Noile Audi A5 și S5 Sportback – designul întâlnește funcționalitatea

08.09.2016

 

  • Un nou look, mai multă eficiență și mai mult spațiu în interior

 

  • Propulsie alternativă: Audi g-tron folosește e-gas, gaz natural sau benzină

 

  • Puterea: Audi S5 dezvoltă 354 CP și un cuplu de 500 Nm (368.8 lb-ft) 

La șapte ani după nașterea modelului A5 Sportback*, noua versiune își face apariția. Coupé-ul cu 5 uși combină designul elegant și emoțional cu funcționalitatea înaltă și mult confort interior. Automobilul, potrivit și pentru familie, este perfect conectat și oferă sisteme de  infotainment high-end. În plus, noua generație vine cu un sistem de suspensii reproiectat, manevrabilitate de înaltă performanță și sisteme inovative de asistență. Modelul S5* intră pe șosea cu un nou motor turbo cu șase cilindri ce dezvoltă 354 CP și 500 Nm (368.8 lb-ft). A5 Sportback este de asemenea disponibil cu propulsie bivalentă g-tron*, astfel că poate merge pe Audi e-gas, gaz natural comprimat sau benzină.

 

Design exterior

Pentru noul A5 Sportback, designerii Audi au combinat formele dramatice cu suprafețele alungite. Ampatamentul întins, consolele scurte și capota alungită și curbată subliniază dinamismul acestui coupé în cinci uși. Grila tridimensională Singleframe este considerabil mai plată și mai lată decât la modelul precedent.

Linia ondulată a lateralelor conferă modelului o eleganță emoțională. Este chiar mai accentuată decât la modelul anterior și se conturează tridimensional, ceea ce creează un joc de lumini și umbre. Spatele prezintă linii orizontale la fel de atent stilizate. Portbagajul alungit se termină cu eleronul caracteristic.

Interior
Noul Audi S5 Sportback s-a mărit semnificativ în interior. A câștigat 17 mm în lungime, până la 11 mm la nivelul umerilor pe linia pasagerilor din față și 24 mm la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate. Materialele sofisticate, precizia liniilor și armonia culorilor din interior sunt specifice pentru Audi. Arhitectura orizontală a bordului creează impresia de spațiu. Luminile opționale ambientale cu 30 de culori disponibile evocă mereu starea interioară potrivită.

Cu o capacitate a portbagajului de 480 de litri, A5 Sportback se încadrează în categoria de top a clasei sale. Audi oferă de asemenea opțiunea sensor control pentru deschiderea și închiderea portbagajului.

Display și dotări
Grație noului concept de display, șoferul poate controla toate funcțiile în mod intuitiv și fără efort. Ca alternativă a bordului analog standard, există acum Audi virtual cockpit. Numeroasele opțiuni de afișare aduc un confort sporit șoferului. Monitorul mare, high-resolution TFT (12.3 inci) prezintă o grafică detaliată. Display-ul optional head-up proiectează informațiile importante pe parbriz sub forma unor simboluri și numere ușor de interpretat în așa fel încât șoferul să nu fie distras de la drum.

Infotainment și Audi connect
Versiunea de top Audi este MMI navigation plus cu MMI touch. Include 10 GB de stocare flash, DVD, servicii gratuite Audi connect timp de trei ani, până la cinci update-uri gratuite pentru sistemul de navigare și un monitor cu diagonala de 21 de cm (8.3 inci) cu o rezoluție de 1,024 x 480 de pixeli. Audi MMI navigation plus este coordonat cu multe dintre sistemele de asistență și siguranță.

Smartphone-urile cu sisteme de operare iOS și Android sunt integrate în vehicul via Audi smartphone interface prin platforma specială MMI. Audi phone box conectează telefoanele prin antena mașinii pentru o mai bună calitate a semnalului. De asemenea, smartphone-ul este încărcat wireless prin Qi standard. Sistemul inovativ de sunet Bang & Olufsen cu sunet 3D asigură calitatea sunetului pentru a oferi pasagerilor sentimentul că se află într-o sală de concert. Amplificatorul furnizează 755 wați în cele 19 difuzoare.

Sistemele de sistență
Sistemele de asistență acoperă o varietate de funcții în noul Audi A5 Sportback. Tehnologiile inteligente disponibile sporesc siguranța și confortul șoferului, dar și eficiența mașinii. Între timp Audi face următorul pas spre condusul autonom.

Un rol central îl deține sistemul adaptive cruise control (ACC) Stop&Go cu sistemul de asistență în trafic inclus. Acesta asigură distanța față de ceilalți participanți la traffic prin accelerarea sau frânarea automată a mașinii la viteze de până la 65 km/h și preia temporar și funcția de virare. Sistemul predictive efficiency assistant evaluează informațiile GPS din apropierea mașinii și ajută la economisirea combustibilului - o trăsătură unică în acest segment.

Collision avoidance assist intervine în cazul în care mașina trebuie să ocolească obstacolele pentru a evita un accident. În baza datelor primite de la camera din față și de la senzorii radar ACC, sistemul calculează într-o fracțiune de secundă direcția recomandată. Gama este completată și cu alte sisteme de asistență precum turn assist, park assist, cross traffic assist rear, exit warning, camera-based traffic sign recognition, Audi active lane assist și Audi side assist.

Suspensiile
Distanța dintre roți și ampatamentul lung sunt trăsături esențiale pentru adaptarea suspensiilor într-un mod echilibrat și sportiv. Distanța dintre roți este de 1,587 mm (62.5 inci) în față și 1,568 mm (61.7 inci) în spate. Ampatamentul măsoară 2,824 mm (111.2 inci).

Puntea față a fost îmbunătățită cu suspensii 5-link față de sistemul de suspensii trapezoidal folosit anterior. Amortizoarele adaptive disponibile optional sunt integrate în sistemul standard Audi drive select dynamic handling. Acestea permit o experiență a condusului atât confortabilă cât și dinamică. Noua servodirecție electromecanică oferă un răspuns mai bun și mai multă precizie de virare. Opțional este disponibilă și servodirecția dinamică, al cărei raport variază în funcție de viteză și unghiul de virare.

Motoare și trenul de rulare
Noul Audi A5 este disponibil în mai multe variante de motorizare: două TFSI și trei TDI. Puterea dezvoltată este cuprinsă între 140 kW (190 CP) și 210 kW (286 CP). În comparație cu modelul precedent, Audi a redus consumul de combustibil cu până la 22 de procente și a crescut putea cu până la 17 procente.

Trenul de rulare prezintă o tehnologie specifică conform fiecărei motorizări: transmisia manuală în șase trepte, transmisia S tronic cu dublu ambreiaj în șapte viteze sau tiptronic în 8 viteze. Tracțiunea față este standard, iar tracțunea integrală quattro este disponibilă optional pentru două versiuni și devine standard pentru varianta 3.0 TDI cu 210 kW (286 CP).

Motorul V6 turbo accelerează noul Audi S5 Sportback de la 0 la 100 km/h (62.1 mph) în 4.7 secunde și atinge 250 km/h (155.3 mph). Tracțiunea integrală Quattro și sistemul tiptronic în 8 viteze fac parte din echiparea standard. În viitor, producătorul auto de la Inglostadt își propune să includă în gamă și varianta bivalentă A5 Sportback g-tron. Motorul 2.0 TFSI dezvoltă 125 kW (170 CP) și poate funcționa cu Audi e-gas, gaz natural comprimat, sau benzină.

Caroserie și echipament
Caroseria noului Audi A5 este cea mai ușoară din segmentul său. Un mix inteligent de materiale o fac mai ușoară cu 15 kilograme decât cea a modelului anterior. Greutatea totală a noii generații a scăzut cu până la 85 de kg ajungând astfel la 1,470 de kilograme.

Modelul a fost îmbunătățit cu o varietate de echipări standard, ce includ o gamă largă de funcții suplimentare.

Noile modele Audi A5 și S5 Sportback vor intra în showroom-uri cel mai probabil la începutul anului 2017.