-
Căutare
Sportiv, practic și elegant: Audi Q5 Sportback
27.10.2020
· SUV coupe cu design exterior progresist, marcat de forță expresivă
· Caracter adaptabil extraordinar și utilitate excelentă în cotidian, plus capacitate de tractare de până la 2,4 tone
· Generație nouă de sisteme Audi de iluminare; blocuri optice spate cu tehnologie OLED
Elegant și practic, progresist și sportiv: Q5 Sportback. Audi își prezintă cel de-al treilea CUV (crossover utility vehicle) din gama sa de automobile, primele două fiind e-tron Sportback și Q3 Sportback. Q5 Sportback este un coupe cu linii dinamice, ce se adresează clienților ce apreciază nu doar designul expresiv și inovațiile tehnice, ci și caracterul sportiv și utilitatea excelentă în cotidian. Operarea facilă și afișajele clare permit condusul relaxat.
Prezența impunătoare marcată de forță a modelului Audi Q5 Sportback atrage imediat privirile, după cum ne-au obișnuit deja modelele Audi din gama Q. Prizele de aer mari flanchează grila Singleframe octogonală, iar farurile cu lumini de zi distinctive sunt echipate cu LED-uri sau, opțional, cu tehnologie matrix LED. Linia continuă, unduită cu eleganță a umerilor accentuează roțile și implicit tehnologia quattro, iar aplicațiile de pe portiere subliniază robustețea și stabilitatea automobilului. Plafonul este trasat la înălțime redusă și începe să coboare devreme, astfel că al treilea geam lateral coboară ascuțit înspre spate. Luneta puternic înclinată și bara de protecție spate ce pare foarte înaltă conferă modelului Q5 Sportback o alură dinamică și plină de forță.
Inovatoare: blocurile optice spate cu tehnologie OLED
Audi oferă opțional blocurile optice spate cu inovatoarea tehnologie digitală OLED. Astfel, fiecare bloc optic include trei diode luminoase organice (OLED-uri), împărțite fiecare în șase segmente. Elementele OLED roșii sunt iluminate omogen, dar segmentarea permite controlare separată a diferitelor segmente. Când achiziționează automobilul, clienții pot alege dintre trei semnături luminoase diferite în spate. Fiecare semnătură luminoasă include un scenariu coming home/leaving home dinamic. Când este selectat modul "dynamic" din Audi drive select, va fi redată o grafică sport adițională. Dacă un alt vehicul se apropie din spate de automobilul ce staționează la mai puțin de doi metri, segmentele OLED iluminează în semn de avertizare.
Audi își oferă noul model CUV cu liniile de echipare "advanced" și "S line." Diferențele sunt vizibile la grila Singleframe, prizele de aer laterale și mai ales la bară de protecție din spate. Clienții pot alege diferite variante de decor pentru detaliile de la exterior, inclusiv un pachet de design negru. Ei pot, de asemenea, alege dintre 12 nuanțe diferite pentru vopseaua caroseriei. Există posibilitatea ca finisajele să aibă culori contrastante sau aceeași culoare cu cea a caroseriei. La o lungime de 4,69 metri, Q5 Sportback este cu 7 milimetri mai lung decât sora sa din gamă. Înălțimea și lățimea sunt identice, iar coeficientul aerodinamic este, de asemenea, mai mic de 0,30.
Ampatamentul lung de 2,82 metri asigură spațiu amplu la bord, iar liniile orizontale ale interiorului creează senzația de spațiu ordonat și aerisit. Liniile de echipare "design selection" și "S line" pentru interior creează o alură chiar și mai elegantă și respectiv sportivă. Pachetul de iluminare ambientală face uz de efecte luminoase țintite pentru a accentuata finisajele de calitate, specifice tuturor automobilelor Audi.
Configurație flexibilă a spațiului: bancheta Plus
Portbagajul are un volum de 510 litri, iar cu scaunele spate rabatate, bagajele încărcate până la plafon pot avea chir un volum de până la 1.480 litri. Audi își oferă cel mai nou membru al familiei și cu bancheta Plus opțională, ce poate fi mutată în lateral și are spătarele ajustabile ca înclinare. Dacă este necesar, bancheta poate fi glisată în față pentru a mări capacitatea de bază a portbagajului cu încă 60 de litri, la un maximum de 570 de litri. Pe de altă parte, sistemul optimizează confortul pentru pasagerii de pe banchetă când spătarul și șezutul sunt glisate în poziția cea mai din spate. Pachetul opțional pentru depozitare și portbagaj păstrează lucrurile în ordine și siguranță. Hayonul cu acționare electrică este o dotare standard. În combinație cu cheia Confort, hayonul poate fi astfel deschis prin simpla mișcare a piciorului, atunci când, de pildă, nu aveți mâinile libere.
SUV-ul în haină de coupe se face remarcat însă și cu multe alte dotări practice. Iar cu motorul 2,0 TDI de 150 kW (204 kW), mașina poate tracta până la 2,4 tone (cu frâne, înclinație de 12 %). Barele pentru plafon sunt oferite ca dotare opțională. Asistentul pentru coborârea pantelor sporește siguranța pe coborârile mai abrupte.
Garda la sol mai ridicată în off-road, cu suspensiile pneumatice adaptive
Suspensiile sport oferite ca dotare standard au reglaje mai ferme, pentru un feedback mai direct de la suprafața de rulare, comparativ cu suspensiile cu arcuri de oțel de la Q5. Audi oferă, de asemenea, alternative pentru suspensie, sub forma suspensiilor cu amortizoarele controlate sau a suspensiei pneumatice adaptive, pentru un confort deosebit de ridicat. Cu cele din urmă, garda la sol poate fi variată pe un interval mare, de 60 mm, pentru a crește, de exemplu, garda la sol cu 45 mm pe drumurile grele. Apoi, când conduceți rapid, caroseria este coborâtă automat cu 15 mm, pentru un plus de eficiență, datorită rezistenței reduse la înaintare, dar și pentru manevrabilitate optimizată, grație centrului de greutate mai coborât. O altă caracteristică a suspensiei pneumatice este posibilitatea de a coborî puntea din spate cu 55 mm, apăsând butonul aferent din portbagaj, ceea ce permite încărcarea mai facilă a bagajelor.
Direcția dinamică opțională variază raportul direcției, puterea de asistare a direcției, precum și unghiul de virare în funcție de viteza de deplasare. La condusul cu viteză mai mică, raportul este mai direct și sunt necesare mai puține rotații de la stânga maxim la dreapta maxim, iar asistarea devine mai intensă, pentru a spori confortul la condus. La viteze mai mari, în schimb, raportul mai direct are efect pozitiv asupra menținerii traiectoriei și asigură o stabilitate direcțională mai bună. Clienții pot alege din gama ce include 21 de modele de jante, cu dimensiuni de la 18 la 21 de inchi.
Gama de motoare: două motoare TFSI și trei motoare TDI
Q5 Sportback intră pe piața europeană cu un motor pe benzină puternic de doi litri, cu patru cilindri. Motorul generează o putere de 150 kW (204 CP) și un cuplu de 400 Nm și este combinat cu o transmisie S tronic cu șapte trepte și cu dublu ambreiaj, plus tehnologie quattro ultra. Sistemul mild-hybrid optimizează eficiența. Astfel, la frânare, demarorul cu alternator asigură o parte din puterea de frânare și stochează energia electrică astfel generată în baterie litiu-ion. Q5 Sportback poate, de asemenea, rula liber cu motorul oprit. Modul start-stop se activează la o viteză reziduală de 22 km/h. Puternicul motor diesel este eficient și în același timp respectă și cele mai noi norme de poluare Euro 6d-ISC-FCM sau EU 6 AP. Datorită sistemului SCR twin-dosing de injecție duală a soluției AdBlue, sunt reduse și mai mult emisiile de oxizi de azot, corespunzător situației de operare. În acest sens, soluția de uree este injectată în fiecare dintre cele două convertoare catalitice SCR dispuse unul în spatele celuilalt în sistemul de evacuare: unul aproape de galeria de evacuare, iar celălalt mai departe de motor, în sistemul de evacuare.
Ulterior lansării pe piață a modelului Q5 Sportback, vor fi introduse și alte variante de motorizare: o a doua variantă a motorului TDI cu patru cilindri, un V6 TDI și două motoare TFSI de 2,0 litri cu patru cilindri. La fel ca modelul deja de succes Q5, și Q5 Sportback va fi oferit cu sistem de propulsie hibridă plug-in, în două variante de putere. Gama va fi apoi desăvârșită cu un SQ5 Sportback.
Digitale și intuitive: operarea și conectivitatea
Q5 Sportback folosește pentru comenzi, afișaje și infotainment aceleași tehnologii noi ca modelul Q5, și anume a treia generație a sistemului de infotainment, numită MIB 3. Cu dotări avansate, modelul dispune și de afișajul Audi virtual cockpit Plus cu display de 12,3 inchi și de head-up display. Volanul multifuncțional Plus permite utilizarea sigură și simplă a celor mai importante funcții și afișaje.
Sistemul de infotainment MMI navigation Plus aduce un ecran tactil de 10,1 inchi. Ecranul de pornire al acestuia poate fi personalizat, iar comenzile vocale cu limbaj natural fac uz de informații din cloud și pot fi activate fie apăsând un buton de pe volan sau rostind: "Hey Audi." Multe dintre setările automobilului pot fi salvate în profiluri individualizate și memorate pe portalul myAudi pentru clienți. Astfel, utilizatorii autorizați le pot apoi accesa din orice automobil Audi echipat cu dotările corespunzătoare.
Mai mult, această variantă Q5 face uz și de inteligența colectivă a flotei Audi. Astfel, alertele la pericolele locale informează șoferul dacă pe ruta sa sunt autovehicule avariate, accidente, capete de ambuteiaje, porțiuni de drum alunecoase sau ceață. Funcția on-line de afișare a indicatoarelor de circulație redă indicatoarele de circulație curente sau temporare ce impun limitări de viteză. Funcția pentru parcarea de-a lungul carosabilului arată probabilitatea de a găsi un loc de parcare liber și furnizează și informații adiționale, precum prețurile aferente sau restricțiile de tipul locurilor de parcare rezervate rezidenților. Aplicația myAudi conectează mașina cu smartphone-ul clientului. Sistemul de infotainment poate fi, de asemenea, completat cu module hardware opționale, precum Audi phone box și sistemul de sunet Bang & Olufsen 3D Premium.
Utile și eficiente: sistemele de asistență a șoferului
Audi Q5 Sportback este echipat cu numeroase sisteme de asistență a șoferului, organizate în trei pachete. Astfel tempomatul adaptiv poate să preia în multe situații accelerarea, frânarea și menținerea automobilului pe banda sa de rulare. Șoferul trebuie doar să atingă volanul capacitiv pentru a menține ghidarea laterală.
Un al doilea sistem foarte avansat este sistemul predictiv pentru sporirea eficienței. Acesta ajută șoferul să conducă defensiv, evaluând predictiv datele rutei din sistemul de navigație și funcția de identificare a indicatoarelor de circulație pe bază de cameră video. Sistemul predictiv pentru sporirea eficienței devine și mai util în combinație cu tempomatul adaptiv, ajustând automat viteza automobilului în funcție de rută și de situația din trafic.
Sistemul Audi pre sense city inclus în dotarea standard ajută la evitarea coliziunilor frontale sau la reducerea urmărilor unei eventuale coliziuni frontale cu alți participanți la trafic. Siguranța poate fi optimizată și mai mult cu asistentul pentru viraje, asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistent pentru traficul perpendicular și asistentul pentru avertizarea la ieșirea din mașină.
Autovehiculul nu este încă disponibil la vânzare pentru piața românească.
Valorile prezentate pentru consumul de combustibil și emisii au fost determinate în baze procedurilor de măsurare impuse de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate ca tip conform unei noi proceduri de testare pentru autoturisme și autovehiculele comerciale ușoare. Este vorba de Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o nouă procedură realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuiește treptat ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP vor fi, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Pentru detalii cu privire la diferențele dintre ciclurile WLTP și NEDC, vă rugăm să vizitați www.audi.de/wltp.
În prezent, legea ne cere să declarăm în continuare valorile conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC vor fi calculate în baza valorilor WLTP. Este, de asemenea, permis ca și valorile WLTP să fie specificate opțional și suplimentar, inclusiv înainte de data de la care valorile WLTP să devină obligatorii. Acolo unde datele NEDC sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un automobil individual anume și nu fac parte din oferta de vânzare. Aceste valori au exclusiv rolul de a servi comparării diferitelor autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și coeficientul aerodinamic și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie electrică și performanțele.
Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.