-
Căutare
De la vânător la cel vânat: noul Audi RS 5 DTM
13.03.2018
Campionul DTM, câștigătorii din clasificările echipelor și ale producătorilor, șoferii Audi de pe primele patru locuri: în 2017, Audi Sport a încheiat sezonul cu cele mai de succes rezultate dintre toate perioadele. În testele de la Vallelunga, Italia, noul Audi RS 5 DTM și-a făcut prima apariție publică. Odată cu dezvoltarea mașinii câștigătoare de campionat, se pregătește începerea sezonului 2018 și, pe 5 și 6 mai, va începe și proiectul Hockenheimring de "apărare a titlului".
Anul acesta, piloții de la DTM vor ocupa locul central al scenei la un eveniment mai mare decât precedentul. Anterior, în 2017, motoarele mai puternice și cauciucurile mai moi au făcut cursa mai palpitantă. Acum, forța aerodinamică a mașinilor de curse participante la DTM cu mai mult de 500 de cai putere a fost redusă cu aproximativ 25% în comparație cu anul trecut, iar suspensia a fost simplificată. Pe fiecare roată, regulamentul permite acum o singură unitate de amortizare. Așa-numitul "al treilea element," o conexiune între cele două roți și un ax, nu se mai folosește. Obiectivul este de a aduce terenul și mai aproape decât înainte. "Am căzut de acord cu CEO-ul DTM, Gerhard Berger în cea ce privește viitorul curselor DTM," spune Directorul Audi Motorsport, Dieter Gass. " Nu vrem să vedem o cursă nesfârșită a mijloacelor tehnologice și dominația unui singur brand, ci curse palpitante." Obiectivul este de a face ca pilotul să aibă cel mai mare aport. "Reducerea aerodinamicii și suspensia simplificată promit un și mai mare spectacol pentru fani."
Din 2013, la 73 de evenimente cu mașini populare fabricate în serie, Audi RS 5 DTM a obținut 32 de victorii, s-a aflat de 26 de ori în pole position, a obținut de 42 de de ori timpul cel mai rapid de parcurgere a unei ture. În ultimii trei ani, Audi a câștigat cele mai multe curse DTM. Anul acesta s-a redus dezvoltarea aerodinamică - zona din jurul roților are acum specificații clare. "Practic, acum toate mașinile au același pachet aerodinamic," spune Andreeas Roos, noul Project Leader DTM de la Audi. "Designul zonelor de tranziție dintre componentele aerodinamice și corpul mașinii rămâne decizia producătorilor." Dezvoltarea intensă a aerodinamicii la fel ca în trecut nu va mai fi posibilă. Reducerea forței de apăsare are un efect major asupra setărilor suspensiilor și asupra modului în care se manevrează cauciucurile.
Primele teste dinaintea sezonului cu ultima generație Audi RS 5 DTM (numele intern al proiectului: RC7) au fost făcute de Jamie Green (GB) și René Rast (D). Cu 8 victorii, Green este cel mai de succes șofer de la Audi RS 5 DTM, în timp ce Rast a câștigat în mod senzațional titlul DTM la începutul carierei sale, în sezonul din 2017. "Am simțit forța de apăsare scăzută încă de la testele virtuale din simulator," spune René Rast. Impresia sa a fost confirmată pe pistă. "Mașinile sunt o provocare și mai mare la condus. Pentru mine personal este foarte distractiv, iar spectatorii se vor bucura de cursele care sigur vor fi mai spectaculoase ca niciodată."
Începătorul DTM Robin Frijns (NL) are de asemenea ocazia să piloteze câteva ture pe Audi RS 5 DTM la Vallelunga. Loïc Duval (F), Nico Müller (CH) și Mike Rockenfeller (D) trebuie să mai aștepte până la sesiunile oficiale de pretestare de la Hockenheimring (9 - 12 aprilie). Tot acolo, dar o lună mai târziu, noul sezon DTM va începe pe 5 și 6 mai. Biletele sunt deja dsponibile pe www.dtm.com/tickets.