-
Căutare
Noul Audi S3 Sportback și noul Audi S3 Limuzină
22.09.2020
În urmă cu aproximativ 20 de ani, Audi a dat naștere segmentului premium compact, lansând primul S3. Marca prezintă acum o nouă generație a acestui model iconic: S3 Sportback** și S3 Limuzină**, echipate cu motorul puternic 2,0 TFSI, de 228 kW (310 CP), ce dezvoltă un cuplu de 400 Nm (S3 Sportback: Consum combustibil mixt în l/100 km: 7,4*; emisii CO2 mixte în g/km: 170-169*; S3 Limuzină: Consum combustibil mixt în l/100 km: 7,3-7,2*; emisii CO2 mixte în g/km: 166-165*). Ambele modele accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,8 secunde. Puterea este transferată optim către șosea, grație transmisiei S tronic cu 7 trepte, a tracțiunii quattro cu control inteligent și a suspensiilor sport S, cu controlul opțional al amortizoarelor. Dar modelele S3** dispun și de multe alte dotări și funcții high-tech, ca de pildă de conceptul avansat de operare, de sisteme cuprinzătoare de infotainment și de sisteme optime de asistență.
Distinctive: designul și luminile
Noile modele S3** își arată caracterul dinamic încă de la prima privire. Partea frontală este dominată de grila Singleframe cu model în romburi și de prizele de aer impresionante, în timp ce carcasele oglinzilor exterioare sunt finisate cu aspect de aluminiu. Linia puternică a umerilor este trasată cursiv, de la faruri și până la blocurile optice din spate. Ca element nou al designului Audi, suprafața de sub această linie este curbată spre interior, accentuând atractiv pasajele roților. Modelele S3 pot fi echipate opțional și cu faruri matrix LED. Luminile lor de zi digitale sunt realizate dintr-un modul compus din pixeli creați de 15 segmente LED, dintre care 10 segmente trasează două linii verticale. În partea din spate, look-ul dinamic este accentuat de difuzorul mare și de cele patru terminații ale sistemului de evacuare.
Putere sportivă
Noile modele S3 sunt puse în mișcare de 228 kW (310 CP) și 400 Nm (S3 Sportback: Consum combustibil mixt în l/100 km: 7,4*; emisii CO2 mixte în g/km: 170 - 169*; S3 Limuzină: Consum combustibil mixt în l/100 km: 7,3 - 7,2*; emisii CO₂ mixte în g/km: 166-165* ), grație motorului 2,0 TFSI. Tehnologiile de ultimă oră, precum Audi valvelift system (AVS) ce ajustează deschiderea supapelor de admisie în funcție de necesar, asigură umplerea optimă a camerelor de combustie și contribuie la nivelul ridicat de eficiență, ca de pildă managementul termic inteligent.
Ambele modele sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 4,8 secunde și își ating viteza maximă, limitată electronic, la 250 km/h. Cel de la volan poate folosi sistemul standard Audi drive select pentru a accentua și mai mult sunetul motorului puternic cu patru cilindri.
Transmisia S tronic cu șapte trepte acționează cu viteza luminii, iar funcția de rulare liberă și tracțiunea integrală quattro transmit cuplul în manieră optimă pe șosea. Cuplajul hidraulic multi-disc din fața punții posterioare este complet variabil și mută cuplul între puntea din față și cea din spate, în funcție de necesar, combinând performanțe dinamice cu stabilitatea la condus, în condiții de eficiență ridicată. Sistemul este controlat de sistemul modular dinamic de control. Este un sistem nou, ce interconectează în mod aprofundat tracțiunea quattro cu sistemul electronic de control al stabilității ESC, precum și cu amortizoarele controlate, disponibile opțional.
Suspensiile dinamice
Cu suspensia spate cu patru brațe și cu direcția progresivă, suspensiile incluse în dotarea standard oferă tot ceea ce este necesar pentru călătorii confortabile. De asemenea, acestea reduc garda la sol cu 15 milimetri. Audi poate echipa automobilul și cu suspensiile sport S, disponibile pentru modelele de serie. Opțional acestea pot dispune și de controlul amortizoarelor. Supapele controlează fluxul de ulei din amortizoare, astfel încât să se poată adapta continu și individualizat, în doar câteva miimi de secundă, în funcție de condițiile date de suprafața de rulare, de situația de mers și de cerințele celui de la volan. Intervalul dintre setarea de confort maxim și dinamism maxim a devenit și mai amplă decât la modelul predecesor. Noul sistem de amplificare electrică a puterii de frânare permite decelerarea spontană o automobilului, cu o forță foarte fermă de frânare. Toate cele patru discuri de frână sunt ventilate din interior, iar etrierele sunt vopsite în negru ca dotare standard. Opțional, pot fi finisate în roșu. Modelele S3** au jante de 18 inchi incluse în echiparea standard, iar jantele de 19 inchi sunt disponibile opțional.
Spațiu generos
Comparativ cu predecesorii, noile modele S3** au crescut ca mărime: Modelul Sportback este cu 3 centimetri mai lung, iar Limuzina cu 4 centimetri. Varianta cu cinci uși are acum o lungime de 4,35 metri, pe când cea cu patru uși măsoară 4,50 metri. Lățimea versiunii Sportback a crescut cu 3 centimetri, iar cea a Limuzinei cu 2 centimetri. Ambele versiuni de caroserie au aceeași lățime, de 1,82 m și același ampatament, de 2,63 m. Interiorul oferă spațiu puțin mai amplu la nivelul umerilor și al coatelor. Portbagajul Sportback are capacitatea de 325 litri și poate crește la până la 1.145 litri, în funcție de poziția banchetei.
Interior sportiv
Designul exterior sportiv spectaculos al noilor modele S3** se continuă și la interior, cu noul schimbător compact pentru transmisia S tronic cu 7 trepte și cu elemente decorative din aluminiu sau carbon, ce sunt astfel modelate încât să amintească de designul farurilor. Bordul este orientat spre șofer, din toate punctele de vedere, iar gurile de ventilație distinctive compun o unitate echilibrată cu calota ce acoperă planșa de instrumente, subliniind astfel caracterul sportiv al interiorului. Display-ul digital de 10,25 inchi este oferit ca dotare standard. Ca alternativă, clienții pot opta pentru Audi virtual cockpit sau pentru versiunea sa Plus. Ambele afișaje au diagonala de 12,3 inchi, iar varianta Audi virtual cockpit Plus oferă trei ecrane diferite. Pachetul opțional de iluminare ambientală în varianta Plus creează efecte luminoase clar definite în întuneric. Scaunele sport sunt nou proiectate, iar tapițeria lor standard este realizată în mare parte din sticle PET reciclate. Designul este accentuat cu cusături contrastante rafinate ca dotare standard.
Pe centrul panoului de instrumente găsiți un display tactil de 10,1 inchi, integrat în panoul negru de mari dimensiuni, cu design rafinat black panel. Acesta recunoaște literele introduse ca scris de mână și dă feedback acustic. O altă opțiune avansată de control și operare pentru sistemul de infotainment constă în comenzile vocale ce pot fi formulate în limbaj natural și sunt incluse în gama de funcții standard. Audi oferă opțional și un display head-up.
O nouă generație de infotainment
Sistemul MMI al noilor modele S3** are la bază a treia generație a platformei modulare de infotainment (MIB 3). Capacitatea acesteia de procesare este de zece ori mai mare decât a predecesorului și prelucrează toate funcțiile de conectivitate la viteză LTE Advanced. Este integrat, de asemenea, un hotspot WiFi, iar navigația este flexibilă și precisă. De exemplu, acum sunt oferite previziuni cu privire la evoluția situației din trafic, plus imagini Google Earth de înaltă rezoluție din satelit și informații privind fluxul traficului. Setările individuale, precum destinațiile frecvent selectate sau preferințele pentru setările sistemului de aer condiționat pot fi memorate în până la 6 profiluri individuale de utilizator.
Serviciile Audi connect on-line includ și serviciile car-to-x, ce ajută la găsirea locurilor de parcare libere de-a lungul drumului sau îi permit șoferului să beneficieze de unda verde din orașe, deoarece comunică cu infrastructura de semaforizare în orașe precum Düsseldorf și Ingolstadt. Conectivitatea între noile S3** și smartphone-ul utilizatorilor este gratuită în baza aplicației myAudi, precum și cu Apple CarPlay, Android Auto și Audi phone box, care conectează dispozitivul la antena automobilului și îl încarcă inductiv. Cheia Audi connect permite utilizatorului să descuie și să încuie mașina și să pornească motorul, folosind un smartphone Android în locul cheii fizice. Opțiunea perfectă pentru fanii sistemelor avansate de sunet este sistemul Bang & Olufsen premium, oferind sunet 3D și creând un peisaj sonor spațial cu adevărat ieșit din comun.
Sisteme avansate de asistență a șoferului
Audi își demonstrează fără echivoc expertiza tehnică și în domeniul sistemelor de asistență a șoferului. Pentru prevenirea accidentelor, Audi a inclus în dotarea standard Audi pre sense front, asistentul pentru evitarea obstacolelor cu asistentul pentru viraje și asistentul de menținere a benzii de rulare.
Opțional sunt disponibile și multe alte sisteme, ca de exemplu asistentul pentru schimbarea benzii de rulare, sistemul de avertizare la ieșirea din mașină, asistentul pentru traficul perpendicular și sistemele de asistență pentru parcare. Tempomatul adaptive cruise assist ajută șoferul să controleze automobilul longitudinal și lateral, menținând totodată viteza constantă față de autovehiculul din față. Intervenind ușor asupra direcției, sistemul ajută șoferul să mențină banda de rulare. De remarcat este și sistemul de asistență pentru sporirea eficienței, ce susține șoferul în abordarea unui stil de condus economic.
Ediția specială cu ocazia lansării
Lansarea pe piață aduce și un model special, oferit în ediție limitată: "Edition one". Acest model special va fi vopsit în Galben Python (Sportback) și respectiv Roșu Tango (Limuzină) și dispune de accente de design negre, de jante de 19 inchi și de carcase întunecate la farurile cu LED.
Sisteme de propulsie
- 2,0 TFSI cu puterea de 228 kW (310 CP) între 5.450 și 6.500 rpm și cuplul de 400 Nm între 2.000 și 5.450 rpm (S3 Sportback: Consum combustibil mixt în l/100 km: 7,4*; emisii CO2 mixte în g/km: 170 - 169*; S3 Limuzină: Consum combustibil mixt în l/100 km: 7,3 - 7,2*; emisii CO₂ mixte în g/km: 166-165*; sunet sonor, controlabil de către șofer din Audi drive select
- Dotări tehnice pentru putere și eficiență: Sistem de injecție la o presiune de 350 bari, Audi valvelift system (AVS) pentru controlul variabil al supapelor
- Transmisie S tronic cu 7 trepte și cu funcție de rulare liberă
- Tracțiune integrală quattro cu cuplaj hidraulic multi-disc și distribuția complet variabilă a cuplului între punțile față și spate, în funcție de situația de mers
Suspensiile
- Punte spate cu patru brațe și direcție progresivă în dotarea standard, unitate centrală de comandă a manevrabilității pentru o interconectare rapidă și precisă a componentelor suspensiei și sistemului de tracțiune quattro
- Suspensii sport S în dotarea standard, suspensii sport S cu controlul adaptiv al amortizoarelor oferite opțional
- Sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select cu 5 profiluri oferit ca dotare standard
- Jante de 18 inchi în dotarea standard, numeroase modele opționale cu dimensiuni de până la 19 inchi, frâne mari cu diametrul de 340 de milimetri pe puntea față și 310 milimetri pe puntea spate
- Sistem nou de amplificare electrică a puterii de frânare cu răspuns extrem de rapid
Interiorul
- Interior spațios, scaun cu poziție sportivă pentru șofer
- Panou de instrumente orientat spre șofer, cu cusături decorative și design black panel din clasele auto superioare
- Scaune sport noi; tapițerie textilă cu componență ridicată de material realizat din sticlele PET reciclate
- Levierul selectorului transmisiei cu design de shifter compact, padele pe volan în dotarea standard
- Pachet PLUS opțional de iluminare ambientală cu 30 de culori și efecte țintite
Comenzi și afișaje
- Display-ul MMI touch cu diagonala de 10,1 inchi și panoul digital de instrumente cu diagonala de 10,25 inchi sunt dotări standard; opțional sunt oferite și multe alte dotări, până la inclusiv Audi virtual cockpit plus, cu diagonala de 12,3 inchi
- Display tactil ce recunoaște textul introdus ca scris de mână, comandă vocală cu limbaj natural
- Head-up display cu proiecție pe parbriz, ca dotare opțională
Infotainment și Audi connect
- Unitate principală nouă: platformă modulară de infotainment la a treia generație
- MMI navigation plus inclusiv Audi connect cu LTE Advanced și hotspot WiFi
- Audi connect cu servicii Car-to-X, ca de exemplu informații pentru parcare și pentru semaforizare, informații predictive privind fluxul traficului
- Conectivitate prin intermediul aplicației myAudi, Audi phone box, și Audi smartphone interface
- Sistemul de sunet Bang & Olufsen Premium cu sunet 3D în față și 15 difuzoare
- Cheie digitală Audi connect pentru smartphone-urile Android, oferită opțional
- Funcția de Personalizare cu setări individuale pentru până la șase utilizatori, ca dotare standard; activarea se face din aplicația myAudi pentru smartphone
Sistemele de asistență a șoferului
- Nivel ridicat de siguranță ca dotare standard, cu Audi pre sense front, asistentul pentru evitarea coliziunilor,, asistentul pentru viraje, asistentul pentru avertizarea la părăsirea neintenționată a benzii de rulare și sistemul de parcare spate
- Printre dotările opționale se numără adaptive cruise assist, asistentul pentru schimbarea benzii de rulare, asistentul pentru eficiență, asistentul de avertizare la ieşirea din mașină, asistentul pentru trafic perpendicular spate și park assist
Valorile de consum ale modelelor menționate anterior:
S3 Sportback:
Consum combustibil mixt în l/100 km: 7,4; emisii CO2 mixte în g/km: 170-169*
S3 Limuzină:
Consum combustibil mixt în l/100 km: 7,3 - 7,2*; emisii CO₂ mixte în g/km: 166-165*
În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.
Valorile generice privind consumul de combustibil pentru toate modelele menționate, cu dotările disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui comunicat de presă.
Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate de tip conform Procedurii Armonizate la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o procedură mai realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui treptat Noul ciclu de conducere european (New European Driving Cycle, sau NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Sistemul de impozitare a autovehiculelor se poate modifica conform prevederilor de la 01 septembrie 2018. Informații adiționale despre diferențele dintre WLTP și NEDC puteți găsi la www.audi.de/wltp.
În prezent este încă obligatorie comunicarea valorilor conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC sunt derivate din valorile conform WLTP. Valorile WLTP pot fi comunicate dacă se dorește până la momentul la care acestea devin obligatorii. Dacă valorile NEDC sunt comunicate ca interval, acestea nu se referă la un autovehicul anume și nu reprezintă o parte integrantă a ofertei. Acesta valori sunt comunicate doar cu scopul de a servi comparării diferitelor tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, precum și stilul individual de condus, pot influența consumul de energie electrică, emisiile de CO₂ și performanțele automobilului.
Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.