-
Căutare
Audi instalează baterii litiu-ion uzate în vehiculele utilizate în producţie
26.03.2019
· Marca foloseşte bateriile uzate de la automobilele electrice pentru unitatea sa de producţie
· Testele proiectului de reutilizare se efectuează la unitatea din Ingolstadt
A doua viaţă pentru bateriile automobilelor electrice: Audi testează la fabrica sa principală, din Ingolstadt, Germania, vehicule pentru fabrică antrenate de baterii litiu-ion uzate. La fel ca toţi producătorii de automobile, şi Audi este obligată prin lege să preia bateriile restituite de clienţi, după ce acestea au fost utilizate în automobile. Deoarece bateriile acestea dispun încă de o capacitate mare de încărcare, o echipă interdisciplinară de proiect analizează acum modul în care bateriile de la maşini de test electrice precum Audi e-tron* sau maşini hibride, precum Audi A3 e-tron şi Audi Q7 e-tron pot fi utilizate în continuare în manieră eficientă. În această fază de testare s-au evidenţiat deja mai multe avantaje.
Până în prezent, vehiculele utilizate în fabrică, precum motostivuitoarele şi vehiculele utilizate pentru remorcare folosesc baterii plumb-acid. Când aceste baterii se golesc, angajaţii scot bateriile ce au greutate de până la două tone din vehicule şi le conectează la o staţie de încărcare, unde rămân preţ de mai multe ore. În schimb, bateriile litiu-ion poate fi încărcate direct acolo unde se află vehiculul, în orele de pauză, de exemplu între schimburile de lucru. Astfel se economiseşte spaţiu şi se elimină eforturile manuale mari necesare pentru înlocuirea bateriilor. Audi ar economisi milioane dacă şi-ar trece întreaga flotă de vehicule pentru producţie pe baterii litiu-ion, la cele 16 unităţi de producţie ale sale din întreaga lume.
"Fiecare baterie litiu-ion înseamnă un consum mare de energie şi de resurse valoroase şi, drept urmare, toate trebuie utilizate la maximum," explică Peter Kössler, Membru al Consiliului de Administraţie AUDI AG, responsabil pentru Producţie şi Logistică. Capacitatea reţinută de bateriile litiu-ion după utilizarea în autovehicule este mai mult decât suficientă pentru necesarul vehiculelor de transport. De asemenea, se îmbunătăţesc caracteristicile dinamice ale vehiculelor. Astfel, acestea pot să-şi menţină viteza constantă chiar şi în rampă, ceea ce nu este posibil pentru vehiculele cu bateriile plumb-acid. Adiţional, încărcarea regulată în timpul pauzelor previne timpii morţi.
Bateria unui Audi e-tron, de exemplu, este compusă din 36 de module individuale de baterie şi este instalată sub compartimentul pasagerilor, între punţi şi are forma unui bloc plat şi lat. După preluarea bateriilor de la automobile, echipa de proiect verifică fiecare modul pentru a vedea dacă mai poate fi încă utilizat. Ei instalează apoi câte 24 de module în fiecare compartiment nou de baterie. Acesta are aceleaşi dimensiuni şi aceeaşi greutate ca bateriile precedente cu plumb-acid folosite pentru vehiculele din fabrică, ceea ce înseamnă că vehiculele pot fi utilizate în continuare, fără investiţii majore. Pe viitor, angajaţii specializaţi vor putea prelua asamblarea bateriilor reutilizate, într-un centru special pentru baterii, amenajat de companie.
Echipa de proiect din domeniile producţie, logistică şi dezvoltare lucrează acum deja de aproximativ doi ani la acest proiect de reutilizare a bateriilor. După succesul înregistrat la aceste teste iniţiale, echipa testează acum în producţia cotidiană primele vehicule echipate cu baterii reutilizate. Acest proiect de pionierat este unul dintre numeroasele proiecte ale mărcii Audi ce demonstrează implicarea sa în utilizarea eficientă şi responsabilă a bateriilor automobilelor electrice. Este, de asemenea, posibil ca aceste module de baterii să fie utilizate în containerele de încărcare mobilă pentru autovehiculele electrice sau în sisteme staţionare de stocare a energiei. Dar Audi dezvoltă şi concepte de reciclare: la finele ciclului de viaţă al bateriilor, elementele valoroase ale acestora sunt reutilizate la produse noi, fiind astfel folosite în continuare.
Consumul de combustibil Audi e-tron.
Consum electric mixt în kWh/100 km: 26,2 - 22,6 (WLTP); 24,6 - 23,7
(NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0
*Consumul de combustibil şi emisiile de CO₂
indicate ca intervale de valori variază în
funcţie de roţi/anvelope şi
de dotările alese.