-
Căutare
Consecvenţă Audi: Consiliul de Administraţie prezintă acţionarilor proiectul de realiniere a companiei
07.06.2019
-
Bram Schot, Preşedintele Consiliului de Administraţie Audi: "Vrem să fim liderii schimbării în segmentul premium, oferind cea mai atractivă formă a mobilităţii sustenabile"
-
Alexander Seitz, Directorul Financiar: "Fundamentul constă în continuarea şi extinderea măsurilor de eficientizare, pornind de la Planul de Transformare deja iniţiat"
-
Accelerarea electrificării gamei, cu obiectivul de a acoperi 40% din volumul de vânzări cu automobile electrice până în anul 2025
-
Planuri de dezvoltare a serviciului premium de mobilitate "Audi on demand" cu un partener puternic, plus alte colaborări în domenii strategice
-
Consiliul internaţional al clienţilor consolidează abordarea orientată spre client
-
2019 este un an ce ridică numeroase provocări, implicând peste 20 de lansări de modele Audi pe piaţă, dar şi repercusiuni ale introducerii WLTP şi încetinirea macroeconomică
Audi devine un furnizor de mobilitate premium neutră din punctul de vedere al emisiilor de CO₂, cu scopul de a prelua rolul de lider între concurenţi. Astfel, producătorul de automobile îşi accelerează programul de electrificare şi planurile de eliminare a emisiilor de carbon pentru întreaga companie. Până în anul 2025, comparativ cu anul 2015, amprenta de CO₂ a flotei va fi astfel redusă într-un prim pas cu 30%, pentru întregul ciclu de viaţă al automobilului. În viitor, şi rata de rentabilitate a investiţiei, care este un important indicator financiar, va reflecta performanţele mărcii în privinţa emisiilor de CO₂, planul fiind, de asemenea, ca rata să crească la peste 21%, graţie măsurilor sustenabile de management. La cea de 130-a Adunare Generală din Neckarsulm, Consiliul de Administraţie a prezentat măsurile de realiniere şi a furnizat informaţii cu privire la evoluţiile curente ale activităţii şi pieţei. În timp ce Audi se confruntă cu un an 2019 plin de provocări, impuse de factorii operaţionali adverşi cu impact mare, producătorul premium îşi continuă totuşi în forţă procesul său de transformare şi şi-a stabilit ca obiectiv creşterea valorii companiei pe termen lung. Marca se va concentra mai ales asupra inovaţiilor relevante pentru client, îşi va dezvolta în continuare în manieră profitabilă modelul de business şi va crea sinergii în cadrul Grupului Volkswagen şi a parteneriatelor externe. Principiul-director al acestei transformări profunde a fost denumit de companie "Consecvenţă Audi".
"Audi oferă cea mai atractivă formă de mobilitate sustenabilă: viziunea noastră
prevede un nou nivel de coerenţă şi consecvenţă în alegerea direcţiei strategice şi
în implementarea acesteia. Intenţionăm să creăm cele mai puternice experienţe
pentru client din cadrul industriei, pentru ca Audi să se poziţioneze în prima
linie a transformărilor segmentului premium", a declarat Bram Schot, Preşedintele
Consiliului de Administraţie AUDI AG. "Pentru mine, esenţial este să devenim o
companie orientată prin excelenţă spre client. Aspectele principale spre care ne
orientăm sunt, astfel, conectivitatea avansată, ecosistemul digital şi condusul
automatizat, concentrându-ne în acest sens mai ales asupra deplasărilor interurbane
pe distanţe lungi."
Până în 2025, gama Audi va include deja peste 30 de modele cu propulsie electrică,
dintre care 20 de modele pur electrice. Pentru intrarea în universul electric
premium, compania va fi lansat până atunci cel puţin trei modele bazate pe
platforma modulară electrică MEB (Modular Electric Drive Kit), destinată
autovehiculelor mai compacte. Primele modele având la bază arhitectura PPE şi
dezvoltate în colaborare cu Porsche vor fi disponibile în segmentele auto
superioare începând cu următorul deceniu. Audi şi-a crescut obiectivele privind
vânzările de automobile pur electrice, prevăzând pentru acestea o cotă de
aproximativ 40% din vânzările sale la nivel mondial, până în 2025.
Ca parte a orientării coerente a Grupului Volkswagen spre mobilitatea electrică,
marca Audi îşi dezvoltă portofoliul de sisteme de propulsie aliniindu-şi produsele
strict în funcţie de cerinţele clienţilor premium. Audi se va baza şi pe variante
hibride plug-in, adiţional faţă de modelele pur electrice, deoarece acoperă în
proporţie mare şi segmentele de automobile de talie mare, ce implică cerinţe
ridicate de performanţă şi utilizarea regulată la drum lung. Marca priveşte însă
deja şi spre viitorul mai îndepărtat, lucrând pentru Grupul Volkswagen la
dezvoltarea sistemelor de propulsie pe bază de pile de combustie.
În baza planului sustenabil ce abordează toate ariile companiei, Audi şi-a definit obiectivul de a transforma întregul ciclu de viaţă al automobilului, astfel încât să devină treptat neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO₂: de la producţie, la utilizare şi reciclare. Emisiile inevitabile vor fi compensate reducând coerent emisiile de CO₂ şi trecând la surse regenerabile de energie. Astfel, planul este de a reduce amprenta de CO₂ a flotei de automobile într-un prim pas cu 30% până în 2025, comparativ cu 2015, reducând emisiile la nivelul întregii companii. În acest scop, compania accelerează în continuare implementarea obiectivului pe care şi l-a impus, de a transforma toate unităţile sale de producţie din lume până în 2025, astfel încât acestea să devină neutre din punctul de vedere al emisiilor de CO₂. Audi intenţionează să atingă neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de CO₂ la nivelul întregii companii, până cel târziu în anul 2050. Pentru un management sustenabil al companiei, impactul proiectelor auto asupra nivelului mediu al emisiilor de CO₂ va fi inclus în viitor şi în indicele de rentabilitate a investiţiilor. În plan este şi creşterea acestui indicator-cheie de performanţă la peste 21%.
Pentru a-şi asigura aceste obiective pentru viitor, compania va investi în primă
fază circa 40 de miliarde de euro până la finele anului 2023 în bunuri corporale,
precum şi în cercetare şi dezvoltare. Din această sumă, circa 14 miliarde de euro
sunt destinate special mobilităţii electrice, digitalizării şi condusului autonom
avansat. Pentru a putea finanţa aceste cheltuieli majore cu investiţiile, Audi va
face uz sistematic de potenţialul său de generare de venituri, de exemplu,
extinzându-şi poziţia pe piaţă, de asemenea, în segmentele premium superioare.
Împreună cu marca Lamborghini, modelele Audi noi de top au generat deja în primul
trimestru al anului 2019 o cotă importantă din cifra de afaceri a Grupului Audi.
Iar noile modele hibride plug-in Audi A6, A7 şi A8 vor extinde şi mai departe gama
de modele premium de talie mare. La Adunarea Generală Anuală din acest an, compania
a anunţat că va extinde şi mai mult familia de modele A8, aceasta urmând să includ
încă un nou derivat, deosebit de luxos. Pentru segmentul Audi Sport destinat
modelelor de înaltă performanţă, compania are în plan creşteri semnificative de
vânzări şi de venituri.
"O premisă importantă pentru succesul realinierii noastre strategice este să
reorganizăm structura Audi mai eficient, pentru a reveni la performanţe financiare
de vârf. Încă din 2018 am creat un program clar în acest sens, pe care l-am denumit
Programul Audi de Transformare", a declarat Alexander Seitz, membru al Consiliului
de Administraţie, responsabil pentru domeniul Financiar, cel Juridic şi China.
"Ultimele luni au arătat că măsurile noastre au efect şi că putem să compensăm, cel
puţin parţial, povara financiară, care în prezent este neobişnuit de accentuată.
Vom lucra la aceste aspecte în manieră extrem de disciplinată, deoarece piaţa şi
parcursul viitor ne vor confrunta şi în continuare cu provocări majore." Ca urmare
a lansării cu succes a Planului său de Transformare, Audi şi-a crescut obiectivul
programului la un total de 15 miliarde euro între 2018 şi 2022.
În ultimele luni, Consiliul de Administraţie Audi a iniţiat programul de optimizare
a organizării companiei. Procesul de transformare a fost astfel iniţiat în toate
ariile companiei, cu obiectivul de a crea structuri şi procese mai suple, de a le
orienta spre factorii-cheie şi de a accelera viteza de implementare. Astfel, acum
departamentul Integritate, Compliance şi Managementul Riscurilor este direct
subordonat Preşedintelui Consiliului de Administraţie. Înfiinţând un consiliu
internaţional al clienţilor, ce este profund integrat în procesul de dezvoltare a
produselor, Audi îşi consolidează orientarea spre produsele care să corespundă cu
adevărat cerinţelor şi dorinţelor clienţilor.
De asemenea, Audi va accelera tot mai mult inovaţiile relevante pentru client, prin
parteneriate strategice atractive. Marca planifică astfel să extindă semnificativ
serviciul de mobilitate premium "Audi on demand", colaborând cu SIXT. Drept urmare,
până în trimestrul patru al acestui an, clienţii din zece ţări europene vor avea
succesiv acces la un număr de până la 10.000 de automobile Audi, putând să le
folosească flexibil. În paralel, compania va intensifica integrarea partenerilor
săi distribuitori în acest segment de business digital. Audi on demand va fi astfel
marca generală care va reuni toate soluţiile de mobilitate, de la comenzile pe
termen scurt, la utilizarea pe termen lunga a automobilelor. O altă iniţiativă
digitală a companiei este dezvoltarea ecosistemului myAudi care este acum destinat
părţilor interesate, proprietarilor şi utilizatorilor. Intenţia este de a extinde
sistemul, pentru a deveni o platformă deschisă şi terţilor. Împreună cu partenerii
săi din distribuţie, Audi va începe să comercializeze automobile noi şi pe
internet, începând cu luna viitoare. Astfel, în curând, un model ediţie specială
Audi TT* va fi disponibil ca model-pilot.
Luând în considerare şi evoluţiile actuale din interior şi de pe piaţă, Grupul Audi
şi-a reafirmat previziunile privind indicatorii săi cheie pentru 2019. Anul acesta
financiar va include continuarea celei mai ample iniţiative de produs din istoria
mărcii Audi. Astfel, în 2019, compania organizează lansarea pe piaţă a peste 20 de
modele, inclusiv A4, modelul Audi cel mai bine vândut la nivel mondial şi care are
acum un design nou. În contextul în care segmentul SUV notează creşteri ample şi
rapide, în 2019, Audi va prezenta şapte versiuni SUV noi, care nu au predecesor,
precum cele două versiuni extrem de sportive ale modelului Audi Q8, care este
modelul de top al mărcii celor patru inele. Totodată, lansarea Q3 Sportback şi
e-tron Sportback înseamnă că Audi va lansa în premieră conceptul sportback în
familia sa de SUV-uri, sportback-urile fiind modele cu puternic accent pe
design.
În timp ce noile modele vor consolida poziţie competitivă viitoare a mărcii Audi,
numeroase modele ale mărcii ies din gamă în 2019, ceea ce va avea iniţial un impact
atenuant asupra vânzărilor. Drept urmare, având în vedere şi mediul economic tot
mai dificil, compania anticipează o creştere moderată a livrărilor Audi până la
finele acestui an. Aceasta se va reflecta şi în reducerea provizioanelor din
organizaţia de distribuţie şi vânzare, ce au fost special create pentru tranziţia
la WLTP. În acest context, Grupul Audi se aşteaptă la o uşoară creştere a
veniturilor. În ceea ce priveşte administrarea repercusiunilor trecerii la WLTP şi
a investiţiilor ridicate pentru viitor, marja de exploatare a anului de tranziţie
este estimată între 7,0 şi 8,5 procente, deci încă sub intervalul 9,0-11,0 procente
stabilit de companie ca obiectiv pe termen lung. Pentru 2019, Audi previzionează un
cashflow net între 2,5 miliarde şi 3,0 miliarde euro.
În primul trimestru al anului 2019, livrările mărcii Audi au scăzut cu 3,6 procente
în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 447.247 de
autovehicule (2018: 463.750). Acesta a fost rezultatul restrângerii gamei de
modele, urmare a trecerii la WLTP. Mai ales din cauza noii structuri de raportate
implementate de Grupul Audi în ianuarie 2019, veniturile au scăzut la 13.812
milioane de suro (2018: 15.320 milioane). Fără această modificare a structurii de
raportare, veniturile ar fi atins aproape nivelul anului precedent, graţie
orientării mărcii spre segmentele de top. Profitul operaţional din primul trimestru
a însumat 1.100 milioane de euro (2018: 1.300 milioane de euro), iar marja de
exploatare a vânzărilor a fost de 8,0% (2018: 8,5 procente). Între ianuarie şi
martie, Grupul Audi a generat un cashflow net de 1.207 milioane de euro (2018:
15.919 milioane de euro).
*Audi TT Quantum Gray Edition
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,0; emisii de CO₂ mixte în g/km: 161