-
Căutare
Audi și-a actualizat gama de automobile conform noii norme de poluare Euro 6d
22.01.2021
· Modelele oferite spre vânzare respectă cele mai stricte limite privind emisiile poluante
· Standardul Euro 6d pune accent pe testele RDE desfășurate pe șosea
· Tehnologia twin-dosing reduce cu eficiență emisiile NOx ale modelelor TDI
Până la începutul anului, Audi și-a convertit deja gama de automobile conform noului standard de emisii Euro 6d. Astfel, toate modelele de autoturisme incluse în gama curentă Audi respectă limitele stricte ale standardului Euro 6d-ISC-FCM.
Conversia a reprezentat un adevărat tur de forță organizatoric pentru companie. Provocarea a constat în utilizarea în cel mai bun mod posibil a capacităților de testare existente în Ingolstadt și Neckarsulm, în ciuda crizei cauzate de coronavirus și a timpilor morți cauzați astfel în producție. În prezent, 193 de modele de autoturisme Audi sunt certificate conform noii norme de poluare, adică marea majoritate a gamei precedente a mărcii. Restul de câteva modele rămase vor fi, de asemenea, omologate în primele luni ale noului an. Astfel marca nu va renunța din cauza trecerii la Euro 6d la niciun model din portofoliul său.
Game extinse: familiile de modele A4 și A5 totalizează 58 de versiuni motor/transmisie
Autoritățile de omologare definesc în acest context modelul ca fiind fiecare variantă de motor/transmisie a unei anumite forme de caroserie. Este vorba deci de trenul de rulare (compus dintr-un motor și o transmisie) ce este folosit pentru o anumită gamă de produs, ca de pildă 2,0 TDI cu transmisie S tronic cu 7 trepte și tracțiune quattro. Fiecare variantă de caroserie, precum limuzină, Sportback sau Avant însemnă o variantă motor/transmisie distinctă. Astfel, familiile A4 și A5 însumează în total 58 de variante motor/transmisie.
Norma de poluare Euro 6 a intrat în vigoare pentru autovehiculele noi, deja de la începutul anului 2015. De atunci, se aplică o limită de 80 de miligrame per kilometru pentru automobilele cu motor diesel. Pentru motoarele pe benzină, limita se situează la 60 de miligrame per kilometru. Cu fiecare nou nivel al normei de poluare introdus de Uniunea Europeană, aceasta a înăsprit cerințele pentru metodele de măsurare, ciclurile de măsurare, procedurile de măsurare și condițiile de testare. Astfel, Euro 6d-ISC-FCM, noul nivel al normei, ce este aplicabil tuturor autovehiculelor noi începând cu 1 ianuarie 2021 pune și mai mult accent decât nivelul precedent pe emisiile RDE determinate în condiții reale de mers. Drept urmare, autovehiculele trebuie acum să respecte aceste limite chiar și în timpul testelor RDE, ce sunt efectuate pe șosea în anumite condiții clar definite. Este totuși admisă o toleranță a dispozitivelor de măsurare de 0,43. De asemenea, Euro 6d impune un sistem instalat la bord pentru monitorizarea consumului. Audi a implementat această cerință sub forma unui soft integrat în unitatea de comandă a motorului.
Tehnologia: twin-dosing și filtre foarte voluminoase de particule pentru motoarele pe benzină
Audi a făcut eforturi considerabile pentru a se asigura că aceste valori se situează în toate condițiile sub noile limite de emisii. Tehnologia twin-dosing este astfel un factor cheie pentru motoarele diesel, atât cu patru cilindri în linie, cât și variantele V6. Audi a introdus tehnologia twin-dosing treptat deja în 2020, pentru modelele compacte cu motoare diesel instalate transversal și pentru modelele cu 6 cilindri din gama de talie medie, ca de pildă pentru Audi A3, A4, A5 și Q5.
Pentru modelele cu motoare pe benzină, accentul a fost pus pe particulele de carbon ce sunt generate mai ales la pornirea la rece. Audi a început să își echipeze modelele pe benzină cu filtre de particule pentru benzină încă din anul 2018. Acestea sunt deosebit de voluminoase și reduc emisiile de particule cu până la 90%. Informații adiționale și animații și ilustrații cu privire la tratarea gazelor de evacuare sunt disponibile în newsletter-ul Tech Focus.