-
Căutare
Lux, spațiu și eficiență: Audi Q7 TFSI e quattro
04.01.2021
· Motor 3,0 TFSI pe benzină, plus un puternic motor electric, autonomie electrică de până la 43 de kilometri
· Două variante de putere, dintre care cea mai avansată generează în total 335 kW și 700 Nm
· Management inteligent al sistemului hibrid, pentru eficiență ridicată și plăcerea netulburată a condusului
Treptat, Audi aduce tot mai multe modele electrificate pe șosea. De pildă, SUV-ul Q7 TFSI e quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 3,0 - 2,8; consum electric mixt în kWh/100 km*: 22,9 - 21,9; emisii mixte de CO₂ în g/km*: 69 - 64) cu sistem hibrid plug-in de propulsie combină un motor pe benzină de trei litri cu un motor electric puternic și este oferit de Audi în două variante de putere. Varianta de top generează o putere de sistem de 335 kW (456 CP) și un cuplu de sistem de 700 Nm (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 3,0 - 2,8; consum electric mixt în kWh/100 km*: 22,9 - 22,2, emisii mixte de CO₂ în g/km*: 69 - 64). Versiunea alternativă furnizează 280 kW (381 CP) și 600 Nm (consum mixt combustibil în l/100 km*: 3,0 - 2,8; consum electric mixt în kWh/100 km*: 22,4 - 21,9 (mixt), emisii mixte de CO₂ în g/km*: 69 - 64).
Două motoare, plus sistemul de tracțiune quattro
Fiind un hibrid plug-in, Audi Q7 TFSI e quattro** combină punctele forte diferite a două motoare de tip diferit. Astfel, pentru propulsia cu ardere internă, Audi a ales unul dintre cele mai moderne motoare ale sale: 3,0 TFSI. Fiind supraalimentat cu turbosuflantă, motorul V6 rafinat generează 250 kW (340 CP) și 450 Nm. Motorul este omologat conform normei de poluare Euro 6d-TEMP și dispune de filtru de particule pentru benzină în echiparea standard. Pentru propulsia electrică, Audi a ales un motor PSM ce se caracterizează prin densitatea ridicată a puterii și designul compact. Puterea maximă a acestui motor integrat în carcasa cutiei de viteze tiptronic cu 8 trepte este de 94 kW și cuplul maxim de 350 Nm. Aici formează așa-numitul modul hibrid, împreună cu cuplajul ce face legătura între motorul cu ardere internă și trenul de rulare.
În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de modele oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.
Energia necesară motorului electric este asigurată de bateria litiu-ion răcită cu lichid. Aceasta este instalată sub podeaua portbagajului și asigură o capacitate de 17,3 kWh la 308 volți. Cele 168 de celule prismatice ale sale sunt împărțite pe 14 module ce sunt dispuse pe două niveluri. Sistemul de răcire a bateriei ce deservește dispozitivul de încărcare ia forma unui circuit separat de joasă temperatură. Dacă este necesar, acesta poate fi conectat la circuitul de răcire al sistemului de aer condiționat sau la al doilea circuit de joasă temperatură ce răcește motorul electric și sistemul electronic. Acesta convertește curentul continuu din baterie de înaltă tensiune în curent trifazat folosit pentru antrenarea motorului electric. În timpul recuperării, motorul electric funcționează pe post de alternator și alimentează bateria litiu-ion cu curent continuu.
Transmisia tiptronic cu opt trepte funcționează rapid și transferă cuplul celor două motoare prin intermediul trenului de rulare quattro către toate cele patru roți. Sistemul dispune de o pompă de ulei electrică ce asigură lubrifierea în toate etapele de operare. Elementul central al sistemului de tracțiune integrală permanentă quattro este diferențialul blocabil central cu reglaje pur mecanice, ce distribuie cuplul între puntea din față și cea din spate la un raport de 40:60, în condiții uzuale de funcționare. Când este necesar, sistemul transferă cea mai mare parte a cuplului către puntea care are tracțiunea mai bună.
Două variante de putere: Q7 60 TFSI e de 335 kW și Q7 55 TFSI e de 280 kW
Diferitele variante constructive ale motorului electric le permit clienților Audi Q7 TFSI e quattro** să aleagă dintre două variante de putere. Acestea diferă și ca strategie de boost, de pildă. Q7 60 TFSI e quattro** generează o putere de sistem de 335 kW (456 CP) și un cuplu de sistem de 700 Nm (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 3,0 - 2,8; consum electric mixt în kWh/100 km*: 22,9 - 22,2; emisii mixte de CO2 în g/km*: 69 - 64), ceea ce reprezintă cu 250 Nm mai mult decât generează motorul TFSI fără asistența motorului electric. Automobilul sprintează astfel în modul boost de la 0 la 100 km/h în doar 5,7 secunde și atinge o viteză maximă, limitată electronic, de 240 km/h. La viteze de până la 135 km/h, motorul electric poate asigura propulsia fără ajutorul motorului cu ardere internă. Q7 55 TFSI e quattro** generează o putere de sistem de 280 kW (381 CP) și un cuplu de sistem de 600 Nm (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 3,0 - 2,8; consum electric mixt în kWh/100 km*: 22,4 - 21,9, emisii mixte de CO₂ în g/km*: 69 - 64). Astfel, pentru a sprinta la 100 km/h, mașina are nevoie de doar 5,9 secunde. Motorul electric poate de asemenea propulsa automobilul până la o viteză de 135 km/h fără ajutorul motorului termic, iar viteza maximă de 240 km/h poate fi atinsă împreună cu motorul termic.
În modul de operare electric, ambele variante Q7 au aceeași autonomie electrică de până la 43 de kilometri, conform WLTP. În numeroase țări și localități, proprietarii pot beneficia de avantaje fiscale sau chiar de privilegii în traficul local, precum de parcare gratuită sau de posibilitatea de deplasare pe banda autobuzului.
Pentru eficiență maximă: strategia de operare predictivă
Fie că aveți nevoie să conduceți pe distanțe mai scurte sau mai lungi, în oraș sau pe șoselele sau autostrăzile dintre localități: managementul sistemului hibrid alege în mod automat strategia optimă de operare pentru fiecare călătorie cu Audi Q7 TFSI e quattro**. Managementul este astfel configurat încât șoferii să poată parcurge mare parte a călătoriilor lor de zi cu zi exclusiv cu energie electrică. Butonul "EV" de pe ecranul MMI inferior le permite șoferilor să decidă dacă și cum doresc să ajusteze interacțiunea celor două unități de propulsie la momentul respectiv.
SUV-ul pornește în modul 100% electric "EV". Difuzorul din pasajul roții din dreapta difuzează un sunet artificial, așa-numitul e-sound, ce are menirea de a avertiza bicicliștii și pietonii în traficul urban. Conform directivelor UE, acest sistem de alertare acustică (AVAS) poate fi auzit clar până la viteze de 20 km/h și se estompează treptat, pe măsură ce crește viteza mașinii. Motorul electric este activat doar atunci când șoferul apasă pedala din dreapta, așa-numita pedală activată de accelerație, până ce trece de un anumit punct de rezistență.
Modul "Hybrid" oferă două opțiuni: "Auto" și "Hold." În modul de operare "Auto", strategia predictivă de operare este activată automat când funcția de navigație este activată din MMI navigation plus, care este o dotare standard. Energia din baterie este utilizată treptat și în manieră inteligentă de-a lungul rutei, pentru a permite parcurgerea 100% electrică a unor porțiuni cât de mari în mediul urban și în zonele în care traficul impune multe opriri și reporniri. În cele mai multe cazuri, TFSI accelerează automobilul și motorul electric oferă suport când e nevoie. La accelerarea de la turație mică, motorul electric, ce reacționează instantaneu, acoperă cele câteva zecimi de secundă de care are nevoie turbocompresorul pentru a genera presiunea necesară pentru ca sistemul de propulsie să dea un răspuns foarte spontan. Ca scop general, strategia predictivă de operare urmărește deplasarea pe distanțe cât mai mari cu energie electrică și utilizarea completă a energiei din baterie până la destinație.
Modul "Hold" în schimb face uz de o strategie diferită, rolul său fiind în această setare de a menține nivelul curent de încărcare al bateriei, cu doar câteva mici abateri. Acest scop este atins prin recuperarea energiei la frânare, adică recuperarea și modificarea punctelor de sarcină, intervenind țintit asupra managementului motorului 3,0 TFSI. De exemplu, după o călătorie mai lungă la care a fost folosit motorul cu ardere internă, în ultima parte a călătoriei poate fi folosit motorul electric, având în vedere că de regulă ultima parte până la destinație se desfășoară în mediul urban, unde este avantajos modul electric, pentru că este silențios și fără emisii.
Strategia de operare a automobilului planifică managementul sistemelor de propulsie și face uz de diferite date, cu scopul de a optimiza confortul călătoriilor și de a reduce consumul de energie și emisiile de CO₂. La planificarea rutelor mai lungi, sistemul ia în calcul lungimea și profilul rutei, precum și informațiile online din trafic și stilul de condus al celui de la volan. Pentru planificarea pe termen scurt, ce se desfășoară în paralel, asistentul predictiv pentru eficiență (PEA) ce este o dotare standard ia în calcul informații din mediul imediat, provenite de la sistemul de navigație, ca de pildă limitările de viteză, tipul drumurilor și urcările și coborârile. Sunt incluse, de asemnea, informațiile de la camera video și de la radarul ce monitorizează traficul ce se desfășoară în fața automobilului.
Eficiență și mai ridicată: rularea liberă și recuperarea
Fazele în care șoferul ridică piciorul de pe accelerație sunt, de asemenea, importante pentru eficiența sistemului de propulsie hibrid al modelului Q7. În astfel de situații, asistentul PEA preia gestionarea setărilor. Alături de datele navigației, asistentul ia în considerare și distanța față de autovehiculul din față și apoi decide dacă automobilul va rula liber cu motorul TFSI oprit sau va intra în modul de recuperare a energiei cinetice, energie ce va fi transformată în energie electrică. La rularea liberă, Q7 TFSI e quattro** poate recupera până la 25 kW. Această energie este stocată apoi în bateria litiu-ion.
Când funcționează pe post de alternator, motorul electric este responsabil pentru toate frânările ușoare și medii ale automobilului adică până la 0,3 g. Aceste intensități acoperă peste 90% dintre toate frânările uzuale. Frânele hidraulice de pe roți sunt activate doar atunci când sunt necesare frânări mai puternice. Datorită reglajelor fine sofisticate, trecerea dintre cele două tipuri de frânare (electrică și hidraulică) numită și "blending" este practic imperceptibilă. Pedala de frână dă întotdeauna feedback bun și permite astfel dozarea optimă a forței de frânare. La frânare, SUV-ul hibrid recuperează până la 80 kW.
Când este activ, tempomatul adaptive cruise assist inclusiv radarul cruise control, PEA asistă șoferul la frânare, dar și la accelerarea eficientă. Când este dezactivat, avertizează șoferul în momentele în care ar fi mai avantajos să ridice piciorul de pe pedala din dreapta: astfel șoferul simte un impuls în pedala activă de accelerație și vede informațiile afișate de display-ul head-up (opțional) și de Audi virtual cockpit (standard). Simbolurile detaliate, precum cele pentru intersecții, indicatoarele de intrare în localități/ieșire din localități explică motivul pentru reducerea vitezei.
Pe Audi virtual cockpit și pe display-ul sistemului MMI touch response inclus în dotarea standard, șoferul poate vedea diferite informații specifice condusului electric: indicatorul power-meter, autonomia și fluxul de energie al celor două unități de propulsie. Fiind un element central al display-ului, indicatorul power-meter oferă informații privind performanțele electrice maxime, precum și rularea liberă și recuperarea la frânare, de exemplu.
Până la 7 profiluri de conducere: Audi drive select
Cei care conduc un Audi Q7 TFSI e quattro** pot influența caracterul propulsiei folosind butonul "EV", precum și sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select. Astfel șoferul poate selecta unul dintre modurile de conducere confort, eficient, auto, dinamic, individual, all-road (cu suspensiile pneumatice adaptive opționale) și off-road, pentru a influența setările propulsiei, suspensiei pneumatice și direcției.
În funcție de setări, modul în care sistemele de propulsie interacționează se modifică atunci când șoferul apasă pedala de accelerație. În modul dinamic al sistemului Audi drive select și modul S al transmisiei, motorul electric susține motorul 3,0 TFSI cu funcția boost pentru un plus de dinamism și agilitate. Când șoferul ridică piciorul de pe accelerație, rularea liberă este blocată în această setare. Motorul electric recuperează astfel energie de fiecare dată când șoferul ridică piciorul de pe pedala din dreapta.
Caracter de sportiv: Q7 60 TFSI e quattro
Audi Q7 60 TFSI e quattro furnizează o putere totală de sistem de 335 kW (456 CP) și un cuplu de sistem de 700 Nm. Alura sa sportivă este accentuată de exteriorul S line inclus în dotarea standard, cu toate elementele caroseriei finisate în culoarea caroseriei și detalii accentuate de design, atât în partea din față, cât și în cea din spate. Look-ul dinamic este completat cu elementele de design negre ale pachetului Black Styling și farurile Matrix LED. Etrierele roșii sunt vizibile după jantele de 20 de inchi, iar suspensiile pneumatice adaptive oferă setări variate, de la foarte ferme la foarte confortabile.
La interior, Q7 60 TFSI e quattro** dispune de pachetul de design interior S line/S line sport. Acesta include scaune sport cu înscrisul S line, plafon interior negru și inserții decorative din aluminiu. Când portierele sunt deschise, LED-urile din pragurile portierelor proiectează pe jos cele patru inele ale emblemei Audi. Cele mai multe dotări opționale oferite în gama Q7 sunt disponibile la cerere și pentru Audi Q7 55 TFSI e quattro**.
Încărcare facilă la drum
Conectorul pentru încărcare se află în partea din spate a mașinii, pe partea stângă, în poziție opusă bușonului pentru alimentarea cu combustibil. Audi Q7 TFSI e quattro** poate fi încărcat cu ușurință de la terminalele publice de încărcare atunci când utilizatorii sunt la drum, folosind un cablu de încărcare MODE 3 cu conector tip 2. Serviciul de încărcare al mărcii Audi, e-tron Charging Service, oferă acces facil la aproape 155.000 de puncte de încărcare publice din Europa. Cu un singur card, clienții pot încărca automobilul de la terminalele administrate de diferiți furnizori.
Încărcările pot fi gestionate de pe canapeaua de acasă: aplicația myAudi
Aplicația myAudi le permite clienților să folosească serviciile Audi connect pe smartphone-urile lor. Astfel, clienții pot verifica și de la distanță statusul bateriei și autonomia, pot iniția încărcarea, programa ora de încărcare și pot vedea statisticile privind încărcarea și consumul. Stațiile de încărcare vor fi afișate atât în aplicație, cât și în sistemul de navigație al automobilului.
O altă funcție interesantă a aplicației myAudi este funcția care permite acționarea climatizării încă înainte de a porni la drum. Pentru această funcție, compresorul sistemului de aer condiționat și dispozitivul standard termoelectric de încălzire cu care este echipat automobilul folosesc energie din bateria de înaltă tensiune sau de la priză. Astfel, clientul poate stabili cu precizie cum anume să fie încălzit sau răcit interiorul mașinii în timp ce mașina este parcată sau când bateria este în curs de încărcare. În funcție de dotări, utilizatorii pot astfel, de asemenea, activa încălzirea scaunului și încălzirea volanului, precum și ventilarea scaunului, folosind sistemul de climatizare staționară din aplicația myAudi sau funcția de programare din automobil.
Consumul de combustibil al modelelor menționate
(Consumul de combustibil, clasele de eficiență și emisiile de CO₂ indicate ca intervale de valori variază în funcție de anvelopele/roțile folosite)
Audi Q7 60 TFSI e quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 3,0-2,8;
Consum electric mixt în kWh/100 km: 22,9-22,2, emisii mixte de CO₂ în g/km: 69-64
Audi Q7 55 TFSI e quattro
Consum combustibil mixt în l/100 km: 3,0-2,8;
Consum electric mixt în kWh/100 km: 22,4-21,9, emisii mixte de CO₂ în g/km: 69-64
Valorile prezentate pentru consumul de combustibil și emisii au fost determinate în baze procedurilor de măsurare impuse de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate ca tip conform unei noi proceduri de testare pentru autoturisme și autovehiculele comerciale ușoare. Este vorba de Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o nouă procedură realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuiește treptat ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP vor fi, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Pentru detalii cu privire la diferențele dintre ciclurile WLTP și NEDC, vă rugăm să vizitați www.audi.de/wltp.
În prezent, legea ne cere să declarăm în continuare valorile conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC vor fi calculate în baza valorilor WLTP. Este, de asemenea, permis ca și valorile WLTP să fie specificate opțional și suplimentar, inclusiv înainte de data de la care valorile WLTP să devină obligatorii. Acolo unde datele NEDC sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un automobil individual anume și nu fac parte din oferta de vânzare. Aceste valori au exclusiv rolul de a servi comparării diferitelor autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și coeficientul aerodinamic și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie electrică și performanțele.
Consumul de combustibil și emisiile de CO₂ indicate ca intervale de valori variază în funcție de nivelul de echipare ales. Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.