-
Căutare
Audi a economisit în 2018 aproape 110 milioane de euro datorită ideilor ingenioase ale angajaților săi
05.02.2019
· Programul Idei generează un nou record de economii
· Peste 13.500 de propuneri de optimizare implementate în 2018
· Marcus Schulte, Directorul Agenției Audi Ideas "Prin ideile lor, angajații ajută Audi să devină o companie mai bună"
Mai eficienți prin ingeniozitate: în 2018, angajații Audi au prezentat peste 25.000 de idei, dintre care compania a implementat aproximativ 13.500 de propuneri pentru optimizare. În cursul anului trecut, marca celor Patru Inele a economist 109,1 milioane de euro la sediile din Ingolstadt și Neckarsulm. O parte din această sumă a fost redirecționată angajaților sub formă de bonusuri: un total de 8,1 milioane de euro.
Audi se bazează pe procese eficiente pentru a-și gestiona ideile. Experții departamentelor de specialitate analizează decentralizat sugestiile angajaților și decid în mod direct implementarea lor. Un instrument on-line informează angajații Audi despre progresul înregistrat în acest proces, asigurând astfel transparența maximă. Departamentul intern Ideas Agency oferă consultanță angajaților: "Fiecare angajat poate să participe cu propriile sugestii la programul Audi Ideas. În acest fel, ei ajuta compania Audi să fie mai bine pregătită pentru viitor și contribuie, în același timp, la dezvoltarea eficienței, sustenabilității și îmbunătățirii companiei", declară Marcus Schulte, Directorul Agenției Audi Ideas. Klaus Mittermaier, Președintele Consiliului Sindical al Audi AG: "Colegii noștri trebuie, de asemenea, să beneficieze personal de sugestiile lor de optimizare. Acest lucru este foarte important pentru noi, membrii Consiliului Sindical, întrucât ideile angajaților noștri sunt importante pentru succesul durabil al companiei Audi. De aceea, compania trebuie să recompensez în mod corespunzătore această implicare extraordinară." Acest lucru este realizat prin acordarea de bonusuri angajaților, pentru ideile puse în aplicare: peste 8 milioane de euro doar în 2018.
Trei idei ilustrează exemplificativ aria și potențialul parţial mare al propunerilor de optimizare. Doi angajați ai firmei Neckarsulm, a căror sarcină este de a vopsi autoturisme cu vopsea specială, au permis reducerea semnificativă a utilizării vopselei prin intermediul unui sistem de comandă mai eficient. La cele aproximativ 1.100 de autoturisme vopsite în culori speciale în fiecare an, Audi economisește astfel impresionanta sumă de 280.000 €. Un alt exemplu din producția din Neckarsulm este că, în trecut, etichetele de coduri de bare suplimentare trebuiau lipite pe componente din plastic, deoarece tehnologia anterioară de citire a codurilor de bare permitea doar citirea de imagini alb-negru. Unul dintre angajații departamentului de planificare a venit cu ideea de utilizare a unei camere speciale, care să poată citi codul din matricea de date marcată deja în matrița de injectare. Astfel se elimină necesitatea de autocolante suplimentare în viitor. Economii pentru Audi: aproximativ 21.000 de euro anual. De asemenea, producătorul auto economisește anual aproximativ 40.000 de euro datorită unei idei elaborate de trei angajați ai unității de fabricare a caroseriilor din Ingolstadt. Ei au propus atașarea unui jet de aer la capul de lipire cu laser al unui robot care leagă două părți exterioare ale hayonului Audi Q2 cu o sudură. Această duză reduce cantitatea de reziduuri produsă în timpul lipirii. În viitor, angajații Audi nu vor mai fi nevoiți să curețe manual piesele hayonului. Această etapă de lucru nu mai este necesară; în plus, compania nu mai are nevoie de cârpele de curățare folosite anterior în acest scop.
Audi dispune de o schemă de sugestii pentru următorii 50 de ani, iar programul de idei există în forma sa actuală încă din 1994. Grupul Audi a implementat programe de idei şi la celelalte fabrici europene. Angajații de la unitățile Audi din Győr și Bruxelles au prezentat un total de 11.890 de sugestii de optimizare în 2018, economisind pentru companie costuri de peste 34 de milioane de euro.