-
Căutare
Tensiune ultra-înaltă: Prototipul Audi e-tron într-o cușcă Faraday
24.05.2018
Versiunea de producție a prototipului Audi e-tron anunță zorii unei noi ere pentru marca celor Patru Inele: Compania se transformă dintr-un constructor auto clasic într-un furnizor de sisteme de mobilitate, oferind clienților săi soluții adaptate pentru încărcare, fie acasă, fie în mișcare. Versiunea de producție a prototipului Audi e-tron este prima mașină de pe piață care poate fi încărcată la stațiile de încărcare de până la 150 kW. În doar 30 de minute, SUV-ul electric este gata să pornească în următoarea etapă lungă a călătoriei sale. Bateria litiu-ion mare asigură o distanță de peste 400 km (248,5 mi) în ciclul de conducere WLTP.
Scenariul: lumini vii și pulsatorii peste acoperișul mașinii
Caseta Faraday de la stația de testare de înaltă tensiune Siemens din instalația de distribuție Berlin măsoară 42 x 32 x 25 metri (137,8 x 105,0 x 82 ft). O echipă de electricieni și ingineri de la cea mai mare fabrică de producție de dispozitive de comutație din lume investighează tensiuni de impuls la fulger de până la trei milioane de volți. Construită în 1958, sala parabolică găzduiește un generator de tensiune de impuls de mărimea unei case. Și prototipul Audi e-tron este chiar în mijlocul acestuia. Luminile vii cu pulsatorie peste acoperișul mașinii, luminează la înălțimea de 25 de metri (82.0 ft). Experții au vizat o tensiune fulger asupra autovehiculului. Acest experiment simbolizează ceva la care oamenii visează de mii de ani: să capteze fulgerele și să le folosească energia. Chiar și astăzi nu puteți folosi un fulger pentru a încărca o mașină electrică, dar inginerii au ajuns un pas mai aproape de realizarea viziunii de încărcare rapidă a fulgerului. Versiunea de producție a prototipului Audi e-tron este primul automobil de pe piață care poate fi încărcat cu până la 150 kW.
Încărcarea în mișcare: cu până la 150 kW la stațiile de încărcare de mare putere
La stațiile de încărcare de mare putere care utilizează sistemul standard de încărcare combinat (CCS), cum ar fi cele din rețeaua Ionity, prototipul Audi e-tron este pregătit pentru a porni în următoarea etapă a călătoriei pe distanțe lungi în mai puțin de 30 de minute. Caracteristica cheie din spatele acestui sistem este sistemul sofisticat de management termic al bateriei litiu-ion. Situată pe podeaua vehiculului, aceasta stochează 95 kWh de energie pentru a oferi o autonomie de peste 400 km (248,5 mi) în ciclul de testare WLTP realist. SUV-ul oferă o utilizare de zi cu zi completă. Până la sfârșitul anului 2018, vor exista aproape 200 de stații de încărcare de mare putere (HPC) cu câte șase puncte de încărcare fiecare. Planurile necesită 400 de locații la intervale de 120 km (74,6 mi) de-a lungul autostrăzilor și a principalelor căi de transport până în 2020.
Pe lângă încărcarea rapidă cu curent continuu, SUV-ul electric poate fi, de asemenea, încărcat în mișcare cu curent alternativ la încărcătoarele c.a., cu o putere de până la 11 kW și opțional cu 22 kW. În total, clienții pot utiliza mai mult de 65.000 de stații publice de încărcare în întreaga Europa. Numărul acestora va crește semnificativ în anii următori. La lansarea pe piață, Audi va oferi clienților e-tron acces simplificat la aproximativ 80% din aceste stații de încărcare cu un serviciu de tarifare proprietar. Indiferent dacă este vorba de c.a. sau c.c., 11 kW sau 150 kW - doar un card este tot ce clienții au nevoie să înceapă procesul de încărcare. Clienții trebuie să se înregistreze o singură dată pe portalul myAudi și să încheie un contract individual de tarifare. Facturarea este automată și nu necesită nici o formă fizică de plată. Procedura va deveni și mai convenabilă cu funcția Plug & Charge, care este programată să debuteze în 2019. Nu va mai fi necesară o cartelă - mașina se autorizează sigură și deblochează stația de încărcare.
Cursele lungi pot fi planificate fie din aplicația myAudi, fie direct în mașină. În ambele cazuri, clientului i se arată traseul corespunzător cu punctele de încărcare necesare. Sistemul de navigație ține cont nu numai de încărcarea bateriei, ci și de situația traficului și include timpul de încărcare necesar în calcularea sosirii. Sunt incluse stațiile de încărcare c.c. și majoritatea încărcătoarelor de curent alternativ din întreaga Europa.
Încărcarea acasă: standard cu 11 kW, opțional cu 22 kW
Audi oferă soluții diferite pentru încărcarea la domiciliu. Dacă doriți, un electrician recomandat de către distribuitorul local Audi va verifica opțiunile de încărcare disponibile în garajul clientului și va instala tehnologia corespunzătoare. Sistemul standard de încărcare mobilă poate fi utilizat în două moduri: cu o putere de încărcare de până la 2,3 kW atunci când este conectată la o priză de uz casnic de 230 volți și cu până la 11 kW atunci când este conectată la o priză trifazată de 400 volți. În acest din urmă caz, bateria poate fi complet reîncărcată în aproximativ 8,5 ore. Cu sistemul de încărcare opțional de conectare, puterea de încărcare se dublează până la 22 kW, cu condiția ca SUV-ul electric să fie echipat cu al doilea încărcător necesar.
Împreună cu un sistem de management al energiei la domiciliu, sistemul de încărcare a conectorilor oferă și funcții inteligente de încărcare. De exemplu, prototipul Audi e-tron se poate încărca cu puterea maximă permisă de sistemul electric de acasă și de automobil, luând în considerare, de asemenea, cererea altor consumatori din gospodărie.
Acest lucru previne supraîncărcarea sistemului electric de acasă. În plus, clienții își pot defini propriile priorități personale, precum tarifarea atunci când energia electrică este mai puțin costisitoare. Dacă locuința este echipată cu un sistem fotovoltaic, autovehiculul poate fi încărcat cu precădere utilizând energia electrică generată de sistem, iar încărcarea chiar ia în considerare fazele prognozate ale soarelui.
Aplicația myAudi asigură o funcționare convenabilă de pe canapea. Acesta poate fi utilizat pentru a planifica, controla și monitoriza încărcarea și preîncălzirea / răcirea SUV-ului electric. Clienții pot seta un timp de plecare, de exemplu, astfel încât prototipul Audi e-tron să fie încărcat și / sau încălzit / răcit la ora dorită. Aplicația afișează, de asemenea, date de încărcare și de conducere.