
· la teste au participat toate cele trei echipe Audi Sport
· Până la 180 km/h la temperaturi de până la 34 grade Celsius la umbră
Zaragoza, august 2021 - Echipa Audi Sport a parcurs încă un pas important din drumul său spre participarea la Raliul Dakar, ce va avea loc în ianuarie 2022: Audi RS Q e-tron a fost supus unor teste de anduranță pe parcursul a opt zile, în temperaturile toride ale Spaniei, pe porțiuni de macadam specifice raliurilor cross-country.
Primul test funcțional al automobilului inovator de raliu a avut loc în 30 iunie în Germania, în Neuburg an der Donau. Apoi a urmat testul din zona Magdeburg, la mijlocul lunii iulie. Aici echipa s-a concentrat mai ales pe experiențele inițiale pe teren neconsolidat. Apoi a urmat prima sesiune de testare în condiții realiste, în complexul de testări din apropierea oraşului spaniol Zaragoza.
La testele din Aragon au participat toate cele trei echipe de piloți Audi Sport. Câștigătorul Dakar cu rezultate record Stéphane Peterhansel și co-pilotul său Edouard Boulanger au fost primii care au pilotat, ei participând de vineri până duminică. Mattias Ekström și Emil Bergkvist au urcat luni la volanul noului Audi RS Q e-tron și au testat mașina timp de două zile. Carlos Sainz și Lucas Cruz au încheiat testele intense, pilotând mașina de miercuri până vineri.
Cele trei echipe au fost vădit impresionate de manevrabilitatea și fiabilitatea SUV-ului futurist pe macadam. "Sunt încântat de conduita mașinii în primele sale teste în condiţii realiste," a explicat Carlos Sainz, și în numele colegilor săi. "Încă din prima clipă, am avut un sentiment foarte bun. Desigur că mai trebuie făcute finisajele de detaliu, dar punctul de plecare e foarte bun."
Pe secţiunile de macadam de până la 17 kilometri, Audi RS Q e-tron a ajuns la viteza maximă de 180 km/h. Iar temperaturile de până la 34 de grade Celsius la umbră au permis primele teste în condiții extreme pentru sistemul de răcire al acestui automobil complex.
"Aceste teste s-au concentrat pe acumularea unui număr cât mai mare de kilometri parcurși și pe detectarea punctelor slabe," a explicat inginerul de dezvoltare Arnau Niubó Bosch, după cei 1.700 de kilometri conduși în condiţii extrem de dure. "Următorul test din septembrie ne va aduce pentru prima dată pe dune."
Audi RS Q e-tron are un sistem de propulsie pur electric cu două unităţi motor/generator (MGU) din Formula E. Bateria de înaltă tensiune a fost nou dezvoltată de Audi Sport și se reîncărcă la condus cu ajutorul unui convertor de energie compus dintr-un motor TFSI eficient din DTM și un alt MGU.