-
Căutare
Puternic și versatil.
Mai multa putere, mai puțin CO2: cele mai noi generații TFSI și TDI fac progrese considerabile la categoriile tehnologie și eficiență. Motoarele mobilizează între 110 kW (150 CP) și 200 kW (272 CP), aducând un plus de până la 20 kW (27 CP) față de modelul precedent.
Motorul 2.0 TFSI
Noul motor 2.0 TFSI dezvoltă 185 kW (252 CP) și oferă un cuplu de 370 Nm
între 1.600 și 4.500 rotații pe minut. Împreună cu transmisia automată cu 7
trepte S tronic, noul Audi A4 allroad quattro efectuează sprintul de la 0 la 100
km/h în 6,1 secunde și în continuare până la viteza maximă de 246 km/h.
Consumul de carburant măsoară 6,4 litri pe 100 kilometri (147 grame CO2 pe
kilometru).
Motoarele TDI
Motorul 2.0 TDI a cărui cilindree măsoară 1.968 cm3 este disponibil în
două variante. Prima dezvoltă 120 kW (163 CP) și oferă un cuplu de 400 Nm între
1.750 și 2.750 rotații pe minut. Din repaus, acesta atinge 100 km/h în 7,8
secunde, iar împreună cu transmisia S tronic consumă în medie 4,9 litri de
carburant pe 100 kilometri (128 grame CO2 pe kilometru). A doua variantă
mobilizează 140 kW (190 CP) și produce 400 Nm între 1.750 și 3.000 rotații pe
minut. Viteza maximă a ambelor unități este de 220 km/h.
Motorul 3.0 TDI este și acesta disponibil în două variante de putere, cu 160 kW
(218 CP) sau 200 kW (272 CP). Ambele motoare TDI cu 6 cilindri și cilindree de
2.967 cm3 unesc puterea suverană cu eficiență și rafinament. Motorul 3.0 TDI cu 160
kW (218 CP) oferă un cuplu de 400 Nm între 1.250 și 3.750 rotații pe
minut. Varianta de top cu 200 kW (272 CP) asigură 600 Nm între 1.500
și 3.000 rotații pe minut. Aceasta propulsează noul A4 allroad quattro
precum un vehicul sport: sprint-ul standard se efectuează în 5,5 secunde, iar
viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Consumul de carburant
măsoară 5,3 litri pe 100 kilometrii (139 grame CO2 pe kilometru).
Transmisia
Tracțiunea integrală permanentă quattro face parte din echiparea standard a noului
A4 allroad quattro. Aceasta asigură mai mult dinamism, mai multă tracțiune și o
senzație plăcută pe aproape orice tip de drum. În funcție de motorizare, transmisia
manuală cu 6 trepte, S tronic cu 7 trepte și tiptronic cu 8 trepte vă stau la
dispoziție.
Pentru motorul 2.0 TDI, Audi oferă atât transmisia manuală cât și noua S
tronic. Pentru 2.0 TFSI și 3.0 TDI cu 160 kW (218 CP)
transmisia cu dublu ambreiaj este standard. Cele mai importante îmbunătățiri sunt
frecarea optimizată, masa redusă, ungerea mai eficientizată și un adăugarea unui
pendul centrifugal pe volanta cu masă dublă - ce permite turații foarte reduse
pentru mersul în gol. Schimbul treptelor se realizează în câteva sutimi de secunde
prin schimbul celor două ambreiaje, aproape fără întreruperi de putere. Forțele
pleacă de la arborele pinion printr-o treaptă cu roți dințate către diferențialul
de pe puntea față.
Transmisia tiptronic cu 8 trepte echipează motorul 3.0 TDI cu 200 kW (272 CP).
Convertizorul de cuplu compact, rapid și spontan este complet nou. Numărul ridicat
de trepte permite motorului să ruleze foarte des aproape de punctul ideal de
sarcină.
Ambele transmisii manuale afișează cele mai noi tehnologii și sunt
caracterizate printr-o răspândire largă. Treptele inferioare sunt scurte
pentru sportivitate, iar cele superioare sunt lungi pentru a optimiza turațiile și
consumul de carburant. Șoferul poate alege între modurile D, S și E sau poate
comuta în modul manual.
Tracțiunea integrală permanentă quattro de la Audi reprezintă cel mai mare plus
referitor la dinamism, tracțiune și siguranță. Aceasta lucrează pur mecanic, fără
întârziere. În calitate de partener al tracțiunii quattro, funcția torque vectoring
acționează în mod activ pe orice tip de teren.
Trenul de rulare
Audi A4 allroad quattro se simte ca acasă atât pe șosea, cât și pe teren accidentat
grație caroseriei ridicate cu 34 de milimetri față de cea a modelului A4
Avant.
Alternativ față de suspensiile standard sunt disponibile și suspensii cu
amortizoare reglabile. Senzorii măsoară deplasarea celor patru roți cât și
accelerațiile longitudinale și transversale. Astfel, amortizoarele se adaptează
corespunzător la condițiile de drum și în funcție de situație. Acest lucru asigură
dinamism sporit, un grad înalt de confort și proprietăți bune pentru offroad.
Reglajele amortizoarelor se pot modifica din Audi drive select.
Sistemul Audi drive select din A4 allroad quattro oferă un mod suplimentar. Pe
lângă cele deja cunoscute - comfort, auto, dynamic, efficiency
și individual (doar împreună cu sistem de navigație) - modul offroad este
disponibil pentru condus pe drumuri accidentate. Acesta adaptează controlul
motorului și al transmisiei, direcția, suspensiile adaptive opționale și sistemele
de asistență în mod optim pentru acest tip de condus.
Servodirecția electromecanică este un alt sistem compact, complet nou, ce
economisește 3,5 kilograme în comparație cu modelul anterior. Aceasta oferă un
răspuns mai direct de la șosea și oferă precizie îmbunătățită la virare. Direcția
dinamică reglabilă în funcție de viteză este opțională.