-
Căutare
Audi obţine a doua victorie a sezonului în Intercontinental GT Challenge
30.07.2018
· Echipa Audi Sport Saintéloc obţine victoria în clasamentul general
· Montaplast by Land-Motorsport ocupă locul trei la general la Cursa de 24 de ore de la Spa
· Trei Audi R8 LMS în top zece
Spa/Neuburg a. d. Donau, 29 iulie 2018 - La a 70-a ediţie a Cursei de 24 de ore de la Spa, Audi Sport customer racing a ocupat locul trei pe podiumul clasificării generale. Fraţii Sheldon şi Kelvin van der Linde au terminat pe locul trei, împreună cu Jeffrey Schmidt. Iar locul întâi între concurenţii înregistraţi la Intercontinental GT Challenge a fost repurtat de Audi R8 LMS. Echipa Audi Sport Saintéloc, care a câştigat anul trecut Cursa de 24 de ore de la Spa, a reuşit această victorie cu cei trei piloţi Audi Sport, Christopher Haase, Frédéric Vervisch şi Markus Winkelhock, în ciuda faptului că modificările încadrării pe categorii în funcţie de performanţe, din ziua cursei, nu au lăsat mărcii teoretic niciun fel de şansă de a câştiga în Ardennes. Numeroasele întreruperi de siguranţă au cauzat, de asemenea, modificări semnificative în clasament.
Cu 13 mărci înscrise, ediţia aniversă a Cursei de 24 ore de la Spa promitea să devină un clasic. Marcând 4 victorii în ultimii 7 ani, Audi Sport customer racing îşi stabilise ca obiectiv victoria. "Din păcate, anul acesta nu am ajuns până acolo," a declarat Chris Reinke, Directorul Audi Sport customer racing. "Cu câteva ore înainte de cursă, am fost nevoiţi să încărcăm 15 kilograme de balast în toate maşinile. Deşi am reuşit să obţinem câţiva timpi buni la turele de circuit, nu am reuşi să obţinem victoria pe întreaga distanţă. Apoi, în final, două BMW-uri au câştigat în faţa a două Audi-uri şi două Mercedes-uri AMG." După victoria la general obţinută în Australia, în deschiderea de sezon a Intercontinental GT Challenge, Audi a reuşit totuşi a doua sa victorie la această categorie, la care au fost înregistraţi 18 concurenţi.
Echipa Audi Sport Saintéloc a trecut cu rezultate favorabile de numeroasele întreruperi de siguranţă şi, în general, a demonstrat performanţe bune. Cei doi germani care au câştigat şi în 2017, Haase şi Winkelhock, precum şi colegul lor belgian de echipă, Vervisch erau printre favoriţii la podium, încă de duminică dimineaţa. Cu locul trei la orizont, Vervisch a condus spre ultimul său pit-stop cu viteză redusă, cu ultimele picături de carburant, din cauza calculaţiei prea strânse a combustibilului şi a fost astfel învins, în lupta internă a mărcii, de echipa Montaplast by Land-Motorsport. Echipa lui Wolfgang Land, un fost câştigător de clasă la Spa, a revenit, anul acesta cu Audi la Cursa de 24 de Ore. Fraţii Kelvin şi Sheldon van der Linde şi colegul lor elveţian de echipă, Jeffrey Schmidt au terminat pe locul trei, după ce toţi trei au pilotat excelent.
Imediat după start, René Rast conducea cursa cu Audi R8 LMS cu numărul 2 al echipei Audi Sport WRT. Fiind o concurenţă atât de puternică, cursa nu a fost condusă iniţial de vreo marcă anume, ci cei de la conducere s-au schimbat frecvent. Dar în timpul nopţii, campionul DTM al mărcii Audi, împreună cu colegii săi de echipă, Nico Müller şi Robin Frijns au rămas în urmă. Echipa a avut pauza obligatorie de 5 minute la pit-stop sub steag verde, în timp ce ceilalţi au profitat de întreruperile de siguranţă. Maşina cu numărul 2 nu a putut beneficia la nicio singură oprire la pit-stop de acest avantaj al întreruperilor de siguranţă, când întregul pluton urmează safety-car-ul care se deplasează cu viteză mică. Cei care pot face pauzele la pit-stop în timpul acestor întreruperi de siguranţă pierd mai puţin timp decât cei care trebuie să facă pauzele atunci când se poate conduce la viteză maximă. Astfel, piloţii DTM ai uzinei Audi au ajuns la finiş pe locul opt.
Goana acerbă de recuperare a numărului de start 1 a rămas nerecompensată. După calificări, Christopher Mies, Alex Riberas şi Dries Vanthoor au primit o penalizare pe care au fost nevoiţi să o suporte în primele tururi de circuit. De pe ultimul loc, adică locul 63, ei au luptat şi au urcat în top 10, dar apoi au fost nevoiţi să renunţe, cu puţin înaintea finişului. Alături de cele trei Audi R8 LMS din top 10, şi Attempto Racing au trecut linia de finiş. Pierre Kaffer, Kim-Luis Schramm şi Clemens Schmid au terminat pe locul 24.
A treia rundă a Intercontinental GT Challenge este planificată peste doar patru săptămâni. Echipele se vor reîntâlni în 24-26 august în Japonia, la Cursa de 10 ore din Suzuka. Audi este campion en-titre la această serie globală de curse.