-
Căutare
Eficiență excelentă și plăcerea netulburată a condusului: Audi Q3 în variantă hibridă plug-in
04.01.2021
· Primul model hibrid plug-in Audi din clasa SUV-urilor compacte
· Bateria litiu-ion de 13,0 kWh asigură o autonomie de 61 km (NEDC)
· Motorul 1,4 TFSI și motorul electric puternic interacționează în manieră inteligentă
Audi își continuă campania de electrificare, cu Q3 45 TFSI e și Q3 Sportback 45 TFSI e (Q3 45 TFSI e: consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,7 - 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km*: 16,0 - 14,4; emisii mixte de CO₂ în g/km*: 39 - 32; Q3 Sportback 45 TFSI e: consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,7 - 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km*: 15,9 - 14,6; emisii mixte de CO₂ în g/km*: 38 - 33). Sistemul plug-in hibrid instalat la ambele modele generează 180 kW (245 CP) și ambele SUV-uri compacte pot parcurge până la 61 km în modul pur electric, conform NEDC. Conform WLTP, autonomia este de 51 km pentru Q3 45 TFSI e și de 50 km pentru Q3 Sportback 45 TFSI e.
Modelele hibride plug-in oferite de Audi se fac în general remarcate prin combinația ideală asigurată de experiența condusului electric și încărcarea facilă, plus nivelul ridicat de sustenabilitate. Q3 45 TFSI e** și Q3 Sportback 45 TFSI e** completează acum gama de modele Audi hibride plug-in, pe care marca a început să o introducă pe piață din anul 2019. Totodată, cele două SUV-uri compacte marchează primul pas în universul modelelor Q electrificate.
Putere de 245 CP, capacitate de 13 kWh: sistemul de propulsie și bateria
Ambele modele Q3** dispun de câte un motor 1,4 TFSI cu ardere internă. Acesta are patru cilindri și generează 110 kW (150 CP). Sistemul de propulsie este completat cu un motor electric ce generează 85 KW. Acesta este integrat în carcasa cutiei de viteze S tronic cu 6 trepte, cu un cuplaj de separare. Acest cuplaj cu două ambreiaje transferă cuplul către roțile din față. Sistemul are integrat și o pompă de ulei electrică. Astfel se asigură funcționalitatea ambreiajelor și posibilitatea de selectare a treptelor, chiar și atunci când motorul TFSI este oprit.
La ambele modele, plăcerea condusului este dublată de eficiența ridicată. Motorul 1,4 TFSI și motorul electric generează împreună 180 kW (240 CP) și un cuplu total de 400 Nm. Atât Q3 45 TFSI e**, cât și Q3 Sportback 45 TFSI e** au nevoie de doar 7,3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h și ambele automobile oferă o viteza maximă de 210 km/h. Conform Noul ciclu de conducere european (NEDC), consumul de combustibil al modelului Q3 45 TFSI e se situează între 1,7 și 1,4 litri de combustibil la 100 km, iar emisiile de CO₂ între 39 și 32 grame. Q3 Sportback 45 TFSI e prezintă aceleași valori, de 1,7 și 1,4 litri de combustibil la 100 km, iar emisiile de CO₂ se încadrează între 38 și 33 grame. Autonomia totală se ridică la ambele modele la aproximativ 710 km, ceea ce demonstrează că aceste mașini se potrivesc perfect utilizării cotidiene.
Bateria de înaltă tensiune este instalată sub podeaua automobilului, în fața punții spate. Cele 96 de celule prismatice ale sale stochează 13,0 kWh de energie. Această valoare ridicată se datorează dimensiunilor compacte și greutății relativ reduse ale bateriei de nouă generație. Sistemul bateriei are propriul circuit de răcire, ce poate fi cuplat la circuitul sistemului de aer condiționat pentru a asigura răcirea eficientă, chiar și în momentele în care cerințele sunt foarte ridicate.
Accent pe eficiență: sistemul de management al propulsiei
Sistemul de management al propulsiei SUV-urilor compacte a fost proiectat pentru a oferi cel mai înalt nivel de eficiență. Astfel, SUV-urile vor porni întotdeauna în modul electric, cu excepția situațiilor în care temperatura exterioară este extrem de rece. Ambele modele hibride plug-in pot să parcurgă până la 61 km cu emisii locale zero, conform NEDC (conform WLTP: Q3 - 51 km și Q3 Sportback 50 km). Viteza maximă în acest mod de rulare este de 140 km/h. La viteze mici, este generat așa-numitul e-sound, zgomotul de mers impus conform prevederilor legii (AVAS) din motive de siguranță.
În modul Auto-Hybrid, modul principal de operare, sistemul inteligent de management al propulsiei împarte în mod eficient sarcina propulsiei între motorul 1,4 TFSI și motorul electric. Motorul electric susține, de asemenea, motorul cu patru cilindri în numeroase situații, ca de exemplu în depășiri. Astfel, de pildă, la accelerarea de la turație mică, motorul electric, ce reacționează instantaneu, acoperă cele câteva zecimi de secundă de care are nevoie turbocompresorul pentru a genera presiunea suficientă. Intervenția este imperceptibilă, dar extrem de eficientă. De asemenea, șoferii pot selecta utilizarea cu prioritate a sistemului electric, folosind butonul EV. Sistemul de management al propulsiei evaluează continuu numeroși parametri, inclusiv informațiile sistemului de navigație privind ruta și informațiile senzorilor privind vecinătatea imediată a automobilului. Astfel sistemul poate identifica momentele în care automobilul se apropie de indicatoarele ce marchează intrarea/ieșirea din localități, sau limitările de viteză sau intersecțiile sau momentele în care automobilul se apropie de alte autovehicule. Cânn șoferul ridică piciorul de pe accelerație, Audi Q3 45 TFSI e** și Q3 Sportback 45 TFSI e** intră în modul de rulare liberă, motorul TFSI fiind de multe ori oprit.
Modul potrivit pentru cerințele potrivite: "Hold", "Charge" și "Dynamic"
În ciuda inteligenței sistemului de management, șoferul deține în permanență controlul. Astfel, apăsând butonul EV, șoferul poate comuta între modurile de propulsie Auto-Hybrid și Electric, totodată deschizându-se un meniu în sistemul MMI ce va oferi două moduri de condus adiționale: "Battery hold" și "Battery charge." Acestea servesc la menținerea nivelului curent de încărcare a bateriei sau respectiv la creșterea nivelului de încărcare al bateriei. Șoferul poate, de asemenea, influența caracterul trenului de rulare, folosind sistemul Audi drive select. Selectând de aici profilul dinamic, setând transmisia S tronic în modul S și apăsând complet pedala de accelerație, șoferul poate astfel beneficia de cuplul maxim al motorului electric, de 330 Nm, ce va fi disponibil timp de 10 secunde. Imediat ce șoferul își ridică însă piciorul de pe pedala de accelerație, motorul electric comută în modul de recuperare și recuperează energie electrică în modul de generator. Astfel, automobilul poate, de asemenea, frâna foarte rapid, folosindu-se de motorul electric.
Indiferent de modul de condus, ambele modele** recuperează întotdeauna atunci când șoferul apasă pedala de frână. În aceste cazuri, motorul electric încetinește automobilul până la aproximativ 0,3 g, fără asistența frânelor fizice, recuperând astfel energia în majoritatea situațiilor uzuale de condus. Frânele hidraulice de pe roți intră în uz doar atunci când șoferul apasă pedala de frână cu putere mai mare. Trecerea este aproape imperceptibilă, iar recuperarea rămâne activă. La frânare, sistemul poate recupera până la 40 kW, folosindu-se de motorul electric. energia aceasta este stocată în baterie.
Datorită caracterului echilibrat, suspensia SUV-urilor compacte** este un partener excelent la condus. Sistemul Audi drive select de selectare a modului de condus adaugă chiar și mai multe fațete incitante experienței condusului, accesând nu doar motoarele, ci și alte sisteme relevante, precum transmisia S tronic și servodirecția. Alături de modul Dinamic, sistemul oferă și modurile Confort, Auto și Individual. Cele două hibride plug-in rulează pe jante de 17 inchi din aliaj ușor ca dotare standard, dar opțional sunt disponibile și variante de 18, 19 și 20 de inchi. Caroseria acestor SUV-uri a fost montată la o înălțime cu 10 mm mai mare decât modelele Q3 cu sistem convențional de propulsie, ceea ce însemnă că garda la sol a rămas nemodificată, în ciuda scutului ce protejează bateria.
Încărcare completă în 3 ore și 45 de minute
Audi Q3 45 TFSI e** și Q3 Sportback 45 TFSI e** pot fi încărcate la 3,6 kW folosind curent alternativ, de la prize de 400 V. Astfel, bateria goală poate fi reîncărcată în 3 ore și 45 de minute folosind cablul de încărcare standard. Aplicația gratuită myAudi permite clientului să controleze încărcarea, precum și să programeze încărcarea și climatizarea, folosind smartphone-ul în acest scop. Pentru încărcarea în curent alternativ de la stațiile publice de încărcare, modelele hibride plug-in au nevoie de un cablu de încărcare Mode 3. Confortul crește și mai mult datorită serviciului e-tron Charging Service, ce acoperă majoritatea țărilor europene, dând clientului acces la peste 155.000 de puncte de încărcare, cu un singur card.
Sportiv și adaptabil: designul și interiorul
Ambele modele Q3** impresionează cu ținuta lor sportivă și plină de forță. Interiorul este variabil și are dimensiuni generoase. Scaunele din față asigură confortul excelent și o poziție optimă pentru condusul sportiv. Scaunele din spate pot fi mutate longitudinal ca dotare standard, iar spătarele lor sunt fracționate în 3 secțiuni și se înclină în 7 poziții diferite. Portbagajul are un volum de bază de 380 l, ce crește la 1.375 l la Q3 45 TFSI e** și la 1.250 l la Q3 Sportback 45 TFSI e**, prin rabatarea scaunelor. Opțional, Audi poate echipa mașina și cu un hayon cu acționare electrică. Acesta poate fi deschis prin simpla mișcare a piciorului.
Sistemul de operare are la bază două display-uri. Sistemul MMI touch cu ecran de 10,1 inchi ocupă o poziție centrală pe panoul de instrumente și afișează fluxurile de energie ale modului hibrid de propulsie, dar și multe alte informații. Pentru informații, șoferul poate privi fie la unitatea panoului digital de instrumente sau la Audi virtual cockpit, ce este oferit în două variante de mărime. Așa-numitul powermeter va afișa puterea sistemului, starea sistemului de propulsie, starea sistemului de recuperare, nivelul de încărcare al bateriei și autonomia. Numeroase funcții pot fi operate, de asemenea, prin comandă vocală cu limbaj natural, ce permite și accesarea informațiilor din cloud.
Interconectare profundă: Audi connect
Alături de sistemul avansat de infotainment MMI Navigation plus, oferit opțional, de la bord pot fi accesate și serviciile on-line Audi connect. Acestea includ servicii Car-to-X, ce fac uz de principiul inteligenței colective. Astfel, datorită interconectării flotei Audi, automobilul primește și furnizează informații despre locurile de parcare de pe marginea drumului, zonele ce prezintă pericole, precum și limitările de viteză detectate de cameră video de la bord și de către senzorii mașinilor. Aplicația myAudi conectează mașina cu smartphone-ul clientului. Module de hardware, precum Audi phone box și sistemul de sunet Bang & Olufsen Premium cu sunet virtual 3D completează gama de dotări de profil.
Sistemele de asistență a șoferului provin din clasele premium de automobile, incluzând și tempomatul opțional adaptive cruise control, ce ajută șoferul controlând automobilul longitudinal și lateral și sporește astfel considerabil confortul, mai ales la drum lung. Pentru a menține controlul lateral al traiectoriei, șoferul trebuie doar să atingă ușor volanul capacitiv, pentru a-i demonstra sistemului că este atent la condus. Sistemele de asistență Audi pre sense front, asistentul de avertizare la părăsirea neintenționată a benzii de rulare, asistentul pentru viraje și asistentul pentru evitarea obstacolelor sunt dotări standard.
* Consumul de combustibil/consumul electric și emisiile de CO₂ indicate ca plaje de valori variază în funcție de anvelopele/roțile folosite, precum și de dotările alese.
** Valorile generice privind consumul de combustibil/electric pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui comunicat de presă.
Consumul de combustibil/electric al modelelor menționate anterior:
Consumul de combustibil și respectiv consumul de energie electrică, precum și clasele de eficiență și emisiile de CO₂ indicate ca intervale de valori variază în funcție de anvelopele/roțile folosite
Audi Q3 45 TFSI e:
Consum combustibil mixt în l/100 km: 1,7-1,4
Consum electric mixt în kWh/100 km: 16,0-14,4;
Emisii de CO₂ în g/km: 39-32
Audi Q3 Sportback 45 TFSI e:
Consum combustibil mixt în l/100 km: 1,7-1,4
Consum electric mixt în kWh/100 km: 15,9-14,6;
Emisii de CO₂ în g/km: 38-33 (61,2 -53,1)
Valorile prezentate pentru consumul de combustibil și emisii au fost determinate în baze procedurilor de măsurare impuse de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate ca tip conform unei noi proceduri de testare pentru autoturisme și autovehiculele comerciale ușoare. Este vorba de Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o nouă procedură realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuiește treptat ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP vor fi, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Pentru detalii cu privire la diferențele dintre ciclurile WLTP și NEDC, vă rugăm să vizitați www.audi.de/wltp.
În prezent, legea ne cere să declarăm în continuare valorile conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC vor fi calculate în baza valorilor WLTP. Este, de asemenea, permis ca și valorile WLTP să fie specificate opțional și suplimentar, inclusiv înainte de data de la care valorile WLTP să devină obligatorii. Acolo unde datele NEDC sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un automobil individual anume și nu fac parte din oferta de vânzare. Aceste valori au exclusiv rolul de a servi comparării diferitelor autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și coeficientul aerodinamic și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie electrică și performanțele.
Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.