-
Căutare
Audi A6 e-tron concept – următoarea etapă a e-voluției
29.04.2021
· Audi prezintă un nou conceptcar Sportback 100% electric pentru clasa de lux
· O nouă platformă tehnică: platforma electrică premium PPE, va fi implementată începând cu anul 2022
· Încărcare rapidă la 270 kW și autonomie de peste 700 km
Shanghai/Ingolstadt, aprilie 2021 - Audi avansează fără ezitare în e-voluția sa spre mobilitatea electrică de mâine. Astfel, la Salonul Auto Shanghai 2021, marca a prezentat în premieră noul Audi A6 e-tron concept, deschizătorul de drum al unei noi familii inovatoare de automobile 100% electrice pentru producția de serie. Aceste automobile de viitor vor avea ca bază constructivă o platformă tehnică absolut nouă: platforma electrică premium PPE (Premium Platform Electric). Începând cu finele anului 2022, primele automobile din producția de serie pentru segmentul C și mai târziu și segmentul B vor fi relansate cu tehnologie PPE. În premieră pe piața autovehiculelor electrice, aici vor fi incluse atât SUV-uri cu garda la sol ridicată, cât și modele dinamice, cu garda la sol redusă, precum Audi A6 e-tron.
Purtând emblema Audi A6, conceptcar-ul își subliniază poziția în gama de lux a mărcii. Acest model reprezintă marca încă din 1968 într-unul dintre segmentele cu cel mai mare volum din lume. Inițial, până în 1994, modelul a purtat denumirea Audi 100. Familia modelului a fost formată din variantele Sedan, Avant şi Allroad și mai târziu și Sportback, ce a fost introdus sub denumirea A7. Sistemele de propulsie electrice au deja tradiție în gama Audi A6: încă din 2011 a fost lansată deja o versiune full-hybrid, iar modelul actual Audi A6 TFSIe a fost introdus în 2019, având propulsie hibridă plug-in și autonomie electrică de până la 91 de kilometri (conform NEDC).
În schimb, conceptul Audi A6 e-tron ce a fost expus acum la Salonul Auto Shanghai 2021 este pus în mișcare exclusiv de energie electrică, fiind construit pe baza platformei PPE de viitor, platformă ce este în curs de dezvoltare sub coordonarea mărcii Audi. Totodată, acest model prezintă un concept de design absolut nou, singurul aspect pe care îl are în comun cu gama actuală A6 fiind dimensiunile. Caroseria Sportback are lungimea de 4,96 metri, lățimea de 1,96 metri și înălțimea de 1,44 metri. Liniile sale reflectă în mod evident evoluția sistematică a limbajului de design actual al mărcii Audi.
Exteriorul conceptului Audi A6 e-tron ce este lansat la Shanghai este mai mult decât doar un simplu exercițiu de design, caroseria sa oferind o avanpremieră a modelelor viitoare din producția de serie Audi, cu indicii clare privind dinamismul şi eleganța, ce vor caracteriza modelele din clasa automobilelor electrice Audi de lux.
Tehnologia PPE asigură, de asemenea, performanțe dinamice excelente și un caracter potrivit utilizării cotidiene, inclusiv în calitate de automobil principal. Mai exact, aceasta înseamnă că, în funcție de sistemul de propulsie și de versiunea modelului, Audi A6 e-tron va oferi o autonomie de peste 700 de kilometri (conform standardului WLTP) și că cei mai puternici membri ai familiei vor sprinta de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 4 secunde.
e de la e-tron, e de la elegant: designul noului Audi A6 e-tron concept
Pe baza dimensiunilor sale, Audi A6 e-tron concept este în mod evident un reprezentant al clasei de lux, având lungimea de 4,96 metri, lățimea de 1,96 metri și înălțimea de 1,44 metri. Sunt dimensiuni similare cu cele ale membrilor actuali ai gamelor Audi A6/A7. Cu proporțiile sale dinamice și liniile elegante și cu designul de fastback specific mărcii, se vede de la prima privire că acest automobil a fost creat în tunelul aerodinamic.
Caracteristicile aerodinamice au jucat dintotdeauna un rol esențial în istoria îndelungată și de succes a clasei Audi de lux. Coeficientul Cw al modelului Audi 100/C3 rămâne legendar, modelul fiind la vremea aceea campion mondial la aerodinamică în toate casele, iar cu un coeficient Cw de 0,30, Audi își depășea încă din 1982 de departe concurenții, continuând acest trend și mulți ani după aceea. Cu liniile sale fluide, a treia generație Audi 100 a revoluționat la rândul său designul auto în clasa de lux, clasă ce până atunci era foarte conservatoare.
Acum, Audi A6 e-tron scrie încă un nou capitol al acestei povești de succes, demonstrând din nou că marca reușește mereu să combine forma cu funcția, într-o simbioză perfectă. Coeficientul Cw de doar 0,22 este fără precedent în segmentul C cu propulsie electrificată. Pe scurt, aceasta însemnă că automobilul are rezistență minimă la înaintare, ceea ce se traduce în consumul de energie electrică mai redus și deci în autonomia crescută. Totodată, finisajele de detaliu realizate în tunelul aerodinamic au avut din nou ca rezultat un design organic, de o eleganță excepțională, armonios până la cele mai mici detalii.
Jantele mari de 22 de inchi și consolele scurte, cabina aplatizată a pasagerilor și plafonul amplu de coupe conferă automobilului proporții ce amintesc clar de un automobil sport. Absența muchiilor dure înseamnă treceri fluide între suprafețele convexe și cele concave, la întreaga caroserie, ceea ce însemnă, de asemenea, că sunt create doar ușoare umbre pale pe caroserie. Per ansamblu, Audi A6 e-tron concept dă impresia unui corp monolitic, de parcă ar fi creat dintr-un singur element, cu precădere când e privit din profil.
Panta geamurilor laterale din spate are designul specific modelor Sportback Audi. Astfel, montantul D se ridică deosebit de aerodinamic din baza stabilă a părții posterioare a automobilului. Pasajele spectaculoase ale roților etalează designul quattro caracteristic, accentuând lățimea caroseriei și fiind totodată integrate organic în suprafețele laterale.
Pasajele sunt legate între ele în profil de pragurile ce au formă sculpturală, sugerând că aici este integrată bateria, cu inserția neagră, ce reprezintă acum un element de design specific modelelor electrice de la Audi. De asemenea, specifice modelelor Audi e-tron, sunt și oglinzile exterioare virtuale pe bază de cameră video. Acestea au designul suplu și sunt montate pe montantul A.
Dar și privit din față, Audi A6 e-tron concept ne lasă imediat să observăm că este un reprezentant electric al mărcii cu patru inele, datorită grilei Singleframe mari și închise, ce este mărginită în partea de sus de prize de aer mari pentru răcirea sistemului de propulsie, a bateriei și frânelor. Masca aplatizată a farurilor se extinde mult în profil, subliniind arhitectura orizontală a caroseriei automobilului.
Influențele din tunelul aerodinamic sunt clar vizibile și în spate. Partea superioară din spate este astfel modelată încât să creeze o muchie aerodinamică funcțională, optimă pentru fluxul de aer. Iar în partea de jos, în zona spoilerului este integrat difuzorul de dimensiuni generoase.
Acest element canalizează aerul ce curge pe sub automobil, astfel încât să fie reduse turbulențele. Este combinația perfectă pentru reducerea rezistenței la înaintare (adică a coeficientului aerodinamic), dar și pentru reducerea portanței.
"Heliosilver" este denumirea vopselei cu aspect foarte tehnic cu care este finisată caroseria și care accentuează estetica conceptului Audi A6 e-tron, dar și look-ul său funcțional. Vopseaua subliniază formele caroseriei cu efectul său tridimensional de profunzime, ceea ce se vede mai ales în zona pasajelor quattro ale roților. În partea din față, grila Singleframe este, de asemenea, finisată în nuanța Heliosilver, creând astfel un contrast marcant cu negrul mat al cadrului. Acest contrast accentuează, de asemenea, proporțiile orizontale ale pragurilor ce îmbracă bateria de-a lungul profilului automobilului.
Dar vopseaua nu are doar efect vizual impresionant, ci oferă și avantaje tehnice tangibile, reducând consumul automobilului, deoarece are capacitatea de a reflecta în proporție ridicată radiațiile termice ale razelor solare, reducând astfel energia ce pătrunde în caroseria automobilului și mai ales în habitaclu. Astfel, de multe ori, ocupanții nu mai sunt nevoiți să folosească sistemul de aer condiționat pentru a beneficia de confort termic, iar sistemul de aer condiționat este unul dintre factorii principali ce influențează consumul de energie electrică, alături de sistemul de propulsie. Astfel crește autonomia și se reduce amprenta de CO₂, cu fiecare kilometru parcurs, dar și atunci când automobilul este oprit, de pildă la semafor.
A vedea și a fi văzut: tehnologia de iluminare pentru Audi A6 e-tron concept
Farurile și blocurile optice spate sunt suple și armonios integrate în compoziția de ansamblu a liniilor designului automobilului. Tehnologiile digitale Matrix LED și OLED permit luminozitate maximă și o gamă amplă de funcții, deși farurile au o suprafață de dimensiuni reduse, oferind totodată semnături luminoase personalizabile. Echipa de design ce a fost responsabilă pentru sistemele de iluminare a reușit și de această dată rezultate excelente, echipând acest conceptcar cu numeroase noi funcții și opțiuni de personalizare pentru unitățile sale de iluminare.
Astfel, pe fiecare partea caroseriei sunt instalate câte trei proiectoare LED mici, dar de înaltă rezoluție, ce transformă solul de lângă ele într-o reală scenă de spectacole, atunci când sunt deschise portierele, deoarece mici efecte luminoase dinamice vor fi întâmpina ocupanții cu mesaje scrise în limba lor. La premiera din Shanghai, au fost desigur proiectate mesaje în limba chineză.
Combinația dintre dotările de siguranță și designul estetic au jucat dintotdeauna un rol foarte important la Audi. De aceea, micile proiectoare de înaltă rezoluție afișează, de asemenea, simboluri de avertizare pe sol, pentru a preveni bicicliștii că se va deschide portiera, de pildă.
Alte patru proiectoare LED de înaltă rezoluție sunt integrate discret în colțurile automobilului și generează proiecții pentru luminile de semnalizare. Designul acestor proiectoare poate fi modificat pentru a fi adaptat la diferite piețe și în funcție de legislația diferitelor regiuni.
Farurile Matrix LED digitale ating o calitate demnă aproape de cinematografie. De exemplu, dacă Audi A6 e-tron concept este parcat în fața unui perete în timpul unei pauze pentru reîncărcarea bateriei, șoferul şi pasagerii se pot delecta în acest timp jucând un joc video proiectat pe perete. Astfel, ei pot vedea pe perete imaginile jocului proiectate în format XXL, de către farurile Matrix LED digitale. Pentru a vedea și mai bine, jucătorii pot sta lângă automobil sau direct în fața automobilului, proiecția având o lățime de câțiva metri.
Ei pot controla jocul de pe smartphone-ul lor. Mai mult, designerii Audi au concept și dezvoltat chiar și un joc special pentru Audi A6 e-tron concept!
În spatele conceptcar-ului este instalată o nouă generație de elemente OLED digitale, ce iau forma unui bandou luminos continuu și funcționează asemeni unui display. Luminile acestea pot fi, de asemenea, folosite pentru a crea variații personalizabile aproape nelimitate pentru semnăturile luminoase digitale și pentru luminile afișate, putând fi adaptate după gusturile personale ale clientului.
Un aspect nou al blocurilor optice din spate este arhitectura tridimensională a elementelor OLED digitale, ce, adaptate la forma caroseriei, permit integrarea perfectă a designului nocturn în designul de ansamblu. Astfel show-ul dinamic de lumini nu poate fi experimentat doar bidimensional, ca până acum, ci și cu efect 3D spațial, cu adevărat impresionant.
Și, desigur că, atât farurile, cât și blocurile optice din spate îndeplinesc cu brio și funcțiile lor clasice, ajutând șoferul să vadă mai bine și având grijă ca automobilul să fie bine văzut. Astfel, farurile iluminează șoseaua din fața automobilului cu o lumină clară și puternică, adaptându-se totodată în manieră inteligentă la situația din trafic, la condițiile meteo și la mediul înconjurător, dar și comunicând cu ceilalți participanți la trafic. În spate, blocurile optice OLED digitale sunt extrem de puternice, omogene și dispun de un contrast foarte ridicat, ceea ce sporește enorm siguranța pe drumurile viitorului.
Iar proiectoarele din jurul automobilului permit pentru prima dată extinderea ariei de comunicare în afara automobilului. Cu ajutorul funcțiilor sale inteligente de conectivitate, A6 e-tron concept transmite informații celorlalți participanți la trafic, folosind în acest sens semnale vizuale.
Modele cu gardă la sol crescută sau, dimpotrivă, automobile sportive și joase: platforma PPE
Platforma PPE este concepută exclusiv pentru automobilele electrice pe baterie, astfel că poate folosi la maximum punctele forte ale acestei tehnologii. Elementul-cheie al viitoarei flote PPE este un modul pentru baterie situat între punți, care la A6 e-tron concept stochează circa 100 kWh de energie. Folosind întreaga bază a automobilului, Audi a putut obține o arhitectură foarte subțire a bateriei. Astfel, pentru prima dată, a fost posibilă construirea pe aceeași bază atât a automobilelor cu garda la sol înaltă, cât și a automobilelor deosebit de sportive, cu construcția de ansamblu aplatizată, precum Audi A6 e-tron concept, fără să fie necesare modificări la arhitectura de bază în acest scop.
Mărimea bateriei și ampatamentul automobilelor PPE sunt adaptabile, astfel că platforma poate fi folosită cu ușurință pentru numeroase segmente auto diferite. Raportul dintre ampatamentul relativ lung și consolele scurte este însă un element pe care toate aceste modele îl vor avea în comun și care, împreună cu roțile mari, creează proporții de bază pur și simplu perfecte, nu doar din punctul de vedere al designului. Ocupanții viitoarelor modele construite pe baza platformei PPE vor beneficia de ampatamentul lung, ce se traduce prin interiorul mai lung și spațiul mai amplu la picioare pentru ambele rânduri de scaune, la modelele de automobile PPE din toate segmentele. În general autovehiculele electrice sunt mai spațioase decât cele cu sistem clasic de propulsie, deoarece nu mai au tunelul central pentru transmisie, acesta nemaifiind necesar la acest tip de tehnologie.
Dar chiar și fără tunelul transmisiei, clienții nu vor trebui să renunțe la beneficiile legendarei tracțiuni integrale quattro a mărcii. Viitoarea gamă de modele PPE va include variante de motorizare cu câte un motor electric montat pe puntea spate și puntea spate, sistem ce va face uz de coordonare electronică pentru a asigura tracțiune integrală atunci când e nevoie și pentru a asigura un echilibru perfect între caracteristici dinamice avansate și eficiența energetică excelentă. De asemenea, familia e-tron va include și versiuni de bază optimizate în privința consumului și a autonomiei maxime, caz în care propulsia va fi asigurată de un singur motor, ce va fi instalat pe puntea spate.
Cele două motoare electrice cu care este echipat Audi A6 e-tron concept pot furniza o putere totală de 350 kW și un cuplu de 800 Nm.
Roțile din față ale conceptcar-ului sunt conectate între ele de o punte cu cinci brațe, special optimizată pentru autovehiculele electrice. Pe puntea spate este instalat un sistem multi-braț. Conceptcar-ul dispune și de suspensie pneumatică Audi cu amortizoarele adaptive.
Încărcare rapidă, autonomie mare
Elementul central al tehnologiei de propulsie a conceptcar-ului Audi A6 e-tron este, la fel ca la toate viitoarele modele Audi PPE, tehnologia de încărcare de 800 de volți. La fel cum a fost deja implementat la Audi e-tron GT, și sistemul bateriei de la Audi A6 e-tron concept permite încărcarea în timp foarte scurt la până la 270 kW, de la stațiile de încărcare rapidă. Această tehnologie revoluționară va intra în premieră în producție pentru segmentele medii și de lux de volum mare, odată cu platforma PPE.
Este o tehnologie ce permite timpi de încărcare ce se apropie de cei necesari pentru oprirea la benzinărie și alimentarea unui automobil cu motor cu ardere internă. Astfel, 10 minute sunt suficiente pentru a încărca bateria la un nivel suficient pentru ca automobilul să poată să parcurgă apoi peste 300 de kilometri. Și, în mai puțin de 25 de minute, bateria de 100 kWh cu care este echipat Audi A6 e-tron concept poate fi încărcată de la 5% la 80%.
Având în vedere și autonomia de peste 700 de kilometri, în funcție de motorizarea aleasă și de putere, Audi A6 e-tron concept este, fără doar și poate, potrivit și pentru utilizarea ca automobil principal. Autonomia sa și viteza sa de încărcare țin pasul cu cele ale automobilelor cu motoare cu ardere internă, astfel că este automobilul universal perfect pentru utilizarea cotidiană, de la drumurile scurte la magazin, la excursiile mai lungi de weekend sau la vacanțe.
Iar în ceea ce privește caracteristicile dinamice, cu calitățile sale specifice de automobil electric, Audi A6 e-tron concept își depășește în mod evident concurenții cu motoare cu ardere internă. Datorită cuplului ridicat ce este disponibil încă de la demaraj, chiar și modelele ultra-eficiente de intrare în gamă vor accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 7 secunde. Iar modelele de înalte performanțe din vârful gamei permit reducerea acestui sprint chiar la sub 4 secunde.
Platforma PPE - Flexibilă, variabilă, electrică
Audi și-a lansat primul automobil electric din producția de serie în 2018. De atunci, în mai puțin de 3 ani, marca a avansat sistematic și rapid cu introducerea modelor sale electrice în întreaga sa gamă. După Audi e-tron SUV și e-tron Sportback, în februarie 2021 a fost lansat ultra-dinamicul e-tron GT, construit pe o nouă platformă tehnică dezvoltată în colaborare cu Porsche AG.
Și la doar 2 luni mai târziu, au avut premiera Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron. Acestea sunt două SUV-uri cu adevărat unice în segmentul A, folosind ambele platforma tehnică MEB a Grupului Volkswagen. Audi Q2 L e-tron este un model, de asemenea, electric, oferit însă doar pe piața chineză.
Audi A6 e-tron concept este acum primul membru al familiei (inițial segmentul C și apoi și segmentele B și D) bazate pe o nouă platformă tehnică inovatoare: platforma electrică premium, PEE (Premium Platform Electric). Acest sistem modular este dezvoltat sub coordonarea Audi, împreună cu Porsche AG. Primele modele Audi PEE din producția de serie vor fi prezentate succesiv, începând cu a doua jumătate a anului 2022.
Automobilele PPE au fost special dezvoltate pentru piața globală și vor fi introduse pe toate piețele principale pe care marca este prezentă. Audi planifică să producă modelul atât la fabricile sale din Europa, cât și din China, care este piața națională individuală cea mai mare a companiei. Astfel, la Changchun este construită o nouă fabrică, special în acest scop. Aici vor fi produse modele Audi cu tehnologie PPE începând cu mijlocul acestui deceniu. Unitatea de producție este gestionată în comun de Audi și partenerul său FAW.
PPE este prima platformă concepută ca bază pentru o gamă mai amplă ca niciodată de automobile de volum, inclusiv modele SUV și CUV cu garda la sol înaltă, cât și modele cu garda la sol redusă, ce fac parte din gama centrală a mărcii Audi, ca de pildă din familia Audi A6. Dar există, de asemenea, planuri pentru extinderea gamei PPE și în segmentul B, care, deja de decenii, este segmentul de piață cu cel mai mare volum pentru Audi. Totodată, platforma PPE este excelentă chiar și pentru modele din segmentul D de top.
Cu PPE, modelele electrice vor fi atractive și pentru clienții care preferă concepte de automobile ce merg mai departe de segmentul SUV-urilor, ca, de exemplu, modelele Sportback, ce sunt caracteristice mărcii și pe care Audi A6 e-tron concept le traduce într-un automobil ce ne sugerează deja cum va arăta viitorul.
Astfel, Audi își poate extinde în manieră eficientă oferta de automobile electrice din gama sa, în baza segmentelor sale de mare volum B și C. Adițional, economiile de scară vor permite oferirea într-o gamă amplă de modele a tehnologiilor din clasa de lux precum și a diferitelor versiuni de modele, ceea ce este un avantaj fără egal pe piața premium.
Adițional, platforma este benefică și pentru consumul la nivel de flotă și pentru emisiile de CO₂ la nivel de flotă. Pe scurt: PPE accelerează considerabil transformarea rapidă a companiei în direcția mobilității electrice, datorită volumului mare și a varietății ample, pentru ca Audi să poată da viață încă unei noi povești extraordinare de succes.
Pentru detalii despre Salonul Auto Shanghai, vă rugăm să consultați kitul nostru de presă.