-
Căutare
Audi începe un an dificil cu un prim trimestru fructuos
14.05.2018
În primul trimestru al anului 2018, Grupul Audi și-a depășit veniturile și profitul din exploatare față de aceeași perioadă a anului trecut. Profitul operațional din vânzări de 8,5 procente s-a încadrat din nou în obiectivul strategic. Anul acesta, brandul celor patru cercuri va lansa mai multe modele noi ca oricând în istoria sa, inclusiv primul Audi complet electric ca model de volum. În afara gestionării lansărilor de modele și a retragerilor treptate în contextul inițiativei modelelor Audi, care va fi deosebit de intensă în a doua jumătate a anului, apar provocări în urma noilor cerințe de omologare la nivelul industriei.
Din ianuarie până în martie, compania a livrat 463.788 automobile marca Audi (2017: 422.481), cu 9,8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările unitare au crescut semnificativ, mai ales în America de Nord (+10,2%) și în China (+41,9%). Livrările de automobile Audi scăzuseră în China în aceeași perioadă a anului trecut, în raport cu discuțiile companiei cu privire la alinierea sa strategică pe piața respectivă. Profiturile atribuite de la asocierile în participație din China sunt incluse în rezultatul financiar al AUDI AG și nu intră în profitul din exploatare.
În ciuda unor efecte ușor negative din cauza ratei de schimb, veniturile Grupului Audi au crescut cu 6,6% în primele trei luni ale anului, ajungând la 15.320 milioane € (2017: 14.378 milioane €). Impacturile pozitive au provenit de la modelele noi care s-au consacrat cu succes pe piață, cum ar fi a doua generație de Audi Q5 și A5. Profitul din exploatare din primul trimestru se ridică la 1.300 milioane € (2017: 1.244 milioane €), cu 4,5% mai mult decât în primul trimestru al anului trecut. A existat un impact negativ asupra profitului din exploatare de circa 0,1 miliarde € din cauza primei adoptări a noilor standarde contabile IFRS care presupun modificări la nivelul recunoașterii veniturilor și măsurării instrumentelor financiare. Acest lucru nu afectează însă profitul înainte și după impozitare.
Profitul operațional din vânzări pentru primul trimestru este de 8,5% (2017: 8,7%). Dacă afacerile din China ar fi incluse în acest calcul, marja operațională din vânzări ar fi cu aproximativ 1% mai mare.
"Datorită acestor rezultate, am pregătit baze solide pentru anul excepțional 2018", spune Alexander Seitz, Membru al Consiliului Director al AUDI AG pentru Finanțe, IT și Integritate. "Modelul nostru unic și inițiativele din domeniul tehnologiei ne vor provoca și mai mult în lunile următoare. În acest context, va fi util să implementăm în mod sistematic Planul de Acțiune și Transformare pe scară largă și să continuăm să ne consolidăm eficiența. Începând cu luna ianuarie, am luat deja primele măsuri ce reprezintă o sumă de câteva sute de milioane."
Datorită acestui program de măsuri, compania își construiește obiectivele de profitabilitate și puterea de autofinanțare pentru schimbarea strategică de amploare conform strategiei "Audi. Vorsprung. 2025". Obiectivele-cheie ale Planului de Acțiune și Transformare sunt efecte pozitive asupra încasărilor de 10 miliarde € până în anul 2022, precum și realinierea organizației pentru modele de afaceri viitoare și inițiativa brandului în domeniul mobilității electrice.
Grupul Audi a obținut profituri înainte de impozitare de 1.426 milioane € în primul trimestru, la nivelul aceleiași perioade a anului trecut (2017: 1.427 milioane €). Rezultatul financiar a fost ușor mai redus decât în primul trimestru al anului trecut, când a fost stimulat mai ales de un efect singular pozitiv de 183 milioane € din vânzarea și recuantificarea acțiunilor deținute la serviciul de cartografiere HERE. O disciplină mai bună a costurilor și investițiilor, alături de o prioritizare consecventă a proiectelor viitoare, conform prevederilor Planului de Acțiune și Transformare, a contribuit la o creștere semnificativă a fluxului de numerar net în primul trimestru.
În ciuda unor cheltuieli inițiale ridicate cu noile modele, tehnologii și echipamente de producție, creșterea a reprezentat 1.919 milioane € (2017: 1.487 milioane €). Această creștere mai reflectă și intrările de numerar decurgând din modificările capitalurilor proprii. Pentru întreg anul 2018, Grupul Audi preconizează în continuare un profit operațional din vânzări în limitele obiectivului strategic de 8 până la 10%. Compania anticipează livrări ale automobilelor Audi la nivelul anului trecut și o creștere ușoară a veniturilor Grupului Audi. Conform previziunilor din raportul anual curent, pot apărea fluctuații considerabile ale livrărilor și cifrelor-cheie pe parcursul anului. În afara gestionării intense a lansărilor de modele și a retragerilor treptate în contextul inițiativei modelelor Audi, apar provocări și în urma cerințelor de omologare la nivelul industriei, referitoare la trecerea la Procedura de Testare a Vehiculelor Ușoare Armonizată la Nivel Mondial (WLTP).