-
Căutare
Audi în Formula E: a câştigat titlul chiar din primul an
19.09.2018
Audi va continua să concureze cu propulsie electrică şi în 2019. Marca şi-a demonstrat expertiza în acest domeniu, câştigând titlul la echipe, încă din primul an de participare la campionat. La startul noului sezon de Formula E, în Riyadh (Arabia Saudită), în 15 decembrie 2018, Daniel Abt şi Lucas di Grassi se vor lupta din nou pentru titlu, pilotând noul Audi e-tron FE05.
Audi crede în mobilitatea electrică: pe şosea oferă Audi e-tron, iar pe pista de curse, marca este prezentă încă din 2014, iar din 2017 are chiar propria sa echipă de Formula E. De aproape 40 de ani, marca se implică în motorsport la cel mai înalt nivel, pentru a testa noi tehnologii pentru producţie: quattro, TFSI, TDI şi propulsia hibridă, iar cel mai recent, e-tron. "Dăm dovadă de "Vorsprung durch Technik" (germ. Avans prin tehnologie) în domeniul mobilităţii electrice şi în Formula E," a declarat Peter Mertens, membru al Consiliului de Administraţie AUDI AG, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică.
Audi a fost primul producător auto german pe grila Formula E în sezonul 2017/2018. Cu patru victorii şi, în total, patru urcări pe podium, Audi Sport ABT Schaeffler a câștigat campionatul la echipe, după 12 curse, care au avut loc în întreaga lume. Implicarea mărcii în seria de curse cu bolizi full-electric constituie pilonul electric al activităţilor Audi în domeniul sportului automobilistic. Formula E cunoaşte în prezent o evoluţie explozivă, datorită faptului că în serie se implică tot mai mulţi producători şi parteneri.
Directorul Audi Motorsport, Dieter Gass: "Câştigând campionatul la echipe, ne-am demonstrat expertiza în domeniul mobilităţii electrice. Intenţionăm să construim pe fundaţia acestui succes şi suntem pregătiţi să ne impunem în faţa numeroşilor noi concurenţi."
Noul sezon marchează începutul unei noi ere în Formula E: pentru prima dată de când seria a fost lansată în 2014, va fi folosită doar o singură maşină de curse per pilot. Schimbul de maşină, necesar până în prezent, nu va mai avea loc acum, deoarece capacitatea bateriilor este deja suficientă pentru cele 45 de minute de concurs. Iată, un alt aspect care demonstrează cum sportul automobilistic şi, mai ales Formula E, încurajează inovaţiile şi noile tehnologii. Cu Audi e-tron FE05, marca s-a pregătit cu meticulozitate pentru noile provocări tehnice şi strategice.
Audi e-tron FE04, cu care Audi a participat la sezonul care tocmai s-a încheiat, a fost prima maşină de curse complet electrică de la Audi. Marca a prezentat e-tron FE04 şi la premiera primului său automobil pur electric de la San Francisco.
După ultima sa apariţie în San Francisco, bolidul câştigător al campionatului, Audi e-tron FE04, va face loc succesorului său, FE05. Cu un design spectaculos, unic în motorsport, noul model a făcut senzaţie, deja cu câteva luni înainte de deschiderea sezonului.
Pentru sezonul al cincilea al acestei competiţii, sunt planificate curse în 13 metropole: între deschiderea de la Riyadh şi cele două runde finale de la New York, la mijlocul lunii iulie 2019, cursele vor avea loc în Marrakesh, Santiago de Chile, Mexico City, Hong Kong, Sanya, Roma, Paris, Monaco, Berlin şi Zurich. Fiecare cursă va dura câte 45 de minute şi nu va fi organizată pe piste permanente de curse, ci pe circuite temporare.
Team Audi Sport ABT Schaeffler este membru fondator al Formula E şi a fost fost prezent pe grilă cu Daniel Abt şi Lucas di Grassi, încă de la cursa inaugurală. Brazilianul a câştigat titlul la piloţi în sezonul trei (2016/2017).